handdator

Visa fullständig version : Online-mötes-system i php och mysql

Albihn
2006-03-27, 00:06
Tja! Jag gav ju som förslag till att göra ett online mötes system i lördags. I detta system skall en eller två sekreterare kunna lägga upp voteringar och skriva protokoll.

Användare skall sen kunna sitta och titta på protokollet medans det skrivs. Detta skulle ksjälvklart kunna göras här på detta forum. Men man skulle kanske kunna göra ett smidigare system tänkte jag. Är det någon som har lust att hjälpa till?

Det var ett tag sen jag skrev php så min kod är kanske inte den snyggaste, men den funkar och jag har alltid säkerhet i tankarna när jag skriver. Det hade varit bra om någon som kände sig duktig på design kunde hoppa på. För jag är ingen designer. Bara en nördig programmerare ;)

Joakim
2006-03-27, 18:01
Är inte duktig på design, det skulle jag inte säga, men jag kan göra helt ok layout i alla fall.

Om ingen annan känner sig manad.

Albihn
2006-03-28, 16:03
Jag skickar ett pm

Mattias Agar
2006-03-30, 01:02
Vad för typ av design vill du ha?

Stilrena saker är min grej :)

mattias.agar@gmail.com - maila om du är intresserad

sandos
2006-03-30, 13:02
Låter som en uppgift för AJAX om man verkligen ska se saker uppdateras i realtid? Eller missförstod jag.

Albihn
2006-03-30, 13:12
sandos (2006-Mar-30)Låter som en uppgift för AJAX om man verkligen ska se saker uppdateras i realtid? Eller missförstod jag.

Har aldrig programmerat med AJAX teknik. Men jag tror inte det behövs här. Det är bara på protokollet i så fall. Men inte direkt värt arbetet.