handdator

Visa fullständig version : Nominering: Amelia Andersdotter

Rick Falkvinge
2007-11-04, 18:10
Amelia Andersdotter är nominerad till distriktsledare Syd.

Från nomineringen: "Amelia Andersdotter för att i min uppfattning verkar vara både engagerad och kompetent förmåga som visat mycket initiativ genom att starta och organisera evenemang i organisationen. Hon har också i min mening visat prov på en mogen diplomatisk inställning till hantering av människor, vilket i sammanhanget får anses vara en viktig egenskap."

UsamaBinLaden
2007-11-04, 21:25
Hon har också i min mening visat prov på en mogen diplomatisk inställning till hantering av människor, vilket i sammanhanget får anses vara en viktig egenskap."

Kasta ut anklagelser och kalla folk icke aktiva, är det vara diplomatisk.

Kalla det diplomatiskt att inte heller låta den anklagade svara, mycket diplomatiskt.

Förvisso är diplomatin essens, att tala någon att kyssa dem i baken och få dem att gilla det.

Korkad nominering

JudaZuk
2007-11-04, 22:00
Är själv inte speciellt aktiv inom partiet i brist på tid , (jobbar på tok för mycket)

Engagerar mig och hjälper till då jag kan,

instämmer inte alls på "Usamas" (som inte ens tycks vara partimedlem)

åsikst.

Tycker det är en mycket bra nominering, den gången jag träffat Amelia verkar hon mycket engagerad och organiserad. Stöder helt klart denna nominering

Tillägg:

(hmm, såg just att jag inte heller tydligen är partimedlem, är jag visst det)

Rick Falkvinge
2007-11-04, 22:07
UsamaBinLaden (2007-Nov-04)Kasta ut anklagelser och kalla folk icke aktiva, är det vara diplomatisk.

Kalla det diplomatiskt att inte heller låta den anklagade svara, mycket diplomatiskt.

Förvisso är diplomatin essens, att tala någon att kyssa dem i baken och få dem att gilla det.

Korkad nominering

Jag vill lyfta upp den här postningen som ett praktexempel på hur man absolut aldrig uppför sig, vare sig i det här omröstningsförfarandet eller i partiet -- eller egentligen som medmänniska utanför organisationen.

Den här attityden går precis rakt emot alla värderingar vi har. Vi brukar inte stänga av folk från forumet, men det kommer att ske om jag ser något mer sådant här.

UsamaBinLaden
2007-11-04, 22:28
(Ovidkommande tramsinlägg raderades 5 november 00:20 av Rick Falkvinge. Svara inte på trollposter.)

Andreas Käiväräinen
2007-11-04, 23:19
UsamaBinLaden (2007-Nov-04)

Jag tycker nomineringen är korkad.

Utgår endast från vad vederbörande sagt i forumet.Inget annat. Tycker bara folk borde se det.

Sen är det ju upp till var och en, bilda sin egen uppfattning, rösta utifrån det.

Hej Hans Borg!

Vi vet alla vad du tycker i den här frågan redan! Att ditt och Amelias problem inte gick att lösa var beklaglit. Men att du nu fortsätter din hatkampanj mot henne som person är bara sorgligt för en person, den person är du Hans.

Eftersom dina inlägg börjar likna förtal så ger jag dig i egenskap av admin på forumet en varning. Skärp dig nu...

UsamaBinLaden
2007-11-04, 23:35
(Ovidkommande tramsinlägg raderades 5 november 00:20 av Rick Falkvinge. Svara inte på trollposter.)

Adrian Kristiansson
2007-11-05, 00:06
Kan någon admin vara vänlig och rensa bort lite Off-Topic?

Ifall UsamaBinLaden är Hans Borg eller inte kan eventuellt avgöras med en enkel IP-koll.

TeirdeZ
2007-11-05, 00:06
Det här är en post jag inte är beredd att ta, och jag avsäger mig nomineringen.

Andreas Käiväräinen
2007-11-05, 00:09
Adrian Kristiansson (2007-Nov-05)Kan någon admin vara vänlig och rensa bort lite Off-Topic?

Ifall UsamaBinLaden är Hans Borg eller inte kan eventuellt avgöras med en enkel IP-koll.

Redan gjort...

Det är Hans Borg!

Björn Odlund
2007-11-05, 00:13
TeirdeZ (2007-Nov-05)Det här är en post jag inte är beredd att ta, och jag avsäger mig nomineringen.

Hoppas det ställningstagandet är oberoende av den övriga pajkastningen/situationen i tråden.

Rick Falkvinge
2007-11-05, 00:18
TeirdeZ (2007-Nov-05)Det här är en post jag inte är beredd att ta, och jag avsäger mig nomineringen.

Amelia har avsagt sig nomineringen.

Adrian Kristiansson
2007-11-05, 00:59
Jag talar just nu med Hans Borg via Skype och han hälsar Hoppas ni är medvetna om att ni just begått ett brott som lyder under allmänt åtal. Brott mot PUL, ni får inte ta reda på vilket IP en viss användare har utan tillstånd från behörig myndighet. Ni får definitivt inte sammankoppla två användare, oavsett om de råkar ha haft samma IP eller ej.. Hårddrar man det, får man de facto inte ens skriva upp en persons telefonnummer och namn utan vederbörandes tillstånd.

Brott mot PUL är allvarliga och för att Ni ska ha rätt kolla och kontrollera IP gentemot användare ska ni antingen ha användarens tillstånd eller tillstånd från Datainspektionen. Brott mot PUL är prioriterade vilket innebär att denna sida kan komma att stängas redan i morgon, om ni har riktig j--la otur

Dessutom har vare sig Hans eller UsamaBinLaden begått något brott.

Rick Falkvinge
2007-11-05, 01:16
(Jag kan meddela att det där är, av åtminstone fem olika anledningar jag ser direkt vid en första genomläsning, rent svammel. Men jag vill inte fokusera och gå in i en detaljdiskussion om det ärendet, det är brus och avsett att vara brus - jag vill hellre fokusera på det vi ska fokusera på.)