handdator

Visa fullständig version : Val av representanter för valkrets 16

Björn Felten
2006-04-07, 06:29
Så här skulle alltså en poll kunna se ut.

Nu var det tydligen lite tveksamheter kring något av namnen här, så om ett av namnen försvinner, så gäller omröstningen alltså enbart ordningen på listan, eftersom det är tolv namn som skall vaskas fram, och här ovan finns tretton.

Notera alltså att det går att rösta på fler än en kandidat!

Albihn
2006-04-07, 09:56
Det är Frida Franzen som dragit sig ur.

Anderz
2006-04-07, 10:36
Betyder detta att vi inte kommer ha några kvinnliga representanter? Eller har Camilla anmält sig?

Björn Felten
2006-04-07, 13:49
Albihn (2006-Apr-07)Det är Frida Franzen som dragit sig ur.

Hur var det med den av Balders representanter, som tydligen inte ens var medlem? Har han kommit tillrätta bland listorna nu? :)

Björn Felten
2006-04-07, 13:50
Anderz (2006-Apr-07)Betyder detta att vi inte kommer ha några kvinnliga representanter? Eller har Camilla anmält sig?

Det hoppas jag, för hon står längst ner på listan.

camilla.andersen
2006-04-07, 18:32
fear not! jag är med. :D

det ska även kompletteras uppgifter.

camilla andersen, 22år, västra frölunda

Björn Felten
2006-04-07, 19:17
commotion (2006-Apr-07)fear not! jag är med. :D

Gott! Vi behöver verkligen försöka skaka av oss vår finniga-fjortis-stämpel och visa att även det täcka könet är engagerat i att stoppa marschen in i Bodströmssamhället!

Jag hoppas att ni alla noterar, att redan efter sju avgivna röster så har vi fått en hyfsad spridning i pollen?

Tusan vet, om vi inte rent av kan köra vidare på den här pollen. Rösta nu alla som läser här, och så ser vi till att det blir ett massutskick till alla 130+ medlemmar i v.k.16 där de uppmanas att lägga sin röst senast måndag 23:59. Ju längre poll, ju fler röster, desto mer demokratiskt!

Anders S
2006-04-07, 19:18
>Nominerad är följande, och vi ber Anders Sandberg och Camilla Andersen höra av sig
>eller dyka upp innan mötet i morgon på Forumet och deklarera att de ställer upp:
>
>Mvh Mika Sjöman

Javisst, jag ställer upp. Har betalat 300 kr och skickat in kandidatförklaring i ett ex. hittills.

Anders

Albihn
2006-04-07, 19:45
eeeh jag antar att detta bara är en prov röstning!? och ingen riktig omröstning.

Björn Felten
2006-04-07, 20:01
Albihn (2006-Apr-07)eeeh jag antar att detta bara är en prov röstning!? och ingen riktig omröstning.

Självklart är det (tills vidare) en provröstning! Vem är väl jag att utlysa en omröstning utan medlemmarnas mandat? :cool:

Men man kan ju i alla fall se tendenser till tillräcklig differentiering mellan kandidaterna, för att kunna acceptera detta som en betydligt förenklad version av den, mycket mer komplicerade, som annars förespråkas. Om vi kan få ett femtiotal till att provrösta, så kanske vi rent av kan påvisa denna enkla procedur som ett alternativ till vad de planerar på riksnivå (har fortfarande ingen aning om hur det är tänkt där, faktiskt).

Anders Häggström
2006-04-08, 01:44
Bra att tekniken håller i sej, och att den går att använda för omröstningar. Sen är det bara säkerheten bakom den som ska styras upp innan den helt kan godkännas som ett tillfredställande verktyg. Så att endast GBG-medlemar kan rösta.

Men på riksnivå, så är den helt klart ett faktum, för där behövs inte den regleringen.

SeB
2006-04-09, 21:11
Är det så i dagsläget att alla som har gjort kopplingen till sitt medlemskap i PP kan rösta?

Albihn
2006-04-09, 21:16
SeB (2006-Apr-09)Är det så i dagsläget att alla som har gjort kopplingen till sitt medlemskap i PP kan rösta?

Japp. Å det är ju inte bra. Då endast vi i gbg skal kunna rösta.