handdator

Visa fullständig version : Nominering: Daniel Gustafsson

Adrian Kristiansson
2007-11-04, 21:36
Jag skulle vilja nominera Daniel Gustafsson då jag anser att han är mer än väl lämpad för jobbet. Han kan formulera sig väl och han tänker innan han talar. Han är mycket noga med de han gör och han är väl medveten om att syd består av mer än Skåne.

UsamaBinLaden
2007-11-04, 22:26
Klok nominering, om man som jag endast kan utgå från forumet.

Daniel G tillsammans med Anders och John, verkar vara de enda förnuftiga kandidaterna.

Den som lever får se.

//Usama

Alla åsikter accepteras, bara de överensstämmer med mina.

Adrian Kristiansson
2007-11-05, 23:24
Daniel visar tydligen ett intresse för vad som händer på andra ställen än Kristiansstad.

Hur mår ni i Jönköpings län?? (http://forum.piratpartiet.se/Topic86913-25-1.aspx)

Hur mår ni i Kronobergs län?? (http://forum.piratpartiet.se/Topic86912-26-1.aspx)

Hur mår ni i Kalmar län?? (http://forum.piratpartiet.se/Topic86911-27-1.aspx)

Hur mår ni i Blekinge?? (http://forum.piratpartiet.se/Topic86910-29-1.aspx)

Dags att vakna :) (http://forum.piratpartiet.se/Topic88360-33-1.aspx)

Dessutom så lyssnar han på Pink Floyd, kanske ett av de bästa banden genom tiderna.

Daniel citerar Pink Floyd (http://forum.piratpartiet.se/FindPost87345.aspx)

Daniel citerar Pink Floyd en gång till ("http://forum.piratpartiet.se/FindPost87346.aspx)

EDIT: Rysligt stavfel

Daniel Gustafsson
2007-11-08, 14:05
Tänkte här ge en kort beskrivning av mig själv.

Jag är en person som kör raka kort, som om folket (ni där ute) väljer mig skall veta att det jag säger, det är det jag gör. Jag skiljer inte på snacket och hockeyn.

Mina visioner för disktrikt Syd är att hela distriket skall leva, alla landskap skall vara levande och dynamiska. Dock finns det enorma problem och frågan är hur dessa skall lösas.

Trots att jag bor i Skåne så har jag bland annat mina rötter upp i Vimmerby i Småland, så jag vet hur kollektivtrafiken i Kalmar län exempelvis fungerar eller rättare sagt inte fungerar, detta gör det mycket svårt för er i Kalmar län att träffas rent fysiskt.

Detta gäller förmodligen på fler ställen, Skåne har en förhållandevis väl fungerade kollektivtrafik. Vad jag förståt av Blekinges situation är att det är likadant där och frågan är hur man kan få detta landskap att komma till liv?

Lösningarna för respektive landskap bör och skall ske i absolut samråd och delaktighet ifrån er i respektive landskap. Jag ser i såfall som min uppgift att vara den som delegerarochknyter ihop era kontaktnät med varandra i respektive landskap,e-posten kommer således för mig vara det huvudsakliga instrumentet.

Jag jobbar heltidinom Kristianstads Kommun som IT-tekniker vilket gör att kommunikationen precis som jag beskrivit ovan måste ske i huvudsak per mail.

Dessutom anser jag att forument för disktrikt Sys skall också användas mer flitigt, ideér och flyers, tankar och affischer kan utbytas här och detta bör och är mycket önskvärt att ske kors och tvärs över landskapsgränderna. Ett långsiktigt mål för 2009 bör vara att om det går, genomföra och arrangera en träffa för oss alla i distrikt Syd.

Daniel Gustafsson
Sekundär Lead
Piratpartiet Kristianstad
daniel.gustafsson@piratpartiet.se

Petrah
2007-11-09, 21:17
Jo detta är en vettig nominering. Ju mer jag tänker på detta ju mer rätt känns det. Daniel har visat att han kan det här med att driva föreningar, han är politiskt korrekt utåt och samtidigt är han mer mänsklig än många andra. Sedan är är han en av de få människor i Skåne som bryr sig om vad som händer i t.ex Småland o.s.v. Jag tror han kan lyckas att ena syd, något som ingen lyckats med hitintills.

Du har min röst Daniel :D

Leo
2007-11-10, 09:06
Daniel verkar mycket kompetent.

Anders Hedberg
2007-11-13, 23:32
Sedan är är han en av de få människor i Skåne som bryr sig om vad som händer i t.ex Småland o.s.v.

Jo, det kan nog stämma. Jag är personligen rätt ointresserad att DRA i Småland, Blekinge m.fl. Finns det intresse där att starta något (Jönköping/Växjö?) eller om hjälp behövs så hjälper jag/vi gärna till, men jag ser Malmö som det mest prioriterade området att få igång om vi ska göra riktade aktiviteter. Liten geografisk area, god kollektivtrafik och möjlighet till möten IRL, samt en koncentration på medlemmar som borde kunna hålla intressanta saker vid liv. Medlemsvärvning i Malmö är helt enkelt billigare och det är större chans att medlemmen blir aktiv. Där bör vi sätta in våra resurser och plocka de lågt hängande frukterna som det heter.

http://www.piratpartiet.se/partiet/medlemsfordelning

Petrah
2007-11-14, 11:06
Jo, det kan nog stämma. Jag är personligen rätt ointresserad att DRA i Småland, Blekinge m.fl. Finns det intresse där att starta något (Jönköping/Växjö?) eller om hjälp behövs så hjälper jag/vi gärna till, men jag ser Malmö som det mest prioriterade området att få igång om vi ska göra riktade aktiviteter. Liten geografisk area, god kollektivtrafik och möjlighet till möten IRL, samt en koncentration på medlemmar som borde kunna hålla intressanta saker vid liv. Medlemsvärvning i Malmö är helt enkelt billigare och det är större chans att medlemmen blir aktiv. Där bör vi sätta in våra resurser och plocka de lågt hängande frukterna som det heter.

Då är det mig förvånasvärt att du vill ha posten som distriktsledare för Syd då det är ditt jobb att ena alla län i Syd. Vi kommer inte komma någonstans med piratpartiet i syd genom att sitta på Café och hålla studiecirklar för redan befintliga medlemmar. Vi måste finna nya, vi måste arbeta för det. Vet du varför du inte vet vad som händer i Småland? Du har nog aldrig ringt/mailat eller frågat hur dom har det. Efter ha läst detta inlägg måste jag nog säga att du Anders inte är rätt kille för posten. Vi kan inte centrera allt runt malmö, Malmö och Lund är faktiskt inte enbart Syd.

se Ricks inlägg http://forum.piratpartiet.se/Topic88273-309-1.aspx

TeirdeZ
2007-11-14, 11:15
Petrah (2007-Nov-14)Då är det mig förvånasvärt att du vill ha posten som distriktsledare för Syd då det är ditt jobb att ena alla län i Syd. Vi kommer inte komma någonstans med piratpartiet i syd genom att sitta på Café och hålla studiecirklar för redan befintliga medlemmar. Vi måste finna nya, vi måste arbeta för det. Vet du varför du inte vet vad som händer i Småland? Du har nog aldrig ringt/mailat eller frågat hur dom har det. Efter ha läst detta inlägg måste jag nog säga att du Anders inte är rätt kille för posten. Vi kan inte centrera allt runt malmö, Malmö och Lund är faktiskt inte enbart Syd.

se Ricks inlägg http://forum.piratpartiet.se/Topic88273-309-1.aspx

Det är tråkigt att du blir defensiv så snabbt. Om du inte gillar studiecirklar måste du inte besöka dem, och det är förvånansvärt ledsamt att så många är så arga. En av Anders starkare sidor tycker jag är att han är positiv och vänlig.

Petrah
2007-11-14, 11:20
Tjingeling, jag är varken arg eller defensiv. Men jag har rätt att ha en åsikt, och det är faktiskt så att man får inga nya medlemmar om man sitter inne. Sedan vad gäller distriktsledare så anser jag att han inte är rätt om han gör som den förra distriktsledaren och struntar i andra län än Skåne. Vi får faktiskt ha åsikter eller hur? Det är ju vad detta forum är till för.

Och du ...... jag går faktiskt på studiecirklar den sista handlade om hur tekniken har påverkat människan. Bara så du vet!

TeirdeZ
2007-11-14, 11:32
Petrah (2007-Nov-14)Vi får faktiskt ha åsikter eller hur? Det är ju vad detta forum är till för.

Det är klart att forumet är till för det. Jag tyckte bara att det var tråkigt att du avfärdade Anders på det sätt du gjorde, och samtidigt avfärdade studiecirklar som varit den mest givande aktiviteten Lund har anordnat den här hösten.

Gustav Nipe
2007-11-14, 12:30
Hela grejen med att välja en distriktledare känns "uppfinna hjulet på nytt". Det pratas mycket om att fokusera på områden som inte enbart är Malmö/Lund. Men historiskt sett så har aktiviteten funnits här nere, med undantag för Skurup. Bör vi inte lägga kraft där vi kan arbeta i medvind istället för motvind. Jag säger inte att vi ska strunta i alla runtomkringliggande områden men jag är rädd för att det kommer rinna ut i sanden annars, jag hoppas att jag har fel.

Petrah
2007-11-14, 12:32
Gustav hur kan du veta att det bara är i Skåne det har skett aktiviteter? Jag bara tycker att ju fler sammarbetande län, ju starkare parti. Därför behövs någon som kan ta den biten med ALLA län och inte bara vårt.

Petrah
2007-11-14, 12:36
Du förstod mig nog inte Amelia. Jag avfärdar inte alls Anders som person för jag tycker han är skitmysig på alla sätt och vis. En trevlig kille. Men när han själv skriver att han inte bryr sig om de andra länen under syd så tycker jag inte han är rätt bara. Jag avfärdar inte heller era studiecirklar, det är bra att ni har det mysigt i Lund, men jag anser att man måste ibland ut på stan för att värva nytt folk. Det är ju faktiskt så andra föreningar / partier gör. Vi kan inte bara vara synliga vid val, vi måste vara synliga alltid annars faller vi i glömska till nästa val. Jag ber om ursäkt om du såg det som att jag ser ner på era fika träffar och Anders, men nu vet du att det inte var så jag menade.

Petrah
2007-11-14, 12:53
Hmmm jag har tänkt lite. För att undvika missförstånd ska jag förklara. Jag gick med i Piratpartiet för jag trodde på våra sakfrågor såsom rätten till ett skyddat privatliv. Som ett litet parti måste man arbeta för att få det att växa, detta gör man via kontakter, reklam och åter igen hårt arbete. Där vår förra Distriktsledare misslyckades anser jag att vi kan och vi ska lyckas om vi bara hjälps åt. Vill vi komma någonstans som enat parti får vi banne mig slåss för det. Jag kan inte som många andra bara nöja mig med att vi är ett litet parti, vill vi ha en stol av dessa 349 så måste vi arbeta för den platsen. Låt partiet få växa.

Liknelse:

Det är som att ta hand om en babyplanta, den måste ha vatten och näring för att gro sig stark. Och när plantan blir ett stort träd som alla lägger märke till, det är då man kan ta det lugnt ett tag. Men även stora träd kräver mängder av vatten och arbete för att leva vidare. Så även vårt parti.

Gustav Nipe
2007-11-14, 13:32
Petrah (2007-Nov-14)

Liknelse:

Det är som att ta hand om en babyplanta, den måste ha vatten och näring för att gro sig stark. Och när plantan blir ett stort träd som alla lägger märke till, det är då man kan ta det lugnt ett tag. Men även stora träd kräver mängder av vatten och arbete för att leva vidare. Så även vårt parti.

Jag inser med att det är mycket arbete som krävs för att komma någonvart. Det bör vara i beaktan vad som är möjlig och vad som är effektivast. Vi kommer aldrig förbjuda folk att göra något, tvärtom vi uppmuntrar folk att ta initiativ. Allt bygger på egna initiativ. Vi som är aktiva (dom jag känner till) befinner sig inte i Simrishamn eller i Landskrona, därför känns det huvudlöst att vi åker tex upp dit och gör något, det hade varit det bästa men det är väldigt energikrävande. Vi har begränsat med ork, därför bör vi koncentrera oss till något vi vet att vi klarar av. Det bästa i alla världar hade varit ifall vi hade kunnat åka omkring till varje samhälle, men det kan vi inte.

Daniel Gustafsson
2007-11-14, 13:47
Alla som har den åsikten att VI i SKÅNE skall åka runt och dra igång övriga SMÅLAND eller Blekinge har det INTE varit tal om och SKALL inte vara tal om.

Att vi ifrån Skåne hela tiden slår oss på bröstet och säger "Det är vi som är mest aktiva och således skall vi ha alla resurser och bestämma mest för att så är det i tiden JUST NU" det är anser jag ett HÅN emot Småland och Blekinge!

Jag ser det som så här!

En distriktsledare skall ifrån en högre vy kunna se vad som behövs göras i respektive landskap för att stimulera detta.

OM NU VI I SKÅNE är aktiva och vi har kommit igång, då anser jag att man skall se på det så här. "Om Skåne har kommit igång, vad bra, då sköter de sig själva nu och kan organsiera sig" DÅ skall ju krutet läggas på att Blekinge och Småland kommer igång också, Skåne klarar ju det själva i och med att VI har kommit igång ganska bra hos oss.

Vi (Skåne) behöver inte mer inflytande egentligen det är de övriga landskapen som behöver mer inflytande och stimulans mer nu än någonsin.Skall en Distriktsledares tid koncentreras mest på ett redan fungerade område ???

Petrah
2007-11-14, 14:02
Jo det är så jag också tänker Daniel. Fokuserar vi på redan fungerande områden så växer partiet aldrig heller, och då kan man lika bra ge upp. Varför stanna hos något som inte vill utvecklas? Vi måste ju alla hjälpas åt att få vårt lilla parti att utvecklas och växa.

Petrah
2007-11-14, 14:06
Gustav Nipe (2007-Nov-14)[quote]Petrah (2007-Nov-14)

Liknelse:

Jag inser med att det är mycket arbete som krävs för att komma någonvart. Det bör vara i beaktan vad som är möjlig och vad som är effektivast. Vi kommer aldrig förbjuda folk att göra något, tvärtom vi uppmuntrar folk att ta initiativ. Allt bygger på egna initiativ. Vi som är aktiva (dom jag känner till) befinner sig inte i Simrishamn eller i Landskrona, därför känns det huvudlöst att vi åker tex upp dit och gör något, det hade varit det bästa men det är väldigt energikrävande. Vi har begränsat med ork, därför bör vi koncentrera oss till något vi vet att vi klarar av. Det bästa i alla världar hade varit ifall vi hade kunnat åka omkring till varje samhälle, men det kan vi inte.

Det kanske känns huvudlöst och orklöst för somliga, men för andra kanske det är en självklarthet. Om vi organiserar vi oss kan alla aktiva åka till alla icke aktiva ställe och hjälpa dom bli aktiva. Om vi är 10 st med brinnande iver för partiet, kan 10 personer åka till 10 olika ställen, eller ringa åtminstone. Är du med mig? Det är ju bättre att försöka än att ge upp direkt

Rick Falkvinge
2007-11-14, 14:14
Jag märker att det är lite diskussioner i den här tråden om att en distriktsledare bör se till hela distriktet, så jag tänkte bara bidra med egna erfarenheter.

Först: en distriktsledare ansvarar gentemot partiledningen för att hela distriktet fungerar. Med det sagt, så är olika kretsar olika aktiva. Det är ingen hemlighet. Under de snart två år som vi arbetat på att få upp och hålla igång aktiviteten har vi prövat olika modeller: att bygga på aktiviteten där den redan finns så att det ska fungera som inspirerande exempel för andra, att bara lägga energin på att plocka upp aktivitet där den inte finns, och att ha en kombination av de två.

Med undantag av valsedelsdistributionen (som var tvungen att fungera i exakt hela landet, punkt slut) så har jag inte lärt mig något patentrecept för hur man sprider entusiasm och aktivitet. Ingen modell är garanterat bättre än någon annan. Ibland fungerar det bäst att det händer en massa kul grejer i kretsen intill, ibland fungerar det bäst att man ägnar speciellt fokus åt att få upp en viss krets eller kommun med låg aktivitet. Vad som fungerar varierar med person, personkemi och tillfälle.

Men en sak är säker och det är att man aldrig ska underskatta personligt ledarskap. Vare sig från sig själv eller från kretsledarna. Värdet av att dyka upp i person ute i de lokala kretsarna är enormt.

Petrah
2007-11-14, 14:22
Saken med aktivitet i vårt distrikt det är för att ingen orkar göra något, det i sig är tragiskt. Jag tror att viljan är lika stor i tex Kalmar som Lund. Kan lund aktivera 10 människor kan nog Kalmar också göra det, men dom kanske behöver en knuff i rumpan =) Jag åker gärna ditt och knuffar rumpor, men det krävs att man är mer än en som vill. Sedan ska man väl inte bara nöja sig med 2 städer i ett så j-a stort distrikt?

Jag tycker att alla ska ställa sig frågan: vill vi fortsätta vara ett litet parti som skriver på ett forum på internet eller ska vi växa oss större och starkare? Nu har det varit stilla mer eller mindre sedan valet, nu får det vara nock liksom. Vi kommer vara glömda till nästa val om det fortsätter så här tror jag.

agnesson
2007-11-14, 14:45
Inte för att det finns någon större mening att försvara en distriktsledare som har avgått, men som före detta lead i Kronoberg, Jönköping samt vice lead för Södra distriktet upplever jag det stöd som jag har velat ha från Joakim.

Valsedelsdistributionen är en historia för sig där lyckligtvis massor av Pirater ställde upp. Att sedan en majoritet väljer att inte engagera sig mer, vad ska en distriktsledare göra åt det? Så länge distriktsledaren finns tillgänglig och kan hjälpa de personer som vill engagera sig är jag nöjd som medlem och lead.

För övrigt kan det noteras att Petrahs kritik är riktad mot Anders Hedberg, inte Daniel Gustavsson som denna tråd gäller.

Petrah
2007-11-14, 16:30
För övrigt kan det noteras att Petrahs kritik är riktad mot Anders Hedberg, inte Daniel Gustavsson som denna tråd gäller.

Nej jag skulle nog aldrig kritisera Daniel då jag vet att han är en rejäl karl. Inte heller kritiserar jag Anders, jag tycker bara inte han är rätt man för posten. Och åsikter får man ha minsann ;)

Gustav Nipe
2007-11-14, 20:09
Det är svårt att dra igång människor, det måste komma ifrån en själv. Det var ingen som drog igång mig, eller Andes, Daniel, Snild etc. Man aktiverar sig själv pga att man blir inspirerad. Hela partiet bygger på den idéen. Därför ska vi försöka inspirera folk, inte tvinga igång dem.

TeirdeZ
2007-11-14, 20:10
Petrah (2007-Nov-14)Saken med aktivitet i vårt distrikt det är för att ingen orkar göra något, det i sig är tragiskt. Jag tror att viljan är lika stor i tex Kalmar som Lund. Kan lund aktivera 10 människor kan nog Kalmar också göra det, men dom kanske behöver en knuff i rumpan =) Jag åker gärna ditt och knuffar rumpor, men det krävs att man är mer än en som vill. Sedan ska man väl inte bara nöja sig med 2 städer i ett så j-a stort distrikt?

Det finns människor i både Kalmar och Lund. Att man då väljer att aktivera sig i Lund är inget problem. Jag tror inte att Kalmar-människorna nödvändigtvis är barnrumpor som behöver knuffas runt, utan där finns säkert vuxet folk som är kapabla att själva avgöra hur de vill aktivera sig. Det känns lite som att du har mer emot Lund och Malmö och människorna som kommer därifrån än du har för partiet i övrigt.

Det är tråkigt att det känns så, även fast jag tror att du inte egentligen menar det så.

Petrah
2007-11-14, 20:23
Men åhhhhhhhhhhhhhhh Amelia, jag blir nog galen. :w00t: Jag har INGET emot lund eller Malmö eller folket där! (det ska påpekas att jag är uppväxt i Malmö och bott större delen av mitt liv i Lund) Jag hade bara en åsikt och tydligen en bra sådan (ser i inboxen på högen mail som bekräftar detta), det är inte så att jag springer runt och hyser agg till er. Jag tror jag har påpekat detta ex antal ggr innan. Jag tycker fortfarande att Gustav och Anders är trevliga människor. Men bara för jag tycker det behöver det inte betyda att jag anser dom ha rätt... eller?

Så med risk för att upprepa mig... jag hyser inget agg mot er och jag ogillar ingen för jag känner er inte så väl att jag kan ta den slutsatsen.

Petrah
2007-11-14, 20:25
Jag har aldrig sagt något om att tvinga någon, men man kan inspirera och hjälpa folk som kanske inte vet vad dom ska göra.

Petrah
2007-11-14, 20:27
I skåne betyder en push i röven det samma som hjälp. Och hjälp är aldrig fel tycker jag Amelia.

Adrian Kristiansson
2007-11-14, 20:53
Petrah (2007-Nov-14)Gustav hur kan du veta att det bara är i Skåne det har skett aktiviteter?

Säger inte att de inte har hänt men du får gära sätta ner foten en gång för alla och komma med exempel på vad Blekinge eller Småland har gjort.

Petrah (2007-Nov-14)Vi kommer inte komma någonstans med piratpartiet i syd genom att sitta på Café och hålla studiecirklar för redan befintliga medlemmar. Vi måste finna nya, vi måste arbeta för det.

Jag hoppas att du är medveten om att Anders gjort betydligt mer än att hålla i en studiecirkel.

agnesson (2007-Nov-14)Inte för att det finns någon större mening att försvara en distriktsledare som har avgått, men som före detta lead i Kronoberg, Jönköping samt vice lead för Södra distriktet upplever jag det stöd som jag har velat ha från Joakim.

Valsedelsdistributionen är en historia för sig där lyckligtvis massor av Pirater ställde upp. Att sedan en majoritet väljer att inte engagera sig mer, vad ska en distriktsledare göra åt det? Så länge distriktsledaren finns tillgänglig och kan hjälpa de personer som vill engagera sig är jag nöjd som medlem och lead.

Får hålla med här. De är inte så att jag försvarar Holgersson men jag tycker att han har fått ta oförkänt mycket skit. Jag uppfattade de i alla fall inte som om han aktivt arbetade mot partiet vilket många verkar tycka.

Dessutom så borde vissa bättra på sin läsförståelse.

Gustav Nipe
2007-11-14, 21:30
Min åsikt är följande:

Aktiviteten runt om i södradistriktet kan inte stå och falla på hur aktiv distriktkontakt personer är. Konstgjord andning. På något sett måste man få dem själva att ta upp staffetpinnen, vägen att få dem att göra det tror jag handlar om inspiration. Istället för att sprida ut vår begränsade kraft till en stor yta borde vi istället koncentrera den på ett ställe.

Anders Hedberg
2007-11-14, 22:21
Skoj med lite inlägg. Ifall jag tycker det börjar bli personangrepp så säger jag till, det är lugnt. Jag gillar både Petra och Amelia för att ni är aktiva, inspirerar, knuffar framåt och inte accepterar status quo. Inte ens det jag tycker och gör ibland ;-) (Medans ni hamrar ut era roller var lite försiktiga med varandra bara.) Har funderat lite, och orsaken till att jag ställer upp är först och främst att det är en chans att få en inblick i partiets ledningen. Ok, jag vet... men här är den längre förklaringen - Hur sjutton funkar politik och organisationer, hur argumenterar man, hur bygger man upp organisationer? (det verkar väldigt skoj!) Jag är nybörjare men vill lära, och eftersom vägen dit går genom region Syd så får man väl fixa det också. Ungefär så resonerar jag.

Man aktiverar sig själv pga att man blir inspirerad. Hela partiet bygger på den idéen. Därför ska vi försöka inspirera folk, inte tvinga igång dem.

Det här tror jag är det mest väsentliga i hela kråksången. Inspirera! Så hur inspirerar vi folk? Jag tror bästa sättet just nu är att vi börjar skriva ett medlemsblad där vi skriver vilka aktiviteter som gjorts på alla ställen i Sverige senaste månaden. Folk kommer att läsa, de pratar med en kompis och så gör de något, bra grejer upprepas av andra, sen om det är i Malmö eller Ingaryd, varje medlem som tillkommer, varje medlem som gör något nytt är en seger även om det inte lyckas första gången, eller andra eller tredje gången, vi bygger framförallt erfarenhet till de kommande åren.

(Ok, har suttit på en mjukvarukonferans och lyssnat på hur människor egentligen lär sig saker och blir experter. Man är alltid nybörjare i en ny aktivitet man gör. Man ska bara upprepa den några gånger med lite variation)

Jag har själv fått en rejäl kick av det här lägret. Det var skoj och trevligt folk, och det är därför jag sticker ut hakan lite mer nu ;-) Speciellt kändes det som lite snömos i etikdebatten under söndagen... se denna tråd http://forum.piratpartiet.se/FindPost89246.aspx

Jimpan99
2007-11-15, 09:42
Hej!

Jag har lagt min röst på Gustafsson för att han bryr sig om de andra länen och inte bara Skåne...

Stolt Piratpartist.