handdator

Visa fullständig version : Lokala mediagruppen

Bo Leuf
2006-03-27, 18:28
Ok, då ska vi fundera lite kring vad som är lämpligt att försöka sig på när det gäller att få in PP-info i lokala media. Insändare och debattinlägg är givna. Men kanske även en piratflagga på Poseidon vid något lägligt tillfälle... :)

camilla.andersen
2006-03-27, 22:57
pirat flagga i poseidons hand låter ju som en grymt bra idé! det lär ju uppmärksammas om inte annat.

totemo usagi
2006-03-28, 13:44
komplettera med snusnäsduk på huvet och en trakantsmössa så är vi i hamn :)

Mattias Agar
2006-03-30, 21:02
Jag är med på allt som är dumt! :cool:

Frida Franzén
2006-04-07, 18:48
:hehe:

Ni är ju för roliga, men visst skulle det uppmärksammas i alla fall :P

Anders Häggström
2006-04-08, 01:04
Det är alltid kul med lite hyss, men vi får kontrollera så att det inte uppmärksammas på fel sätt.. Media brukar vara ganska duktiga på att vinkla information. "Piratpartiet hånar Poseidon" eller nått liknande kanske man får läsa dagen efter...

SeB
2006-04-09, 20:03
Håller med BSDHagge, tyvärr får jag väl säga, men jag tror det är viktigt att vi tänker efter vad vi gör så det inte drabbar oss mer än det gagnar oss. MEN samtidigt känner jag absolut att vi måste göra något... Jag har inga idéer just nu, men jag fortsätter att fundera...

Björn Felten
2006-04-09, 20:20
På tal om studentikosa skämt, är det någon med inside information från CCC som vet ifall det blir några vagnar med relation till oss eller våra frågor?

Björn Berglund
2006-06-14, 19:42
Hej,

Här kommer ett bra tillfälle att synas i media. Jag heter Björn Berglund och jag läser på journalisthögskolan i Göteborg. Jag är intresserad av att göra ett radioreportage om någon ung människa (under 18 eller förstagångsväljare) i Göteborg, som är engagerad i Piratpartiet. Reportaget är tänkt som ett inslag i ett program om unga och valet och kommer kanske sändas på P1 i höst. Frågorna skulle gälla varför personen har engagerat sig i Piratpartiet och tankar om fildelning, upphovsrätt, folkbildning, övervakning etc. Kort sagt, om Piratpartiets valfrågor. Det kommer vara seriöst och jag kommer inte syssla med någon taskig vinkling.

Det vore jättekul och jag skulle vara väldigt tacksam om någon skulle vilja ställa upp. Intervjun kommer inte ta särskilt mycket tid i anspråk. Om någon skulle vara intresserad får ni gärna höra av er ganska snabbt då jag har en ganska snäv deadline. Jag nås på telefon 0738-169566 eller nalle_berglund@yahoo.se.

Vänliga hälsningar,

Björn