Piratpartiet
Home       Members    Calendar    Who's On
Welcome Guest

«««23456

Funktionärsbrev 2009-12-29 Expand / Collapse
Author

Group: Partimedlem
Last Login: 2010-Mar-13 22:08:00
agnesson (2010-Jan-16)
1ll3xc (2010-Jan-16)
Är tiden för knapp med tanke på den arbetslast ni valkandidater troligtvis har på er så tycker jag vi förlänger valtiden istället.

Jag kan inte se hur en förlängning av valtiden löser det problem som diskuteras. Endast en förlängning skulle lösa problemet med att folk har problem att rösta, inte att vissa personer från start har haft möjlighet att se resultatet. Om det gick att ändra sin röst skulle en förlängning (inklusive en publicering av resultatet i realtid) förmildra omständigheterna, kanske. Nu är detta omöjligt då samtliga måste ha sparat sin kod, vilket inte har skett.
Som jag ser det finns det två alternativ. Börja om helt och hållet eller acceptera vad som har hänt och utvärdera till nästa val.

Min fundering om förlängning hade att göra med att det vore trevligt med en kommentar från Rick (och eventuellt Anna) om detta. Om deras arbetslast för stunden är så hög att de inte har tid att åstadkomma en sådan så skulle det kunna vara ett skäl till förlängning.

I övrigt så håller jag med dig om de alternativ som står till buds.

Post #193614
« Prev Topic | Next Topic »

«««23456

Reading This Topic Expand / Collapse
Active Users: 0 (0 guests, 0 members, 0 anonymous members)
No members currently viewing this topic.
Forum Moderators: Rick Falkvinge, SimonRosenqvist, Christian Engström, Mårten Fjällström, agnesson, Anna Troberg

Permissions Expand / Collapse

All times are GMT +1:00, Time now is 5:31am