handdator

Visa fullständig version : Lunds Kommun

Iman
2006-02-20, 15:27
Hej kära pirater och landkrabbor.. :P

Jag ber om ursäkt för att jag inte har skrivit innan, men jag har haft fullt upp med att springa efter spons-pengar samt olika bidrag. Jag är representant för piratpartiet i Lund och har mandat att starta upp allt som ska startas upp här i Lund i piratpartiets namn.

Alla organisationer knutna till partiet arbetar dock självständiga och i demokratisk anda.

Jag är då representant för partiet, den som ni kan vända er till med allt möjligt.

Jag har tre assistenter som hjälper mig med olika sysslor och vi alla är till för att underlätta det för er.

Ni kan kontakta mig angående bidrag/spons-pengar samt olika regler och gällande lagar samt att starta de olika verksamheterna.

Ni kan kontakta mig på: iman@mwm-international.se

Telefon: 0704 55 02 60

Jag föreslår att alla intresserade kontaktar mig, helst via e-post då jag har mkt att göra, så kan vi bestämma en tid att alla träffas på nåt café för vidare diskussioner och utbytte av idéer.

Mvh

Iman

soma
2006-03-15, 00:32
Hej!

Skoj att det börjar organiseras! När är det dags för ett medlemsmöte man kan närvara vid?

nimbus
2006-03-15, 12:25
IRC är ok, men jag är inte så duktig i det. Har program, men har kanske använt det en gång. Någon som kan ge mig en genomgång, så hade det varit kul.

Sen undrar jag ju också om det blir något mer (irc-)möte eller om man kunde sätta upp ett eget inom Lund eller hela valkretsen. Kanske en kanal öppen 24/7 som man kan titta in på lite då och då och se om någon är där. Jag tror kommunikationen hade förbättrats avsevärt.

Maila gärna: (ola_h@spray.se)

Iman
2006-03-17, 01:37
Möte kommer att hållas i Lund den 23/03.

Information om detta kommer att gå ut imorgon.

Försöker fixa lokal än så länge samt att gå ut med informationen i Sydsvenskan.

Mvh

soma
2006-03-19, 16:44
Har informationen gått ut? jag hittar det inte här på forumet iallafall?

Iman
2006-03-19, 23:49
Hej!

Jag har inte lyckats hitta en lokal för vårt möte, varför ingen information har gått ut till medlemmarna. Kom gärna med tips på var vi kan hålla till...

Datumet gäller än..

Mvh

soma
2006-03-22, 00:06
Om det inte bestämts lokal än kan det vara passande att flytta fram mötet ett par dagar? Vi kanske kan träffas mer informellt på ett kafe eller något, utan att blanda in press eller så?

Iman
2006-03-22, 04:26
Ska vi säga Lördag på café Ariman?
Vi måste nämligen nominera namn till valet. De ska lämnas in senast söndag.. =/

soma
2006-03-24, 16:35
Cafe ariman verkar bra, men när?

nimbus
2006-03-29, 17:39
Whoops, verkar missat det. Det var lördagen 25 va?

Hur gick mötet då?

Eller blir det nåt mer? Jag erkänner att jag inte kollar forumet ofta nog, men just därför kunde man ha en irc-kanal där folk kunde hoppa in när dom kände för det och kanske ibland stämma möte. Vad sägs?

Förresten, kul med lite "sommar" nu också eller hur?

nimbus
2006-04-16, 19:28
Synd att det är så dött här, eller så är jag inne på fel kanal.

Önskar bara att någon ville tala om vilken #irc alla snackar på utan mig :crying:

JoBu
2006-04-17, 23:09
Ja.. Väldans dött verkar det vara i Lund för tillfället.

#piratpartiet @ EFnet finns ju i alla fall.

liddellpower
2006-04-21, 17:14
Skärpning lite här nu, har lunds valkrets haft något möte än?

och om JA varför har detta inte gått ut som ett brev till de som är med i lunds kommun och angränsande kommun? ska det vara officiella möten ska väll alla ha möjlighet och rätt att närvara?

sen det här med möten på nätet och så, visst det är säkert jätte bra och man har ned skrivet vad alla har sagt, men ska vi ha möten där det ska bestämmas saker så bör det vara IRL så att man vet vem som är vem och så att allt inte faller ut i glömskans ettor och nollor (dessutom är det mycket trevligare att träffa folk IRL) :)

nä men det jag ville ha sagt var: STYR UPP! Få något gjort! så att vi inte ser helt oorganiserade ut, vi kan väll ha nån demonstration på stortorget eller klä ut nån staty till pirat eller dra ett piratskepp genom stan och sno domkyrkans skatter eller nått!

Mab
2006-04-25, 04:42
<STRONG>Lets get organized...</STRONG><P>liddellpower (2006-Apr-21)Skärpning lite här nu, har lunds valkrets haft något möte än? <BR>&lt;&lt;klipp&gt;&gt;<BR>nä men det jag ville ha sagt var: STYR UPP! Få något gjort!</P><P>En högst passande uppmaning om jag får säga det själv, vilket jag med största sannolikhet får. Innan jag stövlar in och besvarar uppmaningen kan ju en kort introduktion vara på plats. Jag heter Mattias Bjärnemalm, kallas Mab, har ett par års erfarenhet av engagemang i olika idéella organisationer och pluggar (mestadels Statsvetenskap) vid Lunds Universitet. Jag är precis nybliven Piratpartist och har fått intrycket efter att ha läst i det här forumet att partiets verksamhet i Lund hamnat i stilje.<P>När introduktionen nu är avklarad tänkte jag ge min syn på den här tråden och vad som bör göras.<P>Först och främst kvittar det hur många personer som uttalar sig om att ingenting händer om uttalandena inte följs av ett förslag på vad som bör hända. Givetvis är det bra att situationen uppmärksammas, men det i sig är inte tillräckligt för att skapa momentum. <STRONG>Det som alldeles uppenbart behövs är någon form av möte</STRONG> så att kontakt skapas mellan de partimedlemmar som finns här i staden. Eftersom det verkar som om tidigare möten inte blivit av som planerat föreslår jag härmed att <STRONG>vi håller möte lördagen den sjätte maj klockan 14.00 på Cafe Gräddhyllan</STRONG>. Skälet till att jag föreslår ett datum mer än en vecka fram i tiden är att folk ska ha tid att planera in mötet. Skälet att jag väljer en lördag mitt på dagen är att de flesta personer varken jóbbar eller har föreläsningar vid den ridpunkten och det således borde underlätta för fler att närvara.<P>Det som enligt mig behöver diskuteras är <STRONG>skapandet av en lokal lundaavdelning</STRONG>, dess <STRONG>stadgar</STRONG>, bildandet av en <STRONG>interremistisk styrelse</STRONG> samt att vi fastslår ett <STRONG>datum för ett konstituerande möte</STRONG> för lokalavdelningen. En inledande diskussion kring hur vi ska driva det lokala kampanjarbetet inför valet kan också vara värt att ta upp, även om det nog är en fråga som bör behandlas mer ingående på det konstituerande mötet. Har ni andra fler åsikter om vad som bör tas upp är det bara att posta dem i den här tråden så ser jag till att ha en utskriven och färdigställd dagordning till mötet.<P>När det gäller att se till att alla partimedlemmar som bor i Lunds kommun informeras om det här mötet så hoppas jag att någon mer insatt i partiet kan ordna så att ett mail skickas ut om mötet (med en länk till den här tråden). Skulle så inte vara fallet är det nog inte hela världen utan då får istället den interremistiska styrelsen se till att alla berörda partimedlemmar blir informerade om det konstituerande mötets tid och plats.<P><STRONG>Jag ser gärna att alla som&nbsp;tänker komma på utsatt tid den sjätte maj skriver det i den här tråden</STRONG> så att det går att se hur stor uppslutningen blir. Om antalet som meddelat att de kan dyka upp är färre än fem två dagar före mötet skjuter vi fram mötet till ett senare tillfälle, men om fem personer eller fler meddelat i den hrä tråden att de kan närvara så gäller den satta mötestiden (6e maj, 14.00, Cafe Gräddhyllan)</P><P>Iman (2006-Feb-20)Jag är representant för piratpartiet i Lund och har mandat att starta upp allt som ska startas upp här i Lund i piratpartiets namn.<P><EM>(Edit: stycke borttaget eftersom personen i fråga inte&nbsp;längre är aktiv på det sättet i Lund)</EM><P>En fråga som kan dyka upp är om det verkligen behövs en Lundaavdelning med tanke på att den lokala skåneavdelningen precis bildats. Mitt svar där är att erfarenheter från andra organisationer visar att ju fler olika nivåer i en organisation som finns desto fler personer förmår organisationen engagera. Kortfattat tror jag att en lokal Lundaavdelning kommer vara till gagn för Skåneavdelningen på samma sätt som skåneavdelningen kan vara till gagn för lundaavdelningen genom att fler personer ges möjlighet att engagera sig.<P>Slutligen kan jag tilllägga att jag skickar ett mail med en länk till det här inlägget till Gustav nipe eftersom han är interrimordförande för Piratpartiet i Skåne och jag tror att det skulle vara ytterst fördelaktigt om han kunde närvara på mötet. <EM>(Edit: stycke ändrat av samma anledning som ovan)</EM><P>Har någon några frågor på mitt inlägg eller kring mötet så kan ni antingen ställa dem här eller kontakta mig på 0704-385046 eller <A href="mailto:mattias_bjarnemalm@hotmail.com">mattias_bjarnemalm@hotmail.com</A>

JoBu
2006-04-26, 18:35
Tack Mab för att du drar igång det hela.

Jag tycker det är en bra idé att vi träffas för att snacka och bestämma hur den lokala lundaavdelningen ska utformas och vilken målsättning vi ska ha.

Eftersom jag säkert kan säga att endast en mycket liten del av piratpartisterna i våran valkrets är aktiva på forumet så måste vi gå ut med mail till alla i valkretsen om detta möte i god tid. Maillistor ska väll finnas lättillgängliga?

Gräddhyllan är för övrigt ett utmärkt mysigt café ;)

drond
2006-04-29, 17:10
Bokar in lördagen den sjätte maj klockan 14.00 i min kalender. Vart ligger Cafe Gräddhyllan?

JoBu
2006-04-29, 18:42
Nära centralen, förbi burger king, mitt emot mormors bageri caféet.

Mab
2006-05-04, 18:53
Har fått ett par extra personer som sagt utanför forumet att de kommer att dyka upp på mötet så nu är det säkert att mötet blir av.

kl. 14.00 på cafe gräddhyllan nu på lördag.

vi ses där!

soma
2006-05-05, 11:49
Jag kommer!

Foola Zoola
2006-06-01, 17:56
Hej, kul att det händer lite i ens omgivning. Jag är nybliven medlem och har väl inledningsvis mest tänkt visa mitt stöd snarare än stå på barikaderna. Är dock nyfiken på vad som hänt på lundafronten i o m mötet den 5:e maj. Vad görs och vilka forum finns för diskussion och kontakt?

Edit: Hmm... konstigt, mitt medlemskap verkar inte registrerat av forumet...

ceson
2006-06-01, 19:31
Hejsan!

Tyst på lundafronten? ;) Jag är ny inom partiet (TPB razzian fick mig att på nytt söka mig till PP hemsidan), men har varit säker på min röst på PP sedan jag fick höra att partiet fick ställa upp i valet. Såja, det var anledningen, och nu en liten introduktion. Mitt namn är David Christensson och jag läser på Systemvetenskapliga programmet på Lunds Universitet. Jag har aldrig tidigare varit politiskt eller humanistiskt aktiv, men efter 24 år i livet har jag tröttnat på att inte engagera mig. Skulle gärna veta vad ni kom fram till (om något :P) på Gräddhyllan i början av Maj, så att det går lite lättare att komma in i gemenskapen. Vi hörs!

soma
2006-06-01, 19:35
Hej!

Tanken var att vi skulle ha ett möte den tredje.. men så vitt jag vet har vi ingen lokal bestämd än. Kanske Gräddhyllan den här gången också? Vi var tyvärr bara fyra personer förra gången, och har inte lyckats skaka igång någon direkt verksamhet då alla varit upptagna.

Men när på lördag och var ska mötet vara? Jag föreslår gräddhyllan klockan 14.00, vad säger ni andra?

Salus
2006-06-02, 04:05
Tja!

Blir det av ngt möte på lördag är jag med största sannolikhet på, man tycker att det borde vara lättare att skrapa ihop fler personer i Lund med så många studenter :)

Mab
2006-06-02, 05:06
Hej

Jag tänkte fram till för ungefär två dygn sedan att vi skulle skjuta på mötet nu på lördag eftersom intresset här i lund varit rätt så svalt. Men nu har ju läget förändrats, och vi har fått ett stort antal nya medlemmar de senaste dagarna, så jag tycker att vi kör med ett möte i alla fall. Däremot så skjuter vi på de organisatoriska frågorna till ett senare möte och fokuserar det här mötet helt på hur vi ska synas i Lund och nå ut till alla de som borde sympatisera med vår sak men ännu inte fått upp ögonen för oss.

Så möte hålls på lördag, klockan 14.00 på Cafe gräddhyllan (vägbeskrivning finns på http://www.graddhyllan.com/om man klickar på "karta").

Jag skickar även ut ett mail med information om mötet till samtliga i valkretsen.

Jag startar dessutom en separat tråd för mötet eftersom den här börjar bli lång och oöverblickbar. Så skriv gärna i den tråden istället för i den här om ni har idéer eller synpunkter kring mötet.

Nepsir
2006-06-03, 23:39
Hejsan.

Precis som för många andra så var den senaste razian droppen som fick bägaren att rinna över. Att det kangå till så här får en att vilja agera!

Jag heter förresten Daniel Sturesson och pluggar här i Lund.

Jag kommer definitivt att försöka komma på mötet på torsdag.

Ska bli kul att träffas då och få höra hur man kan hjälpa till.

//Daniel

Mab
2006-06-04, 19:40
Hej Daniel, och välkommen ombord :-)

Vi ses på torsdag!