handdator

Visa fullständig version : Ung Pirat GBG

bojan
2006-01-03, 02:46
<U>Vimåste</U> skapa en ungdomssektor här i Göteborg, och det snart med tanke på att det är en stor stad full med ungdomar som också delar våra åsikter, genom att engagera oss och vända oss till unga studenter som ännu inte ens vet om de ska rösta eller vem de ska rösta på i valet kan vi sno åt oss en väldig massa röster. Det är mycket tack vare de unga som vi kommer komma med i riksdagen. De äldre också de kommer att få ge oss en del men mest de som påverkas av förbjudet av fildelning.

För att kunna leda en stark kampanj måste vi självklart organisera oss och dela upp Göteborg i delar där varje person kommer engagera sig i att göra reklam och visa folk att vi finns och att vi är verklighet och inte en ilussion vi finns där och vi kommer komma med i riksdagen, detta är inget som är omöjligt för oss detta är våran framtid, vi måstebara få flera andra att förstå detta och få de att inse att våra handlingar kommer göra deras liv och det de görpå sin fritid lagligt. Men det är också viktigt att vi skiljer oss från stöld vi är inte sådan utan vi tror på ett kunskapssamhälle där vi kan få fram designare som LeonardoDa vincisom kommer måla eller designa en ny Mona Lisa, vad hade Leo gjort om hans kritor kostat honom 50.000kr som ett billigare 3d design program kostar en ungdom som vill utnyttja det i lärandets syfte. Vi kan inte begränsa oss vi måste alla se till att utnyttja människors potiential och låta människor få arbeta med det de vill oavsett om de är rika eller fattiga.

På den här sidan kan vi från Göteborg försöka organisera upp ett ungt piratparti och program. Vad är det som vi egentligen behöver i vårat program, hur ska distriken se ut här i Göteborg, hur många ska vara i varje distrikt, vi behöver Ung Pirat logotyp;)

Kom gärna med förslag på annat som också kan röra Ung Pirat.

revbenspjäll
2006-01-04, 02:37
Tja, vill bara säga att jag helt klart är villig att engagera mig inom en ungdomssektor. Pluggar på gymnasiet och är förstagångsväljare 2006.

Mika Sjöman
2006-01-04, 10:04
Låter det vettigt att starta en ungdomssektor? Jag är visserligen 25, men jag ser mig som piratpartist inte som 25 ;)

Jag ogillar a och b lag, vi är precis lika förtryckta av upphovsrätten oavsett om man fyllt 18 eller inte. Organisationsmässigt behöver vi enhet, inte splittring.

Jag kommer kalla till möte när det blir lämpligt.

Mvh Mika Sjöman

mika@piratpartiet.se

timk
2006-01-08, 17:14
Jag anser inte att ålder spelar så jättestor roll i ett parti med två frågor. Vi har en ganska gemensam åsikt, men det ni säger om att få igång nånting här i Göteborg stämmer. En bra början är hos ungdomar som verkar mer intresserade av ämnet, i och med att ungdomar använder datorn mer än _vuxna_.

En stor målgrupp är även de _vuxna_ så som mina föräldrar som börjar bli riktigt besvikna när de inte kan köpa skivor i butik och inte spela upp dem på stereon hemma.

Mattias Agar
2006-04-03, 00:13
Det känns som att detta är lite tidigt. Vi har under 2000 medlemmar rikstäckande och starta ett ungdomsförbund i Göteborg känns väldigt tidigt. Det känns tidigt att starta ett ungdomsförbund överhuvudtaget i hela Sverige.

Dessutom är jag inte säker på att ett ungdomsförbund behövs inom Piratpartiet då jag gissar att medelåldern i Piratpartiet ligger under 30 år och det får väl betraktas som ungdomligt i förhållande till riksdagspartierna. Tror inte att få med ungdomar i gänget är problemet, det är nog svårare att få 30-40+ med i gänget, om något borde vi väl starta ett "Old boys"-gäng :P