|
|
|
Group: Inte partimedlem
Last Login: 2009-Nov-08 23:11:11
Visits: 19,735
|
|
Snicksnack!
Tidigare möten har det varit fritt att kommentera i pollarna, men intresset har varit lågt. Nu när det fanns intresse, då skall det raderas inlägg!
Varför får vi inte göra kommentarer i pollarna?
|
|
|
|
|
Group: Partimedlem
Last Login: Yesterday @ 18:02:38
Visits: 1,318
|
|
Henry Rouhivuori (2009-Oct-24) Varför får vi inte göra kommentarer i pollarna?
En rimlig anledning är att det gör det svårare att se relevanta inlägg som har med själva voteringen att göra, och inte sakfrågan.
|
|
|
|
|
Last Login: Today @ 16:46:44
Visits: 1,064
|
|
Problemet är väl att inlägg som handlar om att folk försöker förstå sakfrågan också raderas.
-----------------------------------
Marit Deldén
Riksdagskandidat 12 Östra Distriktet
vice Distriktsledare Östra Distriktet (Kommunikations- och Utbildningsansvarig)
Kommunledare i Linköping
Ordförande Piratstudenterna i Linköping
Blogg: http://grodornakokar.wordpress.com/
|
|
|
|
|
Last Login: Yesterday @ 00:18:51
Visits: 606
|
|
Leffelini (2009-Oct-24) Problemet är väl att inlägg som handlar om att folk försöker förstå sakfrågan också raderas.
Har det verkligen hänt? Belägg? Är det inte så att följande inlägg förklarar frågan, så det tas bort för att medlemmar lättare ska få en översikt?
ledamot i distriktsstyrelsen Öst, Ung Pirat,
ordförande i lokalavdelningen Ung Pirat Västerås
~ Siktar på riksdagen 2010! ~
Läs gärna min blogg!
|
|
|
|
|
Last Login: Today @ 16:46:44
Visits: 1,064
|
|
Hanna Dönsberg (2009-Oct-24)
Leffelini (2009-Oct-24) Problemet är väl att inlägg som handlar om att folk försöker förstå sakfrågan också raderas.
Har det verkligen hänt? Belägg? Är det inte så att följande inlägg förklarar frågan, så det tas bort för att medlemmar lättare ska få en översikt?
Det är svårt att visa belägg eftersom en hel del av mina inlägg är borttagna, men jag vet exempelvis att jag frågade i tråden om styrelsens ansvarsfrihet om det blev alternativet "bordlägg" om vi sedan skulle få votera om datum när nästa möte ska äga rum. Det svarades på frågan också i tråden, men nu är alla de inläggen borta.
I en annan tråd bad jag om att få hela texten som det voteras om citerad men det inlägget togs också bort. Om det ansågs inte höra till trådarna så ber jag om ursäkt, men jag frågar för att jag vill veta inte för att vara jobbig.
-----------------------------------
Marit Deldén
Riksdagskandidat 12 Östra Distriktet
vice Distriktsledare Östra Distriktet (Kommunikations- och Utbildningsansvarig)
Kommunledare i Linköping
Ordförande Piratstudenterna i Linköping
Blogg: http://grodornakokar.wordpress.com/
|
|
|
|
|
|
|
Leffelini (2009-Oct-24) Det är svårt att visa belägg eftersom en hel del av mina inlägg är borttagna, men jag vet exempelvis att jag frågade i tråden om styrelsens ansvarsfrihet om det blev alternativet "bordlägg" om vi sedan skulle få votera om datum när nästa möte ska äga rum. Det svarades på frågan också i tråden, men nu är alla de inläggen borta.
I en annan tråd bad jag om att få hela texten som det voteras om citerad men det inlägget togs också bort. Om det ansågs inte höra till trådarna så ber jag om ursäkt, men jag frågar för att jag vill veta inte för att vara jobbig.
Man skall naturligtvis tillåta kommentarer i pollarna. Det är fel att radera inlägg. Något att tänka på när vi väljer mötespresidium nästa gång.
Ordningsfrågorna har blivit mer ignorerade nu med Andreas Bjärnemalm som ordförande än det skulle blivit om t.ex jag hade varit ordförande trots en viss syrlig kommentar från dåvarande signaturen "muterad" att jag inte bör tillhöra mötespresidiet om jag ignorerar ordningsfrågor. Som alla som läser min Facebook har sett så är jag mycket glad att jag slipper passa forumet.... trots all tid i veckan så inträffar det saker som hindrar mig från att komma åt forumet.
|
|
|
|
|
Last Login: Yesterday @ 02:00:29
Visits: 1,116
|
|
[b]Leffelini (2009-Oct-24)
Ja moderatorerna har varit aggressiva att ta bort inlägg.
Men ofta har de samtidigt sett till att svaret på frågorna som ställts lagts till i inlägget.
Så även om jag själv har fått några inlägg bortsorterade så inser jag varför de har blivit det.
---
Bloggar om http://kunskapssamhallet.se/
Revisorssuppleant i Piratpartiet. vVL och samordnare för lokalvalet 2010 i Västmanland. Ställer upp för Piratpartiet i riksdags-, landstings- och kommunalvalet!
|
|
|
|
|
Last Login: Today @ 15:34:14
Visits: 1,143
|
|
Sedan tycker jag också att vi bör ha viss förståelse för att dom kommer in här och är mer eller mindre oförberedda på att sköta mötet.
Till nästa mötet bör vi ha skrivit en handbok till hjälp för precidiet som beskriver både grundläggande saker att tänka på om hur voteringar ska skötas ("glöm inte att lägga till alternativet "avstå") och forumtekniska ("hur man gör för att se till att forumet sorterar trådarna i rätt ordning").
|
|
|
|
|
Last Login: Today @ 16:48:05
Visits: 8,786
|
|
Henry Rouhivuori (2009-Oct-24)
Leffelini (2009-Oct-24) Det är svårt att visa belägg eftersom en hel del av mina inlägg är borttagna, men jag vet exempelvis att jag frågade i tråden om styrelsens ansvarsfrihet om det blev alternativet "bordlägg" om vi sedan skulle få votera om datum när nästa möte ska äga rum. Det svarades på frågan också i tråden, men nu är alla de inläggen borta.
Man skall naturligtvis tillåta kommentarer i pollarna. Det är fel att radera inlägg. Något att tänka på när vi väljer mötespresidium nästa gång.
Ordningsfrågorna har blivit mer ignorerade nu med Andreas Bjärnemalm som ordförande än det skulle blivit om t.ex jag hade varit ordförande trots en viss syrlig kommentar från dåvarande signaturen "muterad" att jag inte bör tillhöra mötespresidiet om jag ignorerar ordningsfrågor. Som alla som läser min Facebook har sett så är jag mycket glad att jag slipper passa forumet.... trots all tid i veckan så inträffar det saker som hindrar mig från att komma åt forumet.
Problemet är forumet:/ all väsentlig info bör ligga för sig och inte som en post i tråden som nu, då kunde man ha diskussionen i tråden utan att det blir otydligt.
¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤ Signatur ¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤
Ordförande Ungpirat Stockholmsdistriktet.
Vice ordförande Ung Pirat Täby.
Sekreterare Ung Pirat Stockholm.
Kommunledare för Piratpartiet i Salems kommun.
Funktionär för Piratpartiet i Södertälje kommun.
Kontakt (e-post föredras):
robert.nyberg@piratpartiet.se
Tel och sms:0763082850 ¤¤¤¤ signatur slut ¤¤¤¤
|
|
|
|
|
|
|
of_darkness (2009-Oct-24) Problemet är forumet:/ all väsentlig info bör ligga för sig och inte som en post i tråden som nu, då kunde man ha diskussionen i tråden utan att det blir otydligt.
Du har rätt. Pollen syns överst på alla sidor utifall diskussionen spänner över flera sidor.
|
|
|
|