handdator

Visa fullständig version : Pirater i Örnsköldsvik efterlyses

LottaNada
2008-12-23, 20:45
Jag efterlyser härmed Pirater från Örnsköldsvikstrakten!

Umeå, Härnösand och Sundsvall verkar ha något på gång, men jag har bara hittat en pirat hittills i Ö-vik och denne flyttade just D:

Det hade varit kul att hitta några unga pirater som vill engagera sig. :)

Marco Baxemyr
2008-12-25, 00:58
LottaNada (2008-Dec-23)Jag efterlyser härmed Pirater från Örnsköldsvikstrakten!

Umeå, Härnösand och Sundsvall verkar ha något på gång, men jag har bara hittat en pirat hittills i Ö-vik och denne flyttade just D:

Det hade varit kul att hitta några unga pirater som vill engagera sig. :)

Hej och välkommen!

Tyvärr verkar det vara ont om medlemmar i Ung Pirat i Örnsköldsvik - 2 [17, som rapporteras nedan] närmare bestämt. Det är du hjärtligt välkommen att (försöka) ändra på, till exempel genom att prata lite med vänner och bekanta. Det är alltid första steget. Sen när det finns ett par frön planterade (läs: medlemmar), får du gärna ta initiativ till att starta en lokalavdelning (http://www.ungpirat.se/lokalavdelningar/starta)! Det är faktiskt inte lika svårt/krångligt som det låter.

Men det kan erkännas att jag själv inte bildat en lokalavdelning i Lycksele än, trots att jag blev liknande bemött av Stefan Flod för ett drygt år sen! Men det börjar bli dags - finns tillräckligt med frön nu, så det gäller bara att ta initiativ till att samla dem!

Lycka till i den spännande jakten på likasinnade, och tveka inte att ställa frågor/whatever.

PS, om du känner dig lockad ska det såvitt jag vet inte vara några större problem att göra dig till "local lead", vilket låter dig ta reda på vilka som är medlemmar. Det kan underlätta. Och uppmuntra initiativmässigt.

LottaNada
2009-01-04, 18:24
Jobbigt med dessa små städer att få folk engagerade ^^ Men man kan alltid försöka få någon att gå med. Jag märkte att det blev ett väldigt motstånd mot FRA och Ipred bland många ungdomar men det är svårt att ens försöka få dem att bli politiskt engagerad.

Men hårt jobb belönas med framgång sägs det ju, vi får se vad som händer i framtiden ^^

Mab
2009-01-04, 19:18
LottaNada (2008-Dec-23)Jag efterlyser härmed Pirater från Örnsköldsvikstrakten!

Hej

Vill du nå ut till alla unga pirater i Örnsköldsvik så kan jag skicka ut ett mail till dem åt dig. Skicka ett pm till mig med vad du vill nå ut med så ordnar jag det. I dagsläget har vi 17 medlemmar i Ung Pirat i Örnsköldsviks kommun..

Daniel Nyström
2009-01-05, 01:54
Det är tyvärr dålig aktivitet i hela Västernorrland tyvärr. :(

Idéer om hur vi kan öka det är varmt välkomna!

LottaNada
2009-01-12, 18:58
Vad glad jag blir att få höra det här! :D De medlemmar som finns i Örnsköldsviks kommun, har de varit aktiva på något sätt, ens samlats för att träffas eller liknande?

Jag vill gärna vara en del av ungpirat i Örnsköldsvik, problemet är att jag har en tendens att dra på mig alldeles för mycket arbete och vill helst inte dra på mig hela ansvaret för någonting mer än jag redan har gjort. Dock kan jag hjälpa till med något om det skulle behövas.

Det skulle vara bra om någon av dessa personer kan visa sig här på forumet så att man kanske kan bestämma ett möte någon gång.

EDIT: Visst är det tråkigt med lite aktivitet i länet? Om vi fick ihop en grupp hade man i alla fall kunnat göra som muf och ssu och "värva" folk genom att vara på gymnasieskolorna och informera. Det verkar ju fungera riktigt bra och jag tror att det är många som skulle bli intresserade om vi informerade om partiet. Många vet inte vad det är, det är vad jag har upplevt i alla fall.

"Det är så dåligt att dom ska införa IPRED!"

"Men gå med i piratpartiet och gör någonting åt det då?"

"Vad är det? jag är inte politiskt engagerad"

:pinch:

Göran Axelsson
2009-03-01, 03:11
Om ni behöver lite hjälp att komma igång i Övik så kan vi säkert dra ihop ett gäng och komma ner från Umeå.

Det behöver inte vara så avancerat, vi kan komma ner, dela ut flygblad i centrum ett tag och sen gå och äta en pizza eller nåt. Ett konstitutionerande möte för att bilda en UP lokalförening tar oftast inte mer än 30 minuter och sen kan man snacka taktik.

En morot är ju att en ny lokalförening får ett startbidrag på 5000 kr från UP, det räcker till lite flygblad, några t-shirts och pins om man vill.

Jag hoppas att det tar fart inför valet i alla fall. Jag delade ut valsedlar från Köpmanholmen och norrut i Västernorrland, fast nån var före mig i delar av Ö-vik. Hoppas jag slipper det i år. :D

... så ... vad gör ni nästa helg?

Mattias_C
2009-03-10, 19:27
Jag finns ju här iaf.. Är väl inte ung längre (31 år) men är jag ledig så kan jag kanske bli med på nåt om det behövs

Tommten
2009-04-26, 22:56
Nu är ni faktiskt 53 stycken Unga Pirater i Örnsköldsviks kommun.

http://forum.piratpartiet.se/FindPost144791.aspx

Samlas och bilda ett UP Örnsköldsvik så har ni nått att göra! :D

Christoffer.Edlund
2009-04-28, 22:12
Nu har jag tagit på mig att sammla örnsköldsvik och we are going strong! Ska försöka ordna regulära café möten och andra mötesplattser för piraterna här.

Sonko142
2009-04-29, 10:49
\o/ Helt ny Piratpartist sedan 2 dagar tillbaka kommer förmodligen titta förbi torget på fredag. (05/01)

Ska bli kul och se hur många vi är och hur mycket folk som kommer dit.

Christoffer.Edlund
2009-04-29, 11:25
Helt super! Ta gärna med kakor/ kaffe eller annat!

Nicke_W
2009-04-29, 11:30
Jag känner en kille i Ö-vik som ville börja engagera sig om det händer nåt på Piratfronten. Säg till så skickar jag honom till er :)

Christoffer.Edlund
2009-04-29, 18:12
Schysst! Om han är medlem så har han redan börja få lokala utskick, annars så får han gärna bli medlem och slänga iväg ett mail till mig! =)

Johnny.Osterberg
2009-05-06, 19:13
Hej hej

Just funderat om piratmöterna onsdagkvällar skrev lite funderingar i den tråden &så,

Är ju som sagt ny medlem gick med som aktevist, ung är jag, och vill engagera sig var väl nåt jag tänkte skulle kunna bli roligt :)

Men vet bara inte hur riktigt än;), men det kommer väl nåt så småningom som man kan hjälpa till med eller göra för att så att säga engagera sig för PP och dess frågor och aktivitet.

Mvh Johnny

Stiftprinsessan
2009-05-24, 21:00
Visa upp nunan på mötena, delta i aktiviteter och haka på om du tycker att något passar dig :)

Cyberpirate
2010-08-17, 16:10
Asså ofta?!
Ofta Piratpartiet ens existerar i Örnsköldsvik :pinch:

Vilken ålder är det på folket som är där? :rolleyes:

frozen
2010-08-24, 00:14
Asså ofta?!
Ofta Piratpartiet ens existerar i Örnsköldsvik :pinch:

Vilken ålder är det på folket som är där? :rolleyes:

Heh, själv är jag 25, men jag ska flytta till Uppsala, så jag vet inte om det går att räkna med mig. När PP i Övik hade reguljära möten på Café UH, så var åldrarna sisådär 15 till 50, det var innan EU-valet, men på senaste så har det inte varit någon Öviks-pirat som kallat till något möte inför riksdagsvalet 2010, så jag antar att Christoffer inte är så engagerad längre, och ingen verkar vilja ta initiativ. (vet det för att jag håller kontakt med dom flesta av dom, några är nära vänner)

Cyberpirate
2010-08-27, 23:16
Heh, själv är jag 25, men jag ska flytta till Uppsala, så jag vet inte om det går att räkna med mig. När PP i Övik hade reguljära möten på Café UH, så var åldrarna sisådär 15 till 50, det var innan EU-valet, men på senaste så har det inte varit någon Öviks-pirat som kallat till något möte inför riksdagsvalet 2010, så jag antar att Christoffer inte är så engagerad längre, och ingen verkar vilja ta initiativ. (vet det för att jag håller kontakt med dom flesta av dom, några är nära vänner)

Haha typiskt :pinch: