handdator

Visa fullständig version : En historisk dag

Björn Felten
2009-02-18, 07:58
I skrivande stund har (pp) 9980 medlemmar. Med största sannolikhet kommer vi alltså idag att för första gången i partiets historia passera den magiska gränsen 10.000 och gå över till femsiffriga medlemstal.

Visst kan väl det vara en anledning att fira?

Att sedan UP inom kort (en månad?) kommer att passera gamla ärevördiga SSU och bli landets näst största ungdomsförbund ger ju anledning att lägga ytterligare en flaska skumpa på kylning.

Henry Rouhivuori
2009-02-18, 09:10
Björn Felten (2009-Feb-18)I skrivande stund har (pp) 9980 medlemmar. Med största sannolikhet kommer vi alltså idag att för första gången i partiets historia passera den magiska gränsen 10.000 och gå över till femsiffriga medlemstal.

Tänkte på det i mitt perlskript:

$y = substr($s, index($s, ";\">")+3);

$y = substr($y, 0, index($y, "&"));

Visst kan väl det vara en anledning att fira?

Om jag inte behöver någonstans idag kan jag ta medicin mot min förkylning!

Att sedan UP inom kort (en månad?) kommer att passera gamla ärevördiga SSU och bli landets näst största ungdomsförbund ger ju anledning att lägga ytterligare en flaska skumpa på kylning.

Det händer nu under rättegången och IPRED.

Henry Rouhivuori
2009-02-18, 12:26
http://rickfalkvinge.se/2009/02/18/tiotusen-medlemmar/

!!!

Hoppas min förkylning släpper nu när jag tagit medicin.

Stefan Flod
2009-02-18, 13:26
Vilken milstolpe det är att växa om SSU. Det om något säger en hel del om Piratrörelsen. :cool:

Björn Felten
2009-02-18, 15:21
Stefan Flod (2009-Feb-18)Vilken milstolpe det är att växa om SSU. Det om något säger en hel del om Piratrörelsen. :cool:

Det inger onekligen respekt.

Nästan så att man tycker lite synd om gammelpartierna, som har så förtvivlat svårt att säkra återväxten. Vad händer när alla gamlingarna försvunnit och det nästan inte finns några nya som kan ta över?

Anders Strömgren
2009-02-18, 23:30
Ett stort grattis till oss själva. Och ett stort VÄLKOMMEN till alla våra nya medlemmar!

Det är nu dags att kliva upp ur soffor och stolar, för lägger/sätter vi oss ner nu och lutar oss lugnt tillbaks och slår oss för bröstet och säger att F-n vad vi är bra så kommer vi förlora på det. Det är tyvärr bara hårt jobb som gäller för att vi skall lyckas.

Vi kan dock kosta på oss en härlig stolthet. Arrr på er!

Andreas Wesik
2009-04-04, 16:28
Om man tittar på när första posten i denna tråd är skriven och hur man då hurrade över 10.000 medlemmar så är det svindlande hur snabbt det gått sedan dess. En och en halv månad senare. ..

Så fortsätt så!

Ut på forumen och skriv!

Rösta på nät-omröstningarna!

Prata med kompisar och bekanta!

Starta konstruktiva siter med information och idéer!

Dela ut flygbladen!

Bär symbolerna!

Klistra upp affischerna och lapparna!

Allting för att öka synligheten. . .

Jag ser framförallt att en del PPare har skapat konton på Expressen och Aftonbladet och kommenterar där med tips om att rösta på PP så fort det står något om IPRED. Mycket starkt jobbat! Det är på det viset som "onivigda" kan få upp ögonen för oss!

holmstrom
2009-04-25, 23:58
Ezel (2009-Apr-04)Om man tittar på när första posten i denna tråd är skriven och hur man då hurrade över 10.000 medlemmar så är det svindlande hur snabbt det gått sedan dess.

What he said.

40,000+ pirater idag.