Piratpartiet
Home       Members    Calendar    Who's On
Welcome Guest

Vad fan är USPUB? Expand / Collapse
Author

Group: Inte partimedlem
Last Login: 2009-Dec-07 15:23:09
Idén föll på plats under slut-timmarna av piratlägret i syd, som ägde rum förra helgen.
Tankeplupparna har varit spridda under många år hos mig, och som sig bör så har de en efter en connectat i varandra. Idéerna har alltså fått en mening i ett större perspektiv genom att de olika idéerna har anslutit till varandra och blivit ett. *pust*

Jag är en skapare. Shittus pommesfritzl va jag älskar det!
Jag vet hur det kändes inom mig innan jag omvandlade intryck till uttryck, för det var inte länge sen denna förändring inom mig skedde, så jag kan med säkerhet säga att skapande betyder multum för mig.

Min syn på skapande är den huvudsakliga anledningen till att jag gick med i piratpartiet, politiken kom i efterhand.(och är nu en central del av mitt liv)
Bara möjligheten att kunna dela sig sig av skapelser (av alla slag) till så otroligt många människor, är så fantastisk att jag nästan får spontanorgasm.
Den öppna synen på skapelsespridning och -förädling har startat processer som idag verkligen börjar synas i världen utanför "burken".
Att kunna deltaga istället för att bara mottaga har förändrat synen på att leva och förhålla sig till saker omkring sig.

Jag vill starta processer.

Och som en del av detta begär har jag börjat knopa på en lokalavdelning i Ung Pirat som jag kallar "Unga Skapande Pirater Utan begränsningar".
Hur smakar den på tungan? Oförklarligt gott hos denna lilla man.

Det hade varit otroligt intressant och möjlighetsgivande att starta en förening och där samla skapande pirater för att tillsammans kunna delta i den fantastiska värld som piratrörelsen innebär för skapare. Jag ska avsluta innan "kvarnen" går igång och jag försvinner iväg i skrivandet, med några små exempel på aktiviteter som man skulle kunna hitta på:

Tidsskrifter - Med bilder, ljud, film, knep, korsord, händelser, mys och intervjuer osv osv.
Miljöutsmyckningar - Klä om statyer, utsmycka lyktstolpar osv osv. (förändra miljöer utan destruktivitet)
Festivaler - Jag tänker en liten sommarfestival nåt i stil med "Skaparlust!" där vi kan dela med oss, skapa, förändra, byta, gnojsa osv. Varför inte en på vintern också, fast då inomhus och mer inriktad på sånt som passar bättre inomhus.
Spridning - Samlas på "stan" och dela ut saker vi skapat. Musik, film, bild, ljud, text osv. (Kanske tidsskriften)

Möjligheter är ordet och jävligt pepp är känslan.

Låter det fint?
Va mä o skapa då!

Jag kommer ägna så mycket tid och energi jag orkar den närmaste tiden för att USPUB ska bli verklighet.

Vi ses!

/jonathan
jonathan(punkt)lundin(punkt)holmquist(hos)piratpartiet.se
0730705426 - Var inte rädd för att ringa om du känner dig sugen att delta och hjälpa. Jag är ganska snäll ibland faktiskt.

Post #129530
Posted 2009-Jan-31 00:23:05

Group: Partimedlem
Last Login: 2009-Dec-22 16:47:02
Vill du ha ett korsord, se på mig

---------

Fråga om ni fattar det som sker i vad ni ser, plåga er och skratta åt er del i detta spel
spana, det viktigt!, ty ni bör innan ni dör ana att man riktigt har er roll under kontroll
-Virus, Sture Lönnerstrand, 1960 (omslaget, baksidan)

Kollaborativ blogg med Amelia Andersdotter och Simon Rosenqvist:
http://stenskott.wordpress.com
Post #129533
Posted 2009-Jan-31 18:22:24

Group: Inte partimedlem
Last Login: 2009-Dec-07 15:23:09
*Ser på dig Amelia*
Post #129576
« Prev Topic | Next Topic »

Reading This Topic Expand / Collapse
Active Users: 0 (0 guests, 0 members, 0 anonymous members)
No members currently viewing this topic.
Forum Moderators: Stefan Flod, SimonRosenqvist, Tobias Björkgren, PeterE, agnesson, up_admin

Permissions Expand / Collapse

All times are GMT +1:00, Time now is 4:08pm