handdator

Visa fullständig version : Medlemsbrev 21/3

Balder Lingegård
2006-03-22, 00:00
Hej allihopa!

Till att börja med vill jag välkomna alla nya medlemmar till Piratpartiet i Göteborg. Jag ber om ursäkt för att ni får detta så sent men jag har varit bortrest ett tag bortom civilisationens gränser (mer eller mindre).

Vad som händer just nu:

Vi måste föreslå riksdagskandidater till partiet centralt. Ett antal har redan gjort det; posta nomineringar här: https://www.piratpartiet.se/forum/Topic14044-35-1.aspx . I ett senare skede kommer vi rösta på forumet om det hela.

Följande är för vissa av er repetition men just repetition är trots allt kunskapens moder:

Jag heter Balder Lingegård och verkar som en slags valkretsledare tills vidare. Dock existerar vi inte som förening här i Göteborg, en så länge. Då ett konstituerande möte måste hållas så krävs en möteslokal. Eftersom vi passerade 100-strecket i medlemsantal för någon vecka sedan är detta inte det enklaste att lösa. Därför har jag valt att bara se Piratpartiet Göteborg som de medlemmar i Piratpartiet som är bosatta i Göteborg. Detta måste snarast möjligt ändras så att vi har möjlighet att söka lokalt föreningsstöd och dylikt.

Information till medlemmar här i Göteborg går ut på två sätt; dels genom den här maillistan (goteborg@piratpartiet.se) samt genom forumet. Se till att ni har kopplat ert medlemskonto till forumkontot så att ni får tillgång till det lokala forumet. Detta krävs även för att kunna rösta på forumet. För att nå mig kan ni använda e-post: balder.lingegard@piratpartiet.se, forumet, Skype: Cellisten eller mobilnummer (kolla Eniro, lite jobb skall det vara ;) ).

Det arrangeras träffar på kaféer lite då och då för att vi skall få en känsla för vilka vi är och för att träffa likasinnade i verkliga livet. Jag hoppas träffa alla personligen vid något sådant tillfälle.

Sammanfattnginsvis:

- Jag heter Balder Lingegård

- Piratpartiet Göteborg är inte konstituerat ännu

- Två lokala kommunikationsvägar: Forum och e-post

- Jag nås genom: balder.lingegard@piratpartiet.se, mobil, Skype(Cellisten)

Glada pirathälsningar!

/Balder Lingegård

Mika Sjöman
2006-03-24, 17:28
Kan ju tilläggas att det för att man skall bli nominerad dels:

1. skall personen bestämt sig för att ställa upp, d.v.s. vara tillfrågad

2. Personen som vill vara med på listorna måste betala in 300 kr för att vara med på listorna, då partiet behöver pengarna till tryckning av valsedlarna