handdator

Visa fullständig version : The Piracy Calculator

vigfus
2006-04-03, 18:24
Här kan du räkna ut (ungefär) vad din piratkopierade samling är värd. Sidans skapare uppmärksammar också det absurda i antipiratförespråkarnas förlustberäkningar.

http://qntm.org/owe

Stanna och titta på resten av sidan. Där finns mycket att se.

Daniel.Lecoq
2006-04-03, 19:07
The moral of this story: Many of you who actually used this thing will have come up with totals in four digits or higher. But do you actually HAVE that much money? Have you ever? And if you did have the money, would you have bought all that stuff legitimately? Even if it was a simple download? I doubt it. The point I'm making is that only a small percentage of illegal downloads are in fact lost sales. Piracy isn't theft. It's piracy. There's a big difference.

GurkGranne
2006-04-03, 20:28
Jag fick drygt en halv miljon i SEK...

Då kan det dock anses att priset är mycket överdrivet då jag i huvudsak har piratkopior av gamla TV-spel och linande, då underdrev jag å andra sidan den siffran när jag knappade in den...

Sen räknade de inte med programvara för c:a 50 000...

Tur att man inte köpte grejorna, då hade jag varit luspank idag...

floodis
2006-04-03, 20:40
Omöjligt att uppskatta antalet timmar på musik som laddats ner sen slutet av 90-talet.

John Nilsson
2006-04-03, 21:33
Hade jag kört den sajten så hade jag lätt loggat alla uträkningar så jag kunde sälja ip-nummer till APB...

vigfus
2006-04-03, 21:41
Den idén är du inte först med. ;) Kolla länken överst på sidan. Där ser man första april varianten av sidan...

John Nilsson
2006-04-03, 21:49
vigfus (2006-Apr-03)Den idén är du inte först med. ;) Kolla länken överst på sidan. Där ser man första april varianten av sidan...

hehe, den missade jag ;)

GurkGranne
2006-04-03, 23:06
Jag nämde självfallet vad jag innehar just nu, allt jag någonsin laddat ned bör man nog inte försöka mäta i pengar, den siffran skulle vara allt för stor för att man ska vilja se den...

G-Man
2006-04-04, 09:24
haha

bra sida ;)

får ett löjans skimmer över debatten från 'deras' sida om det stämmer, det finns inte en möjlighet att köpa så mycket, om ens använda det.