handdator

Visa fullständig version : Möte 18 november Lund

TeirdeZ
2007-11-19, 02:14
Närvarande: Anders, Amelia, Gustav, Snild, Ellen, Adrian, Mathias

1. Om Dreamhack, helgen 1-2 december i Jönköping:

Gustav Nipe kan åka dit. Amelia ska tillfråga Sofia Dahlgren om hon också vill delta.

Dessutom kan Adrian delta, och ska fråga Petrah ifall hon har tid att ta sig dit.

Anders Hedberg kan köra upp till Jönköping under en dag.

Amelia skickar ett e-post till kax_90@hotmail.com och hör om han har intresse av att

delta efter inkommet tips från Nils Agnesson.

2. Ung pirat, södra distriktet

Det finns förhoppningsvis snart ett färdigt förslag till en uppstartsgrupp för det södra

distriktet i Ung pirat. Planerat uppstartsmöte 9 december, kanske 15 eller 16 december.

Amelia gjorde även en kort redogörelse för syfte från distriktet och eventuella arbets-

uppgifter för en uppstartsstyrelse.

Anders nämnde en mjukvara som kunde underlätta att förutsäga vilken sorts grupperingar

man kan förvänta sig inom en sådan styrelse, och hurdana konflikter kan förväntas

uppstå.

Anders nämnde också att det måste finnas en handlingsplan redan från början, och

delegation av uppgifter.

3. Nyhetsbrev

Kort diskussion om innehåll och upplägg. Anders Hedberg efterfrågar information om vad

som händer i hela Sverige. Det lät bra.

Adrian förde på tal att hans skola (mediainriktad) kan ha mjukvara utformad för att

skapa tidningar. Tryckkostnader och distribution samtalades om kortfattat. Postens

tjänst för företagspost fördes på tal av Adrian. Amelia tittar vidare på det.

Amelia nämnde ungmedia.se som är en organisation för unga människor som driver egna

tidskrifter.

Björn Salonen nämnde på forumet att han har en kontakt inom mediabranschen.

Storlek i upplaga och antal sidor diskuterades. Presstöd avfärdades som orealistiskt

med våra nuvarande tillgångar.

Föreslaget upplägg:

-Artiklar

-Detta har hänt

-Kommande evenemang

-Kontaktuppgifter (till lokalavdelningar och tidnings redaktion)

Rick Falkvinge
2007-11-19, 06:34
TeirdeZ (2007-Nov-19)1. Om Dreamhack, helgen 1-2 december i Jönköping:

Gustav Nipe kan åka dit. Amelia ska tillfråga Sofia Dahlgren om hon också vill delta.

Dessutom kan Adrian delta, och ska fråga Petrah ifall hon har tid att ta sig dit.

Anders Hedberg kan köra upp till Jönköping under en dag.

Närvaro på Dreamhack är fantastiskt. Glöm inte att komma i fulla regalier (dvs parti- eller förbundskläder). Man blir mottagen som levande gudar på det stället - rekryteringsbasen är enorm.

Petrah
2007-11-19, 18:16
Jag undrar om man kanske skulle kunna flytta runt på mötena så fler kan delta? Detta var bara en fundering, inget försök att reta någon.

TeirdeZ
2007-11-20, 01:16
Hässleholm har varit på tal som knutpunkt, bland annat under lägret 10-11 november. Jag vet inte hur lätt det är att ta sig dit från Österlen, dock, om man måste åka via Malmö(?) Jag har heller aldrig varit i Hässleholm, annars än som förbiresande och vet inte om de har något lämpligt kafe att samlas på.

Annars finns alltid Malmö, som i teorin borde ha rätt mycket kollektivtrafik till sig.

Om vi kan få ihop en bra rutin för online-möten så kan man alltid träffas på irc.piratpartiet.se i #sodradistriktet eller något. Onlinemöten har nackdelen att det kan bli lite plottrigt om alla skriver samtidigt och om olika saker så då behöver man nog en uppsatt dagordning, men de har den stora fördelen att kollektivtrafik inte måste beaktas.

EDIT: Aha. Jag sökte på skanetrafiken.se Det verkar vara två timmars resväg till Hässleholm från Ystad, så Malmö är nog bäst för åtkomst, om man inte bor i Kristianstad då det blir över en timmes resväg.

Jag tror att det kan vara ide att ha större möten inplanerade på månadsbasis eller så.

Petrah
2007-11-20, 15:23
Malmö är ju lätt att ta sig till för alla, så jag tycker man kunde ha nått möte där då och då.

TeirdeZ
2007-11-21, 09:03
Petrah (2007-Nov-20)Malmö är ju lätt att ta sig till för alla, så jag tycker man kunde ha nått möte där då och då.

Eftersom distriktsledarvalet är klart nu, så borde kanske Anders Hedberg åläggas uppgiften att fixa ett sånt datum innan jul?

Petrah
2007-11-21, 15:02
TeirdeZ (2007-Nov-21)

Eftersom distriktsledarvalet är klart nu, så borde kanske Anders Hedberg åläggas uppgiften att fixa ett sånt datum innan jul?

Mmmm det låter som en bra idé. Vi var på någon restaurang när vi sågs sist i Malmö, jag minns inte vad den heter men dit skulle man väl kunna gå? Där var rätt gott om plats inne och det ekade bra om det nu behövs :)

Anders Hedberg
2007-11-25, 18:58
Petrah (2007-Nov-21)TeirdeZ (2007-Nov-21)

Mmmm det låter som en bra idé. Vi var på någon restaurang när vi sågs sist i Malmö, jag minns inte vad den heter men dit skulle man väl kunna gå? Där var rätt gott om plats inne och det ekade bra om det nu behövs :)

Hmm, innan jul hinner vi med det? Nästa helg är dreamhack, däremot den 27:e december ska vi ha vår lilla sista årsträff och fira att Mab är i Skåne ;-) Tyvärr är det inget spännande att se i Lund då, föra året var vi på Lunds konsthall och såg fildelande datorer, så Malmö passar väl bra? La Empalada heter stället om jag minns rätt. Finns det något skoj att kolla på i samband med det i Malmö?

Ps. Om någon tycker jag ska fixa något, så maila mig. Ren tur jag såg det här ;-) Ds.