handdator

Visa fullständig version : Fråga angående politik utöver copyright etc

Niclas_
2006-04-07, 08:56
Hejsan

Mitt namn är Niclas Lundberg och jag är 18 år gammal.

I år så är det dags för mig att rösta för första gången, och om jag ska vara helt ärlig så lutar det mot just piratpartiet. Dock så har jag en eller två frågor som jag skulle vilja ha besvarade;

Först lite bakgrunds info:

Jag har sedan en tid tillbaka varit väldigt aktiv på internet och själva fildelningsprotokollen, och har förmodligen större erfarenhet än många andra, eller åtminstone minst som "average-pirat", whatever: Jag tycker att det är både trevligt och intressant att dela och diskutera tankar och känslor, både via text och material.

Till saken då:

Nu senare i år, då det är dags för röstningen, så har jag sedan tidigare varit inställd på att rösta på ett borgerligt parti, eftersom jag ser det som en positiv sak, som Social Demokraterna får komma från makten ett tag. Dock, så fick jag andra tankar om även den saken, då jag fick reda på att de borgerliga partierna vill införa ett nytt slags skol system, som jag inte minns rakt av vad det var, men jag minns iaf att jag inte tyckte om det, o nej.

Så då fick jag får då en lite mindre tid tillbaka syn på PiratPartiet. DÅ tänkte jag: Aha! Inte minst sagt intressant!

Och efter en lika kort stund fick jag syn på startsidan, eller nu om det är en dotter sida till den, det kvittar; där det stod att ni är ett en-fråga-parti, och enbart skall behandla frågan om pirat kopiering etc.

Det är där skon klämmer för mig som väljare. Jag anser mig inte själv kunna rösta på ett parti som inte kommer att behandla frågor som arbetsmarknaden, skolorna, bidrag m.m.

Så, om ni vill ha ytterligare en röstare, så försök övertyga mig om varför jag bör rösta på ett parti som inte behandlar dessa frågor.

Nu låter det som om jag är negativ till hela principen med PP, men o nej! Jag skulle mer än gärnaste gärna se denna lag försvinna och portarna för distributering av filer öppnas. Jag respekterar även att ni just riktar in er på just den frågan också. Men jag är fortfarande inte övertygad.

Tack.