handdator

Visa fullständig version : Medlemsträff i Lund kl 11 Söndag 2/3.

Stefan Flod
2008-02-26, 08:42
Hallå Pirater!

Nu på söndag (2/3) är det medlemsträff på Espresso house vid stationen i Lund kl 11:00.

Kom dit och träffa andra Pirater. Prata politik eller bara allmänt skit om allt möjligt. Själv kommer jag vara där med ett gäng andra Pirater. Skulle vara väldigt roligt om just du kunde dyka upp!

Om Mig:

Mitt namn är Stefan Flod och är förbundsordförande för Ung Pirat. För oss i förbundsstyrelsen har det alltid varit viktigt för oss att få träffa lokala medlemmar över hela Sverige. Inte minst för att få höra era tankar och idéer på organisationen och våran politik.

Jag är på besök i Skåne och tänkte passa på att träffa andra medlemmar, en medlemsträff lät helt underbart. Kan tänka mig att jag sitter på en hel del information och erfarenheter om vad som händer runt om i landet, detta delar jag mer än gärna med mig om. Annars är det faktiskt oftast bara enormt trevligt på dessa medlemsträffar med mycket humor och stämning.

Ps. kom som du är med ett glatt humör. Självklart måste man inte vara medlem för att vara med på träffen så ta med en eller två intresserade som du känner!

Varmt Välkomna alla!

///Stefan Flod

Förbundsordförande för Ung Pirat.

Tel:0730-881001

TeirdeZ
2008-03-01, 12:30
Jag har ett förslag:

SJ släpper sina billigaste tågbiljetter till den 31 maj imorgon. Vi kan anordna en gruppresa från Skåne till Stockholm (för att få större deltagarantal i Stockholm) för rätt lite respengar fram och tillbaka om vi köper biljetterna senast på fredag.

Förslagsvis samlar vi in pengar tillsammans och låter en person beställa alla biljetter så att vi får kringliggande säten. Jag kollade nu priset för nio biljetter (3 vuxna+6 ungdomar upp till 25 år) den 30 maj (billigaste biljetterna idag) och det landar på 440 kronor per person tur och retur. Lördagar borde potentiellt dessutom vara lite billigare än fredagar.

TeirdeZ
2008-03-06, 02:31
Jag hörde att årsmöten hade kommit upp förra söndagsmötet.

Via Attac i Malmö kan vi billigt få en möteslokal för träffar i Malmö. Den ligger på Spånehusvägen 57 och går att hyra på timbasis för rätt lite pengar (50-60 kronor - full funktionalitet med soffor, bord, fina fönster, toalett, och ett litet pentry).

Karta Spånehusgatan 57 (http://maps.google.se/maps?f=q&hl=sv&geocode=&q=sp%C3%A5nehusv%C3%A4gen+57+malm%C3%B6&sll=55.595455,13.017822&sspn=0.006499,0.021329&ie=UTF8&ll=55.595225,13.018756&spn=0.006499,0.021329&z=16).

För temporära aktiviteter kan vi söka aktivitetsbidrag hos Malmö kommun.

Aktivitetsbidrag, Malmö (http://www.malmo.se/sportfritid/foreningar/bidrag/aktivitetsbidrag.4.33aee30d103b8f15916800082774.html).

Kombinerat med typ fika eller filmtittning kanske det kan få fart i Malmöavdelningen. ;)

Jag kan förära er med informationen om att Craig numera finns hos mig.