Piratpartiet
Home       Members    Calendar    Who's On
Welcome Guest

1234»»»

Kent Holmblad (#24394) Expand / Collapse
Author

Group: Partimedlem
Last Login: Yesterday @ 10:37:30

Kent Holmblad

42-årig företagare. Bor i Lilla Edet med fru och barn.Sedan juli VL i N Älvsborg. Möjligheten att påverka integritetspolitiken i sverige är min drivkraft. Jag ser en potential att driva partiets frågor i ett större perspektiv. Applicera partiets frågor på sjukvård och skola framför allt.

Blogg: Edetpiraten

Kent Holmblad

Valkretsledare Norra Älvsborg
Kommunledare Lilla Edet
Post #182236
Posted 2009-Nov-12 15:06:58

Last Login: Yesterday @ 17:21:30
Har du medverkat i media i debatt eller nyhetsinslag och har du någon länk till detta? (helst muntligt inslag)

Min normala frihet att kopiera är ersatt med ett förbud för att rättighetshavaren ska tjäna pengar.
Slaveri grundar sig också i att tjäna pengar på att förhindra folks frihet.
Moderator i Politik. Mina riktlinjer vid moderering. Synpunkter på min moderering? Se här hur man gör en länk klickbar.
Post #182314
Posted 2009-Nov-12 15:27:17

Nej jag har inte deltagit i media. Varken debatt eller nyhetsinslag. Jag är däremot medveten om vad som krävs av en kandidat på partiets lista och kommer därför att under november/december försöka få lite medieträning. Därmed inte sagt att jag inte skulle klara av en sådan situation redan nu men övning ger färdighet.

Personligen tror jag att flera av våra kandidater skulle behöva medieträning, så att ordna lite träning inom partiet skulle vara en bra ide. Partiet har ju ganska många med den kunskapen som skulle kunna lära ut lite.

Kent Holmblad

Kommunledare Lilla Edet
Post #182324
Posted 2009-Nov-12 19:25:36

Last Login: Yesterday @ 22:02:32
Har du några planer på att skriva en längre kandidaturtext och sätta upp på din blogg? Skulle vara intressant att läsa lite mer än 300 tecken innan man börjar fråga frågor

--- --- --- --- --- --- --- --- ---

Vice Valkretsledare, Värmland
Kommunledare Forshaga
Sekreterare Ung Pirat Karlstad
Marie Axelsson,
Kandiderar för internvalet. Läs min kandidatur text är, och svarar på frågor här
marie.axelsson@piratpartiet.se

#piratpartiet
#ungpirat
#karlstad
@ irc.piratpartiet.se
Finns i Rikskanalen, med flera på Skype också.
Post #182380
Posted 2009-Nov-13 13:17:10

Hej Maloki,

Här är en lite längre kandidatur text på bloggen:
Kandidatur 2010

Fråga gärna mera sen.

Kent Holmblad

Kommunledare Lilla Edet
Post #182583
Posted 2009-Nov-13 21:44:47

Last Login: Yesterday @ 19:40:41
Hej Kent,

I upphovsrätten idag finns något som kallas en moralisk rättighet för upphovsrättsinnehavaren. Om Piratpartiet kommer in i riksdagen och ska reformera/ta bort upphovsrätten, hur skulle du ta dig an frågan om de moraliska rättigheterna?

----------------------------------------------------------------
Riksdagskandidat för Piratpartiet 2010
Vice Mediaansvarig för Piratpartiet
Ordförande för Piratstudenterna i Lund

http://jacobdexe.wordpress.com - Ur ett piratideologiskt Perspektiv
Post #182734
Posted 2009-Nov-15 13:01:27

Hej Jacob,

Jag vill ha en modifierad upphovsrätt vilket innebär att jag anser att den moraliska rätten finns och bör finnas. Med detta menar jag inte att icke kommersiell spridning av verk skall lyda under upphovsrättslagstiftning. Icke kommersiell spridning anser jag bara gynnar skapandet och lyfter kulturen till fler individer. Mitt mål är att få en upphovsrättslag som knyter ett verk till dess upphovsman och gäller mot kommersiellt användande i 3 år.
I mitt tycke bör man alltid uppge skaparen av ett verk när man använder sig av dess innehåll. Lagstiftning eller inte.
Jag vill också att lagen gör det omöjligt att sälja sin rätt till ett verk.

Kent Holmblad

Kommunledare Lilla Edet
Post #183097
Posted 2009-Nov-15 13:34:46

Last Login: Yesterday @ 18:15:40
Varför så lite som 3 år?

Vart lämnar detta t.ex. böcker, som har en enormt lång start- och distributionssträcka jämfört med t.ex. musik och ofta måste översättas för att kunna nå en internationell publik, vilket är en tidskrävande process, jämfört med musik som kan sändas globalt direkt efter publicering.

Ser du 3 års skyddstid som fungerande för alla typer av kultur?

Fråga ut mig om min riksdagskandidatur: http://forum.piratpartiet.se/Topic182215-534-1.aspx
Ravennas blogg: http://ravennasblogg.blogspot.com/
http://www.Vangrind.se, min författarsajt där jag kommer att publicera en fantasyroman som e-bok, ljudbok och print-on-demand i syfte att sprida den fritt på Internet.
Post #183107
Posted 2009-Nov-16 01:09:01

Last Login: Yesterday @ 17:21:30
Om jag råkar ut för något som jag anser skulle vara förnedrande och pinsamt på stan, så skulle min första tanke vara "hoppas ingen filmade mig". Jag skulle alltså vara mest rädd för att det har filmats med någons mobiltelefon och liknande så det sprids och jag skulle bli en "skogsturken" som det sprids olika varianter av på nätet tex. Jag passar mig alltså för hur jag beter mig och känner mig som i ett övervakningssamhälle, fast av alla privatpersoner som går omkring beredd att filma. Inte av staten.

Gör du någon skillnaden på allvarligheten i denna känslan/rädslan som jag har att bli övervakad av privatpersoner och känslan av att bli övervakad av staten? Tycker du att den ena är mer allvarlig?

Min normala frihet att kopiera är ersatt med ett förbud för att rättighetshavaren ska tjäna pengar.
Slaveri grundar sig också i att tjäna pengar på att förhindra folks frihet.
Moderator i Politik. Mina riktlinjer vid moderering. Synpunkter på min moderering? Se här hur man gör en länk klickbar.
Post #183323
Posted 2009-Nov-16 03:07:04

Group: Inte partimedlem
Last Login: 2009-Nov-19 00:43:51
Holmblad!

Här kommer några frågor av allmän karaktär med bäring på att ni blivit folkvald:

1. Kommer ni att agera efter eget huvud (jag tycker ...) eller agera efter vad folket inom PP tycker ( vi inom PP tycker ...)?
2. Är ni för eller emot enkätprocesser i partiets politiska samverkansfrågor?
3. Hur mycket tid avser ni att avsätta för ert politiska engagemang avseende PP?
4. Kommer ni att ha andra uppdrag vid sidan om ert politiska uppdrag?
5. Har ni en jobb idag som ni kommer att avsäga er som folkvald?
6. Kommer ni att jobba heltid som folkvald politiker även om heltiden blir 12-16 timmar per dygn?
7. Kommer ni att driva PP:s sakpolitik mär än väl påläst?
8. Är ni dokumenterat bra på att debattera och argumentera?
9. Har ni familj med barn mellan 1-18 år?
10: Varför kandiderar ni till riksdagen 2010?
Post #183416
« Prev Topic | Next Topic »

1234»»»

All times are GMT +1:00, Time now is 5:44am