handdator

Visa fullständig version : Dags att sätta igång

Aiue
2008-11-20, 20:42
Yep, funderade lite på det häromdagen jag också, att nog borde det bli dags att sätta igång och arbeta lite snart.

Såeh, vart ska det börjas? ^^

björnh
2008-11-24, 23:08
Hej och ja nu är det dags.

Jag och en kompis har länge pratat om vad man kan göra för att bistå i kampen och rätt till frihet i samhället. Både han och jag har länge vetat om piratpartiet men inte riktigt gått in på djupet (blivit medlem mm) men nu efter att IPRED fått sitt fäste blev vår oro och vilja att göra något större. Så jag blev medlem här nu för någon minut sen och tittade direkt på om Gävle hade någon avdelning som man kunde engagera sig starkt i. Men av att döma händer det inte så mycket, eller? Om det gör det så skulle jag gärna vilja veta lite mer om det och hut vi/ni planerar att gå vidare med partiet. Jag kan tex gärna stå på torg mm och prata med folk, dela ut flygblad osv osv. Det är dags nu tycker jag att vi tar tag med hårdhandskarna. Jag har i min lilla ensamhet försökt sprida ett ungefär likadant budskap som ni har till mina kompisar och anhöriga men inte fått så stort gehör. Orsaken har jag sett är främst för att det inte finns någon kunnighet i dessa frågor, majoriteten av Sveriges befolkning vet inte vad som håller på att hända. De jag pratat med vet inte vad IPRED osv är, men har blivigt väldigt upprörda när jag berättat hur det står till och vad som är på väg att hända.

Så alltså. Nu är det dags att kliva fram och berätta fakta och få människor att förstå, och det vill jag gärna bidra med.

Tack för mig

Björn H, Gävle

Aiue
2008-11-28, 09:43
Jag ar helt klart pa vad det galler att fa lite fart pa Gavle-trakten. Nar jag kan, det vill saga, jobbar en hel del, och da pa valdigt konstiga tider.

Naja, nere i Stockholm och hinner inte med alltfor mycket just nu, men nar jag val kommit hem far jag val ta och aterkomma. ^^

Aiue
2008-11-29, 06:18
Sådärja, då var man hemkommen och nästan till och med utvilad.

En liten fundering vore väl om man skulle försöka få till något slags möte med lokala piratpartister och utgå därifrån?

Frågan är då bara vart man ska börja då aktiviteten just här inte verkar alltför stor.

Jag skulle kunna ta och se om jag kan ordna ett massutskick till medlemmar i Gävletrakten för att peka dom hitåt, kanske?

Mab
2008-11-29, 15:32
Hej

Är ni intresserade av att starta upp en lokalavdelning för Ung Pirat i Gävle så tar jag mig gärna upp från Uppsala och hjälper er komma igång.

€xit
2008-12-23, 04:43
Det vore trevligt med ett lokalkontor i Gävle, det är precis vad jag tror att staden behöver.

Jag är iallafall intresserad av vad som kan komma fram av att sluta dricka öl på fritiden, så!

:w00t:

Hur många skulle jag ha med mig i dags läge. Jag har jobb som mäklare 36 år så jag har inte all tid i världen. Jag kan verkligen tänka mig att öppna upp/Hjälpa till att öppna upp en fin lokal. :D

Aiue
2009-04-08, 20:52
Efter afterwork på McGills kom vi fram till att vi mest vill ha någon form av lokal struktur (ungdomsförbund verkade inte folk ha så mycke intresse för, kan dock vara intressant med klirr i UP-kassan?), och efter korta diskutioner verkar det som att det kommer ske genom mer engagemang via forum och IRC, samt eventuellt att man sitter och diskuterar i stadsparken. :)

Jag tror iaf det är vad vi kom fram till? :)

peranders
2009-04-08, 21:34
Yes, och att vi försöker dona och trixa i forumet så att alla känner sig pepp. Viktigt att vi underhåller varandra med information. Vi kanske borde ha en sticky post med bra länkar till uppdaterad journalistik, typ newsmill artiklar och wired, och även till gd/arbetarbladet/osv, lokalt för just gävle.

Sen tänkte jag själv glida förbi dig [Andreas] så snart du har möjlighet och plocka på mig lite flyers osv. Har du någon ENIRO länk till där du bor, eller ska vi träffas på busshållplatsen bakom något typ av hörn?

Skönt att träffa er allihopa.