handdator

Visa fullständig version : Lokala argumentationsövningar och lokal opinionsbildning i Z-län

lejon
2008-12-29, 20:10
På riksplanet har Piratpartiet blivit en synlig kraft i allehanda media och jämfört med hur det såg ut vid valet 2006 känner idag många till partiet. Dock återstår mycket arbete med att få ut piratbudskapet, lyfta fram kärnfrågorna och radera den vanliga bilden av oss som sådana som "bara vill ha allt gratis". Här tror jag att mycket arbete kan och bör göras på lokal nivå där vi kan ta fasta på pirataspekterna i lokala frågor som diskuteras, bemöta lokala politiker eller lokala rikspolitiker som uttalar sig oförståndigt, eller på andra sätt sprida budskapet i vår omgivning.

För detta behöver vi dock få lite fart i de lokala leden, något som det varit ont om här på jämtlandsforumet en längre tid. Jag tror också att vi skulle gynnas av att använda oss av fysiska mötestillfällen, både för att bättre lära känna varann (bygga sociala nätverk som kan bli produktiva) och för att dra nytta av den högre kommunikativa bandbredd som f2f (face2face) erbjuder. Finns det intresse för detta, i första hand i eller i närheten av Östersund? Jag tänker mig att börja med att träffas förutsättningslöst över en fika och sen arbeta vidare därifrån. Det är inte nödvändigtvis så att vi måste vara många, men för de flesta av oss krävs det iaf mer än en person för att skapa samtal.

Richie
2009-01-07, 10:50
Det låter som en utmärkt idé. Vi har haft ett par Piratfikor, men de är tyvärr ganska sällsynta. Däremot är du välkommen upp på en fika på "kansliet (http://forum.piratpartiet.se/Topic56952-46-1.aspx#bm60741)" anytime. ;-)