Piratpartiet
Home       Members    Calendar    Who's On
Welcome Guest

Olof Noaksson (#46705) Expand / Collapse
Author

Group: Partimedlem
Last Login: 2010-Mar-03 20:37:49
Det jag tillför som kandidat är en brinnande passion för Piratpartiets politik. Och detta kompletteras av ett djupt intresse för riksdagsarbetet i sig. Min passion för politik och Piratpartiets politik är en garanti för att jag alltid kommer att jobba hårt.

Olof Noaksson

Olof Noaksson

Piratpartiet
Kommunledare Trollhättan
Ordförande för Ung Pirat Trollhättan
Vice valkretsledare Norra Älvsborg

olof.noaksson@piratpartiet.se
Mobil: 070-432 41 87

Olof Noaksson

Vice Valkretsledare Norra Älvsborg
Kommunledare Trollhättan
Post #190217
Posted 2009-Dec-18 14:11:16

Last Login: Today @ 11:00:12
Hej Olof!

Jag har tre korta frågor till var och en och önskar koncisa svar!

1. Hur blir man en god människa?
2. En politiker bör hon/han vara en god människa?
3. Vad ska du göra för att Piratpartiet ska vinna valet?
Post #190565
Posted 2009-Dec-18 17:23:15

Hej!

1. Jag tror att man blir en god människa om man lär sig att alltid försöka ta ansvar för sina handlingar, och försöker se konsekvenser och orsaker till att man gör som man gör och att man är som man är.
2. Absolut, det är essensen i demokratin, att våra valdra representanter tar ansvaret för sina handlingar.
3. Jag tänker valkampanja på alla möjliga sätt, bilda opinion och detta genom att försöka prata med människor, väcka deras intresse och försöka komma på hur man kan driva Piratpartiets frågor på en så bred nivå som det går. Våra frågor påverkar samhället långsiktigt väldigt mycket.

Olof Noaksson

Kommunledare Trollhättan
Post #190618
Posted 2009-Dec-21 17:43:04

Last Login: 2 days ago @ 21:16:07
Vad bör statens uppgifter vara? Vad bör politikernas uppgifter vara? Vad kommer du göra för att undvika att bli korrumperad av makten och systemet?
Post #191018
Posted 2010-Jan-04 05:33:11

Last Login: Yesterday @ 23:54:03
Hej, mina frågor gäller vågmästarstrategin.

1. Har du läst texten om vågmästarstrategin?
http://www.piratpartiet.se/vagmastarstallning

2. Stödjer du vågmästarstrategin?

3. I vilka frågor kan du tänka dig att gå emot partilinjen (som enligt strategin är identisk med regeringens linje)?

I svaren på dessa frågor skulle jag vilja att alla eventuella personliga hjärtefrågor, stötestenar och liknande framgår. Det är viktigt för mig att veta om hänsyn till andra områden än Piratpartiets kärnfrågor kan komma att spela in när du avgör hur du ska rösta i riksdagen och jag vill därför ha ett så utförligt och heltäckande svar som möjligt. Om regeringen t.ex. vill lägga ner en verksamhet, ett regemente e.d. i din hemtrakt, kommer du då att tveka att rösta med regeringen i riksdagen?

Moderator i Nyheter. Regler för Media, Debattinlägg och Opinionsmätningar.
Se här hur man gör en länk klickbar. Har du synpunkter på min moderering?
Post #192152
Posted 2010-Jan-05 14:33:21

Hej, Winston.

1. Jag har läst den flera gånger och är fullt införstådd med dess innehåll.

2. Helhjärtat. Jag tänker inte ljuga, jag har flera gånger tvekat om jag skulle klara av att rösta mot mina egna åsikter, men innan jag ställde upp i primärvalet så bestämde jag mig att vissa saker är viktiga än andra och jag prioriterar Piratpartiets ställningstagande före mina egna, främst eftersom att Piratpartiets ställningstagande går ihop med mina egna.

3. Jag skulle ha väldigt svårt att rösta med Sverigedemokraterna, främst av 3 anledningar, för det första att jag är övertygad om att SD:s åsikter går mot principprogrammet och för det andra så tror jag att SD inte har samma världsbild som PP. För det tredje så håller jag verkligen inte med SD:s värdekonservatism (PP är motsatt till konservativt tror jag).

Mina hjärtefrågor är enkla, integriteten, transparens och öppenhet, genusfrågor och skolfrågor. Jag är dock lite pragmatisk och inser att man måste vara realist när det gäller politik. Och jag tror som sagt att man måste prioritera. Jag prioriterar vårt principprogrammet före andra åsikter. Det var det som fick mig att gå med från början. Däremot vill jag gärna se att vi börjar prata mer om hur våra frågor påverkar andra områden. Jag är mycket inspirerad av Kent Holmblad där, som är valkretsledare i Norra Älvsborg.

Jag har ingen problem med att rösta för nedläggningar lokalt, jag bor i Trollhättan och jag skulle inte ha några problem att rösta för att säga nej till ett lån till SAAB om det hade varit aktuellt för att ta ett nära exempel.

Olof Noaksson

Kommunledare Trollhättan
Post #192378
« Prev Topic | Next Topic »

All times are GMT +1:00, Time now is 11:10am