handdator

Visa fullständig version : Avgå alla!

Fahrenheit451
2006-03-20, 21:38
Blir så trött på de där politikerna som så fort det är något skriker i högan sky att den och den bör avgå. Det är enda gången jag hör att de säger något.Är det något mantra de övat in som tar fram så fort någon har trampat lite snett?Syndabockar hit och syndabockar dit. Ibland tror jag att de är fulla hela bunten och bara sluddrar ut samma mening om och om igen.

Rubriken kanske får en del att haja till, men jag var bara tvungen att kommentera Alliansen för allas avgång här. :)

Där var du snabb Anders, var inte ens färdig, blev något galet här. :) Min kommentar är endast riktad mot Alliansen för alla avgång dvs, FP, C, KD, M. Idag vill de att Freivalds ska avgå, inte första gången om man säger så. Jag försvarar inte Freivalds agerande men har de ingen fantasi alls i den där Alliansen?

Anders Forsman
2006-03-20, 21:42
Du kan kanske ska utveckla det där lite ;)

Albihn
2006-03-20, 22:08
Det är ju ett politiskt spel. De säger att de vill att hon skall avgå för att minska folkets förtroende för henne och socialdemokraterna.

Annars är det väll igentligen en fördel för oppositionen att S har klantiga politiker i riksdagen?

Fahrenheit451
2006-03-20, 22:21
Albihn, du missade min poäng eller jag kanske var otydlig. Men enda gången man hör något från oppositionen så kräver de att någon ska avgå. Och ofta innan alla fakta kommit fram. Jag tycker det enbart är fånigt och fantasilöst att rabbla samma mantra hela tiden så fort en sosse trampat snett. Ibland ska de avgå för obetalda p-böter osv, va fan, det är väl inte precis samma snedsteg som sossarna gör hela tiden. Obetalda P-böter= ja för fan avgå. Dråp = japp, där med.Toblerone = inget tvivel, avgång. Kanske jag inte har lämnat ut alla fakta här, men nu kanske min poäng syns bättre :)

Anders Forsman
2006-03-20, 22:27
ahh ja snabb var man tydligen, men nu förstod jag sammanhanget iaf :)

Albihn
2006-03-20, 22:30
Ahaaaa! =)

von Flopp
2006-03-20, 22:30
iofs tycker väl halva sverige att Freivalds ska avgå vid det här laget.

Det är hemskt störande att en "folkvald" minister ska få sitta i alla evigheter trots att folket vill ha bort dem. Ironiskt.

Jacob Boström
2006-03-20, 22:39
Svenska politikers uttalanden i media tycker jag ger tittaren/väljaren en känsla av en ökad politiskpolarisering, att partierna är riktiga rivaler, men i realiteten närmar sig höger- och vänsterpartierna varandra.

Agressiva uttlanden i media känns som en naturlig och kanske ofrivillig PR reaktion vilket måste användas då partierna tar över varandras politik och i princip står för samma sak.

Det är svårt att debattera en motpart vilket inte är en motpart. Politikern blir tvungen att debattera en sorts allierad, redan samtyckande part.

Fahrenheit451
2006-03-20, 23:58
jakethecake/

Bra att du hittade ett vettigt spår här då jag bara var lite oseriös och ilsk när jag startade denna tråd.

Håller med att det är en likriktning inom den etablerade politiken och att media kanske hjälper till att forma en bild av något annat. Men som jag ser det var det länge sen media tog sitt ansvar för någonting och ansträngde sig för att försöka ge oss en sann bild av någonting.

Mock Alien
2006-03-21, 22:23
Jag tycker att oppositionens eviga "AVGÅ" mantra för varje liten skitsak någon socialdemokrat gör, tar udden av det.

(de vill att regeringen avgår oavsett vad de gjort, för opposionens del räcker det med att GP fiser för att de hellre skulle se sig själv i regeringen) Så att det kravet är verkligen intetsägande. man himlar med ögonen varje gång det nämns från oppositionen håll.