Piratpartiet
Home       Members    Calendar    Who's On
Welcome Guest

«««1234

Mittåt Expand / Collapse
Author

Group: Inte partimedlem
Last Login: 2009-Nov-08 23:11:11
Winston Smith (2009-Feb-23)
Innebär detta att det kommer att finnas två förslag att ta ställning till?

Hah, så då kan jag sova. Jag överlåter kalkulationerna åt Winston Smith.

Jag förväntar mig att du spår resultatet i riksdagsvalet utifrån olika utfall i euvalet. Sätt igång och räkna!
Post #132023
Posted 2009-Feb-23 23:12:53

Group: Partimedlem
Last Login: Today @ 01:12:33
HR (2009-Feb-23)
Hah, så då kan jag sova. Jag överlåter kalkulationerna åt Winston Smith.

Jag förväntar mig att du spår resultatet i riksdagsvalet utifrån olika utfall i euvalet. Sätt igång och räkna!

Det finns nog plats för flera konkurrerande prognosmakare.

Moderator i Nyheter. Regler för Media, Debattinlägg och Opinionsmätningar.
Se här hur man gör en länk klickbar. Har du synpunkter på min moderering?
Post #132024
Posted 2009-Feb-23 23:39:20

Last Login: Today @ 06:54:28
Bra post av Rick. Riktigt bra

-------
Ledamot i partiets styrelse.

http://www.kurvigheter.se/klara

Går under namnet "den riktiga klara". Tillhör förutom arten homo sapiens även arten delfinkatt.
Post #132029
Posted 2009-Feb-23 23:57:31

Last Login: 2009-Dec-05 17:20:02
Jag håller med Ricks post på sidan 3
Måste erkänna att jag är imponerad över hur snabbt den kom och hur bra den är.

Ledamot UPs valberedning
nils.kadesjo@piratpartiet.se
Post #132036
Posted 2009-Feb-24 00:32:07

Last Login: 2 days ago @ 01:09:37
Rick Falkvinge (2009-Feb-23)
Det här är i botten en kommunikationsmiss mellan mig och Mab. Jag trodde att Mab jobbade på stadgar som var en kodifiering av dagens arbetssätt, plus kuppskydd (som innebar en större styrelse). Mab tänkte ett steg längre än så, och kände ingen skyldighet mot mig att leverera, utan ett ansvar mot organisationen att den klarade nästa steg.

Ibland, men väldigt sällan, tvivlar jag på att det här projektet ska lyckas. Att vi ska ta oss dit vi vill och uppnå våra mål.

Men när jag läser Ricks inlägg ovan försvinner alla sådana tvivel. Ibland går det fort och ibland blir det fel. Men en organisation som hinner göra fel och rätta till det igen på mindre än två dygn är en organisation som har vad som krävs för att lyckas i längden! Att kommunicera är offantligt mycket enklare tack vara internet, men kanske för att det blivit så enkelt så tänker man inte alltid på att brister i just kommunikationen kan leda till oförutsedda och onödiga konflikter.

Tack Rick för ditt inlägg. Det gjorde mig innerligt glad att läsa.

/ Mab

"sätt in lämpligt tufft citat här"

http://ungpirat.blogspot.com
Post #132042
Posted 2009-Feb-24 07:42:00

Last Login: Yesterday @ 20:13:40
Ett par reflektioner så här i efterhand:

Som mab skriver så var det här onödigt. Samtidigt kan man tycka att, precis som ett par av er redan varit inne på, att det var fullständigt nödvändigt att rensa lite luft och klargöra en del saker innan valkampanjen drar igång på allvar. Jag har anat en hel del uppdämd frustration från både Ricks och Mabs sida en tid och jag hoppas att det här kan bli början på lite mer förståelse dem emellan. De är, på många sätt, väldigt lika som personer - målinriktade och fokuserade samtidigt som de kan lyssna och vara ödmjuka när det behövs.

Jag vet att Rick (och jag) har stor respekt för Mabs kunnande och kompetens, det var ju därför han fick uppdraget till att börja med.

Addendum:

Det jag personligen skulle vilja se är inte en uppdelning i två grupper; en som kodifierar nuvarande arbetssätt och en annan som kommer med förslag på förbättringar, utan det första arbetet måste rimligen vara input till det andra. Däremot skulle jag vilja se minst två olika förslag på förändringar med angivna för- och nackdelar, vilka problem de löser, vilka nya de skapar och varför man bör välja det ena över det andra. Jag har fullt förtroende för att låta Mab leda en grupp med ungefär det målet och syftet.

Och - om det hinns med - en omskrivning av motion 08 så den blir folk. Om det inte hinns med innan årsmötet bör den nog dras tillbaka. Vi får isf överleva ett år till utan den.

-- "Invid Henrik Ponténs staty ses dagligen stadens invånare mata duvorna med diverse laxerande medel."
Post #132052
Posted 2009-Feb-24 08:34:01

Last Login: Today @ 07:36:24
Ah, trevligt med lite We Shall Over Come i forumet. :-) Jag förväntade mig fullt krig när jag klickade in här på morgonen. Men, som så ofta förr när det gäller PP, så blev jag positivt överraskad. Vi var ett gäng som kanske tog i lite för mycket igår (mig själv inkluderad), men det faktum att konflikten trots allt kunde blåsa över relativt fort ser jag som ett kvitto på att vårt tämligen oortodoxa sätt att arbeta faktiskt fungerar.

-------------------------------------------------------------------------
Vice partiledare / andre vice ordförande i PP

Blogg: http://www.jatillriksdagen.com/anna-troberg, http:www.annatroberg.com
Mejl: anna.troberg@piratpartiet.se
Facebook: http://www.facebook.com/annatroberg
Mobil: 0704-676 273
Post #132055
Posted 2009-Feb-24 09:58:01

Last Login: Yesterday @ 15:20:40
Får stämma in i kören och säga att alla tvivel om konfliktlösning är som bortblåst.

Men lite mer konkret; Hur vore det att konstatera vad exakt det är som ska göras, och sedan göra klart vem som gör vad så vi inte hamnar i någon status quo i slutänden?

Det slutliga målet verkar vara enligt den lista som Mikael Nilsson gjorde i http://forum.piratpartiet.se/FindPost131919.aspx.

När förbistringarna är klargjorda, och ett streck har dragits över den tidigare diskussionen, så har Mab mitt fulla förtroende att slutföra båda delarna om han vill. Han har fortfarande den stora kompetensen, och med tydligt mål slipper en liknande situation uppstå igen.

Daniel Nyström
Vice Valkretsledare Västernorrland
Kommunledare Ånge Kommun
0690-615 26
Post #132074
« Prev Topic | Next Topic »

«««1234

All times are GMT +1:00, Time now is 7:32am