handdator

Visa fullständig version : Bilder på partiets överhuvud utan upphovsrätt

notwist
2006-02-26, 10:31
Jag hänger en del på Wikipedia, och där krävs det att man visar vilken licens en viss bild har. På svenska wikipedia kan man inte använda sig av det engelska "fair use", och därför måste jag ha en bild härifrån samt erat skriftliga tillstånd att använda denna.

Om ni dessutom kunde sammanfatta vilka namn som är mest framstående inom partiet (Rick och Christian är väl de jag snappat upp hittils) i samband med bilderna så skulle detta öka kvalitén på artiklarna på WP mycket!

Ser fram emot erat svar.

Joakim Holgersson
2006-02-26, 13:14
testa Press / Media (https://www.piratpartiet.se/PressContact.aspx) i överst menyn...

notwist
2006-02-26, 14:54
Christian finns inte med där..

Joakim Holgersson
2006-02-27, 02:17
prova maila ledningen :)Allmänna frågor/General questions, info@piratpartiet.se

Christian Engström
2006-02-27, 10:55
Presentation och bild på mig finns på http://www.glindra.se/pirat/ Bilden får användas fritt, och fotograf behöver ej anges.

Om ni dessutom kunde sammanfatta vilka namn som är mest framstående inom partiet (Rick och Christian är väl de jag snappat upp hittils) i samband med bilderna så skulle detta öka kvalitén på artiklarna på WP mycket! (...)Christian finns inte med där..

Tyvärr ser vår websajt ut som skit, det håller jag helt med om (även om du är för hövlig för att säga det direkt ;) ). Naturligtvis borde det ligga en presentation med bild av var och en av styrelsemedlemmarna där, tillsammans med mycket annat.

Till stor del är problemet med websajten rent tekniskt. Just nu ligger den som statiska sidor som egentligen bara Rick kan göra ändringar i. Därmed blir det en flaskhals som gör att sajten är både inaktuell och innehållslös.

Mitt förslag till hur vi borde åtgärda det problemet är att använda ett riktigt publiceringssystem som Drupal, så att fler kan lägga in innehåll och hjälpa till att hålla sajten uppdaterad. Då skulle den kunna fungera som samlingplats för en community, istället för att vara som idag. Jag vet dock inte om det finns någon annan som delar den här uppfattningen, så jag vet inte hur det kommer att bli.

(signatur)The technical revolution reshaping our society is based not in hierarchy but in decentralization. Not in rigidity, but in fluidity.

Precis. Så väl uttryckt att jag inte kan låta bli att kommentera det, fastän det är en signatur.