|
|
Posted 2009-Oct-24 21:58:27 |
|
|
Group: Partimedlem
Last Login: Today @ 10:16:34
Visits: 4,396
|
|
När sker moderering?
- Vid ovidkommande, onödigt provocerande eller felaktiga topics.
- När tråd bedöms ligga i felaktig kategori så flyttar moderator tråd.
- Vid grova personangrepp anmäld till moderator från berörd person.
- När flera trådar handlar om exakt samma sak.
- När länkar inte är klickbar.
När görs tillsägelser från moderatorn?
- När diskussionen går offtopic av en eller annan anledning.
- När moderatorn anser att tråden får en hätsk och otrevlig stämning.
- När grova personangrepp anmäld till moderator från berörd person blir modererade.
Personangrepp
Ta inte upp i tråden när någon blir utsatt för personangrepp. Det är upp till var och en att bedömma när de känner sig påhoppad och jag skulle gärna vilja att de som känner sig sårad och kränkt själva skickar ett PM till en moderator när det sker. Påpeka däremot gärna till moderator när det blir hätsk och otrevlig stämning, men låt moderatorn hantera tillsägelserna. Det här är inget vi behöver bekymra oss om, för alla kommer hålla en lugn och sansad ton, eller hur? 
Moderatorns riktlinjer för trådplacering
* Integritet och privatliv:
- Moraliska dilemman som diskuteras ur integritetsperspektiv relaterat till problem i Sverige.
- Trådar om partiet borde behandla en fråga ur integritetsperspektiv för det kanske kan tolkas så genom pricincipprogramet.
* Upphovsrätt:
- Direkt relaterade funderingar och idéer angående upphovsrätt + diskussioner med antipirater i ämnet.
* Patenträtt:
- Direkt relaterade idéer och funderingar angående patenträtt + diskussioner med antipirater i ämnet.
* Djävulens Advokat:
- Diskussioner om olika strategier att bemöta argument.
* Piratideologi:
- Funderingar och reflektioner på vad piratideologi kan vara, vad som kännetecknar en pirat mm.
* Övrigt relaterat till vår politik:
- Intressanta "nästan nyheter" relaterad till integritet, patent, upphovsrätt, som är för gammal för att kallas nyheter eller inte är direkta nyheter.
Som tex tips på gamla dokumentärer, småroliga egentligen onödiga undersökningar. Saker som håller sig till patent, upphovsrätt, eller integritet och privatliv och därför inte är offtopic. Synpunkter på allt detta kan ges i denna tråden: Diskussion kring regler och policys för politik underforumen.
Min normala frihet att kopiera är ersatt med ett förbud för att rättighetshavaren ska tjäna pengar.
Slaveri grundar sig också i att tjäna pengar på att förhindra folks frihet. Moderator i Politik. Mina riktlinjer vid moderering. Synpunkter på min moderering? Se här hur man gör en länk klickbar.
|
|
|
|