Piratpartiet
Home       Members    Calendar    Who's On
Welcome Guest

(S)veriges bästa partisajt Expand / Collapse
Author

Group: Inte partimedlem
Last Login: Today @ 06:28:14
Sveriges bästa partisajt
Och vinnären är (plats 76)

http://www.socialdemokraterna.se

http://internetworld.idg.se/2.1006/1.268519

...
Idag ställer vi oss upp och applåderar all den uppfinningsrikedom
innovationskraft och proffsighet hos alla er som bygger de bästa
svenska sajterna.

Tack för allt hårt jobb!

http://internetworld.idg.se/2.1006/1.268174
Post #182132
Posted 2009-Nov-11 21:53:01

Group: Inte partimedlem
Last Login: Today @ 07:19:13
Ser direkt en massa saker på sidan som ger kraftiga minuspoäng, som att det direkt dyker upp reklam, och att de använder förstasidan som reklam för sin partiledare som person, och att det används engelska termer helt i onödan på ett mycket störande sätt ("Events" och "Shop")

Men faktum är att de har en hel del bra saker också, som att kunna byta språk (hela den översta raden) och några andra bra saker också.

Jag hoppas att vi kan komma att klå detta.

- Greyman - Homo Conscientia (den kunskapsdelande människan, människan med samvete)
Post #182142
Posted 2009-Nov-12 00:14:28

Group: Partimedlem
Last Login: Yesterday @ 19:08:21
Tycker att IDG går för mycket på "looks" istället för funktion och väger in hur mycket den utvecklats under året istället för absolut status, men dom klargör detta i artikeln hur dom tog fram listan. Helt enkelt för många icke-tekniker som varit med och bedömt för att det ska ge en rättvis bild enligt min mening. T.ex. hur kan en partisajt utan forum vara med på listan över huvud taget?

Tro inte att jag är avundsjuk på något sätt. Den sajt jag jobbade med 2008 kom bra mycket högre på IDGs topplista då än S gjorde nu. Jag har också kompisar som jobbat med sajter som är/varit med på denna lista. Tror det finns många fler PPare som har "sina" siter på denna lista också. Tror inte Minata har dragit nåt strå till S-stacken, för då skulle sajten haft ett forum, eller hur?

Ledare för Piratpartiet i Östersunds Kommun.
magnus.jacobsson(kanelbulle)piratpartiet.se

Användaravtal
Genom att läsa denna text godkänner du att inte argumentera mot mig.
Post #182174
Posted 2009-Nov-12 00:27:27

Last Login: 2009-Dec-01 07:14:39
Tycker att den påminner lite som en mix av dn.se och nai.com. Inte mycket innovation på den siten, enligt min mening.
Visst, PP är inte en designers dröm, men den har de nödvändiga funktionerna, den är lättnavigerad och det är inte svårt att hitta den information man söker. Om PP skulle få hjälp av en professionell designer och samtidigt fortsätta vara intuitiv så skulle jag nog tycka att den är en helt klart bättre site. Innovativ är den däremot definitivt. Men jag bryr mej inte speciellt mycket om internet worlds utnämningar. De är lika mycket värda som IDGs artiklar.

Optimisten påstår att vi lever i den bästa av världar, pessimisten fruktar att det är sant
Post #182178
Posted 2009-Nov-12 00:47:16

Last Login: Today @ 01:37:11
Jag tycker det var riktigt nice och tillmötesgående sida. Väldigt skön mjuk grafik på sidan.
Grejen att man längst upp har ett youtubeklipp man kan spela upp när man håller muspilen på "jobbkongressen" var intressant.
Jag skulle helt klart kunna tänka mig Ricks Godafton, Sverige och möjlighet att bläddra till till andra klipp med PP, som tex debatter SVT lade upp på youtube där PP debatterade under EU valet.

Kartan med events var också fräck.

Min normala frihet att kopiera är ersatt med ett förbud för att rättighetshavaren ska tjäna pengar.
Slaveri grundar sig också i att tjäna pengar på att förhindra folks frihet.
Moderator i Politik. Mina riktlinjer vid moderering. Synpunkter på min moderering? Se här hur man gör en länk klickbar.
Post #182183
Posted 2009-Nov-13 01:01:56

Last Login: 2009-Dec-01 07:14:39
Problemet jag ser med för mycket Flash och Youtube på framsidan är att datorn kan bli till sirap. Det gillar jag inte. Ren och tydlig information på framsidan och sedan ska man själv kunna välja att öppna de lite tyngre sidorna, om man känner för det.

Optimisten påstår att vi lever i den bästa av världar, pessimisten fruktar att det är sant
Post #182500
Posted 2009-Nov-13 09:03:17

Last Login: 2010-Jan-18 08:01:17
IDG's trovärdighet är väl 0% med tanke på AB-stuket de kör på sina artiklar....

Stefan Nilsson

Trelleborg

"Ingenting är realistiskt om man inte tror på det. På samma sätt, om man tror intensivt på något och är beredd att jobba för det, så finns det egentligen ingenting som man inte klarar av."

"People who are ready to give up a fundamental freedom for temporary security deserve neither security nor freedom"
Post #182531
« Prev Topic | Next Topic »

All times are GMT +1:00, Time now is 7:28am