handdator

Visa fullständig version : Vara aktiv

Hans Borg
2007-10-22, 20:00
Det har i vissa foruminlägg gjorts gällande att vissa personer inte är aktiva.

Huruvida de har varit aktiva i de orter de företräder PP i, kan jag inte bedöma, tänker inte bedöma heller.

Är det att vara mer aktiv gå på studiecirkeln i Lund och mer eller mindre inte säga nåt eller ordna LAN för hundratals ungdomar i PPs regi.

Vad vissa inte tycks förstå att vuxna människor som ev sedan valet valt inte vara så aktiva, kan bero på att de inte fått av en viss person, att de legat i skilsmässa, haft mycket att göra på jobbet, en nära anhöärig kan ha gått bort.

Aledningen de inte kommit till mötena i Lund kan bero på tidsbrist, tycker kanske det är viktigare att LANet man ordnar är viktigare och den tid man ev får över får då¨gå till ens barn, familj, vänner osv.

Vem är jag, du eller någon annan att sätta oss till doms över om Kreti eller Pleti är aktiva eller inte.

Till syvende och sist, är det oavsett om vederbörande har varit aktiv enligt vissas definition eller inte, att den som ska vara ansvarig för Skåne och ev sitta i det där rådet, ska vara den mest kompetenta.

Aktiv och aktiv, det handlar ju om att få igång verksamhet, sen om vederbörande gick med igår wller varit med sen starten, är åtminstone för mig, fullständigt irrelevant.

Sen för övrigt, gäller det piratpartiet, inte Ung Pirtat varifrån kritiken faktiskt har kommit från.
Man kan ju vara aktiv och int få något gjort, ska man per automatiki sittas som ansvarig för Skåne, med i rådet bara för man varit aktiv trots man presterar noll.

Vill absolut inte påstå att åtm en av kritikerna presterar noll, tvärtom, men man får allt ta reda på fakta först.