handdator

Visa fullständig version : Reklam lokalt?

SeB
2006-04-07, 03:08
Hur fungerar det/ska det fungera med marknadsföring?

Affischer, Flyers och annat material som affischer och sånt ska det vara samma för hela riket? Eller görs det lokalt?

Jag kan ställa upp med idéer, design och layout, etc... Även när det gäller events och sånna saker finns jag till hands om det finns andra som har sånna tankar :-)

Bo Leuf
2006-04-11, 13:12
Det jag har förstått är vi har alla mandat att köra på ganska fritt, fast helst stämma av först med några andra medlemmar så att man inte själv är ute och cyklar.

Mest kritiska är förstås mediakontakter, och där finns dels riks mediamappen om detta dels valkretsens mediamapp, där man bör lägga upp sina förslag för granskning innan man skickar in.

Det är väl ingen nackdel heller om någon av styrelsen här hålls informerad löpande.

/ Bo -- vice ordf

Anders Häggström
2006-05-07, 20:32
SeB (2006-Apr-07)Hur fungerar det/ska det fungera med marknadsföring?Affischer, Flyers och annat material som affischer och sånt ska det vara samma för hela riket? Eller görs det lokalt?Jag kan ställa upp med idéer, design och layout, etc... Även när det gäller events och sånna saker finns jag till hands om det finns andra som har sånna tankar :-)

Nu finns ett lokalt arbetsforum för framtagandet av material för marknadsföring här (https://www.piratpartiet.se/forum/Forum137-1.aspx). Där kan vi diskutera idéer och ge förslag på vad vi vill publicera officiellt i våran lokala kampanj. Det finns även förklaringar för vad som gäller vid publicering och dylikt.

fadde
2006-06-03, 04:44
När kommer "Butik/Kampanjmaterial" igång på sidan? :doze:

MVH- Fadde

fadde
2006-06-03, 04:48
BTW.. Såg precis att det står att jag inte är partimedlem vilket jag är (blev detta 10min innan jag skrev posten, skickade alltså sms'et och registrerade mig). buggat?

kanalj
2006-06-03, 13:20
Jag vill gärna sprida lite PP-affischer men vill gärna inte skriva ut en massa dyra kopior på min egen skrivare. Finns det några ställen man kan göra detta till en billig peng?

Marcus Dahlman
2006-06-03, 20:15
fadde (2006-Jun-03)BTW.. Såg precis att det står att jag inte är partimedlem vilket jag är (blev detta 10min innan jag skrev posten, skickade alltså sms'et och registrerade mig). buggat?

Sök på forumet så hittar du en blänkare om hur man gör. Om jag minns rätt så skall du gå till hemsidan - medlemsservice och logga på. Sedan fyller du i ditt forum-namn och uppdatera. Vips!

fadde
2006-06-05, 01:55
Sök på forumet så hittar du en blänkare om hur man gör. Om jag minns rätt så skall du gå till hemsidan - medlemsservice och logga på. Sedan fyller du i ditt forum-namn och uppdatera. Vips!

Tack för svaret Marcus, var antagligen lite lagg igår natt, kollade idag och hade fått ett mail med pass :)

camilla.andersen
2006-06-11, 19:24
kanalj (2006-Jun-03)Jag vill gärna sprida lite PP-affischer men vill gärna inte skriva ut en massa dyra kopior på min egen skrivare. Finns det några ställen man kan göra detta till en billig peng?

på ink'nart vid handelshögskolan är dom (förutom medvetna om vilka vi är) ruskigt trevliga :]

Björn Berglund
2006-06-14, 20:45
Hej,

Här kommer ett bra tillfälle att synas i media. Jag heter Björn Berglund och jag läser på journalisthögskolan i Göteborg. Jag är intresserad av att göra ett radioreportage om någon ung människa (under 18 eller förstagångsväljare) i Göteborg, som är engagerad i Piratpartiet. Reportaget är tänkt som ett inslag i ett program om unga och valet och kommer kanske sändas på P1 i höst. Frågorna skulle gälla varför personen har engagerat sig i Piratpartiet och tankar om fildelning, upphovsrätt, folkbildning, övervakning etc. Kort sagt, om Piratpartiets valfrågor. Det kommer vara seriöst och jag kommer inte syssla med någon taskig vinkling.

Det vore jättekul och jag skulle vara väldigt tacksam om någon skulle vilja ställa upp. Intervjun kommer inte ta särskilt mycket tid i anspråk. Om någon skulle vara intresserad får ni gärna höra av er ganska snabbt då jag har en ganska snäv deadline. Jag nås på telefon 0738-169566 eller nalle_berglund@yahoo.se.

Vänliga hälsningar,

Björn