handdator

Visa fullständig version : Dontations _tvlingen_

asdax
2006-04-05, 16:01
jag tycker "Insamlat centralt" mätaren borde plockas bort när man går in på donationstävlingen mellan olika distrikt. Den ser så övermäktig ut att den minskar folks tävlingsvilja. Dessutom är den ingen rättvis tävlingsmotståndare :P

Insamlat centralt kan ju stå i form av en siffra på DEN sidan, men inte som en mätare som jämförs med olika distrikt.

Detta tror jag skulle få fler från olika distrikt att vilja donera...

det är inte objektivt det är psycologiskt.

asdax
2006-04-05, 16:25
En ytterligare sak som skulle kunna öka folks donationsvilja är om man räknade in riksdagskandidaternas bidrag till varje lokal mätare där dom kom ifrån. Folk känner sig mer motiverade att donera om dom känner att dom inte är ensamma om att göra det och "betalar hela kalaset själv".

Daniel.Lecoq
2006-04-05, 20:21
hur vet man var donationerna kommer ifrån? t.ex. SMS donationer?

asdax
2006-04-05, 21:37
sms donationer vet man inte, men när man kandiderar till riksdagen (som jag skrev), så anger man det när man betalar vilket distrikt man är för.

det går att göra SMS tjänster så man kan ange mer.

t.ex. så man får skriva in siffran eller namnet i SMSet för det distriktet man är med i utan att det kostar mer att ha SMS tjänsten.

var dock bara riksdags inbetalningar jag nämde, men att ha det i SMS var inte heller så dumt.

dock tycker jag det är dumt att betala in med sms om man ska göra några större donationer, teleopratörerna tar väldigt stor andel av det man donerar.

Rick Falkvinge
2006-04-05, 22:39
asdax (2006-Apr-05)jag tycker "Insamlat centralt" mätaren borde plockas bort när man går in på donationstävlingen mellan olika distrikt. Den ser så övermäktig ut att den minskar folks tävlingsvilja. Dessutom är den ingen rättvis tävlingsmotståndare

En utmärkt poäng.

asdax
2006-04-07, 13:57
Åh, det var snabbt årdnat :)

Göran Axelsson
2006-04-19, 19:49
När valsedelshysterin lagt sig skulle jag vilja att nån kunde kolla upp inkomna donationer. Det borde finnas åtminstone 500 kr på Västerbotten sen ungefär måndag efter årsmötet.

Jag har full förståelse om uppdatering av ställningen inte är det mest prioriterade idag.

/Göran

Rick Falkvinge
2006-04-19, 19:59
Rockguy (2006-Apr-19)När valsedelshysterin lagt sig skulle jag vilja att nån kunde kolla upp inkomna donationer. Det borde finnas åtminstone 500 kr på Västerbotten sen ungefär måndag efter årsmötet.

Jag har full förståelse om uppdatering av ställningen inte är det mest prioriterade idag.

Det finns många donationer som kommit in, uppdateringen av den listan ligger strax under två veckor back. Totalsumman är uppdaterad, distrikten är det inte.

mike
2006-04-20, 07:38
Borde vi inte sätta ut att bidragen från distrikten ligger efter 2v på samma sida som staplarna?

Vid all typ av donering så är det viktigt att den som donerar får nån typ av erkännande av sin donering.

peng
2006-04-20, 16:25
det tycker jag med.. trodde inte mina pengar hade kommit fram tills jag ramla in här