|
|
|
Group: Partimedlem
Last Login: Yesterday @ 23:25:30
Visits: 2,699
|
|
lägg upp saker som ni vill ta upp på mötet här.
andreas.larsson@piratpartiet.se
falle.larsson@hotmail.com (msn)
Falathar (skype-nick)
0702988662
|
|
|
|
|
Last Login: 2010-Feb-09 19:35:35
Visits: 434
|
|
Kommunval, kommer pirater här i norr kommunvalet? Ioch vad det innebär.
-------------------------------------------------------------------------------------
"No human really “invents” or creates anything on his or her own.
Every idea and creation that has emerged has been done so based on the contributions of prior generations work, environmental influences and/or peer feedback. As Isaac Newton once said: “If I have seen
further, it is only by standing on the shoulders of Giants”"
Christoffer Edlund, KL Örnsköldsviks Kommun.
|
|
|
|
|
Group: Inte partimedlem
Last Login: 2009-Dec-15 18:24:28
Visits: 5
|
|
Ekonomi; Klargörande för vilka möjligheter det finns att få ekonomiskt stöd för kommunalt utveckling av PP-klubbar.
Vidare så kan det också vara intressant att lägga till fler kategorier. Tex hur det går till ang Läns distrikt.
Som jag förståt det så finns det stöd att söka fr Länet ang att hålla igång partiet, åtminstone gällande ungdoms delen.
Se tidningarnas skriverier om SSU & bidrags fusk.
Jag är inte insatt i ekonomiska möjligheter vad det gäller Parti stöd, så det skulle vara vettigt att lyfta fram den delen också.
|
|
|
|
|
Group: Inte partimedlem
Last Login: 2009-Dec-15 18:24:28
Visits: 5
|
|
Monter personal / frivilligt arbete i fällt.
Finns det intresse / möjlighet att dra igång någon utbildning inom detta?
Har sett både fungerande och inte så fungerande montrar av PP, så jag skulle gärna se att de fungerande montrarnas personal erbjöds möjlighet att lära ut sitt koncept.
Passar för övrigt på att kasta en sten.
Jag anser det inte fungerande när monter personal sätter sig ner för invärtes beundran.*
*Närvarande är mera intresserade att de redan närvarande har trevligt än att välkomna nyfikna.
|
|
|
|
|
Last Login: Today @ 03:25:29
Visits: 418
|
|
Jag är inne lite på det här Rickard pratar om, nämligen att verkligen engagera medlemmar att ställa sig på arrangemang och tala eller dela ut folders mm under valåret 2010. De borde finnas alternativ för alla och olika grader av engagemang. En del kan kanske tänka sig prata inför folk, andra kanske nöjer sig med att dela ut folders på stan, sätta reklamblad i postlådor eller kanske hjälpa till med kringutrustning som att få fram stolar bord tält mm.
Det vore bra om man under valåret hade en gemensam portal med listor som man kan gå in och bocka av sig på olika arrangemang. Till exempel sätta upp en hemsida eller forumtråd där man kan skriva upp sig under en specifik tillställning ex. Nolia - dag - tid - uppgift
Blir kanske lite luddigt men hoppas att ni förstår vart jag vill komma, enkelhet och klarhet gör att mer folk vill ställa upp så vi kan täcka de mesta folkfester och andra folksamlingar under året med det lokala kampanjande.
|
|
|
|
|
Last Login: 2010-Mar-12 22:24:18
Visits: 7,625
|
|
Hej !
Jag efterlyser lite neutrala flygblad, dvs såna som inte är anpassade för någon händelse, val, demonstration, beslut eller nåt. Jag fick en bunt av bifogat flygblad för nåt halvår sen, och undrar om det finns kvar några eller om det kommer att tryckas nya. Det behövs denna typ av flygblad vid aktiviteter.
Hälsn. Urban
|
|
|
|
|
Last Login: Yesterday @ 11:32:10
Visits: 401
|
|
Anmäler mig som kandidat till riksdagslistan, i vilken form den nu kommer att få
Curt Jonsson
|
|
|
|
|
Last Login: 2010-Mar-13 13:22:51
Visits: 298
|
|
Mötet avslutat.
[20:43:52] Mikael Nordfelth: Jag har noterat att
* sista söndagen varje månad kl 21 möts distriktsledningen
* Norra distriktet ställer sig positiva att ställa upp i lokala val (kommun och landsting), i väntan på att Piratpartiets styrelse ska besluta om frågan
* Ekonomi och utbildningar tas upp på kommande distriktsledningsmöte
Inkl. timestamps och citat:
[20:20:59] Andreas Larsson: men isf så säger vi att distriktsledningen möts första söndagen i varje månad kl 21:00, mötesplats tar vi inom ledningen senare får vi se vad de flesta föredrar
[20:33:59] Andreas Larsson: RO: jag tror du kan meddela styrelsen att norra distriktet är positiva till att ställa upp i lokala val, om det nu behövs
[20:35:16] Andreas Larsson: ang ekonomi och utbildningar inom distriktet så tror jag vi får lov att vänta och se hur budgeten kommer se ut och att distriktsledningen tar upp det på sitt nästa möte.
----
Bloggar som MMN-o
Just nu är kandideringen för kommunvalet i Umeå aktuellt.
|
|
|
|
|
Last Login: 2009-Oct-08 01:10:27
Visits: 99
|
|
Jag har varit lite upptagen den senaste tiden och missade därför informationen om det här mötet.
Angående kommunval så känner jag mig kluven hur vida det går att påverka i en liten instängd kommunfullmäktige. Jag personligen kommer inte att kandidera för en post i kommunfullmäktige i Bollnäs Kommun.
Kontakt
Mail: Emil.Broberg[at]Piratpartiet.se
MSN: Lime[at]GreborB.se
Tel: +46 (0)73 83 53 683
IRC: GreborB
|
|
|
|
|
Last Login: Yesterday @ 23:25:30
Visits: 2,699
|
|
slänger in en till sak som blev glömt i protokollet
[2009-08-10 20:09:21] Andreas Larsson: jag skulle vilja att varje valkrets har regelbundna träffar (online eller offline) där de pratar om vad som händer i valkretsen och kordinerar sig och sedan har VL´s ihop med DL´s regelbundna möten där vi avrapporterar vad som händer och funderar på hur vi bäst kan hjälpa till de neråt i orgen.
[2009-08-10 20:12:14] Andreas Larsson: valkretsarna får väl själva bestämma vad som är lämpligt men det ska vara regelbundet
[2009-08-10 20:21:46] Andreas Larsson: och så uppdrar jag åt alla VL´s att hålla regelbundna möten med sin valkrets, dvs alla KL´s
detta är en förlängning av * sista söndagen varje månad kl 21 möts distriktsledningen, som glömdes bort att skrivas in, ber om ursäkt för detta.
andreas.larsson@piratpartiet.se
falle.larsson@hotmail.com (msn)
Falathar (skype-nick)
0702988662
|
|
|
|