handdator

Visa fullständig version : Att sluta upp inför EU-valet

Filmekaren
2009-02-24, 14:10
Jag skulle vilja att alla sympatisörer och intresserade, speciellt dom som är veteraner från riksdagsvalet kommer samman nu och börjar fundera och agera mot att knäcka EU nöten. Det är så mycket viktigt som händer i Bryssel. Vi behöver verkligen en Pirat där.

Jonas Lundqvist
2009-02-27, 21:50
Mjo, lite aktivitet vore finfint.

Jag ser här (http://www.piratpartiet.se/agera/norrbotten) att det nu finns en ny valdistriktsledare för Norrbotten och samma person som kommunledare för Lulea. Är det du? :)

Sedan verkar det ha blivit lite knas i systemet då samma person är både primär och sekundär på samma positioner.

Humlan
2009-02-28, 01:53
Nej, det är inte han.. Men jag tror att det kan ändra sig, jag ska nog inte vara "chef" för både Lule och regionen.

Jag kommer gå ut med lite info till alla PiratPartister i Norrbotten inom kort, ska sitta ner och snakka med avgående Bernt och med bl.a. Filmekaren lite först bara..

Tillsammans kan vi få fart på denna landsända :D

Hade du anmält dig som aktivist ? Eller nyfiken ? Du kan alltid maila / ringa / pma mig om det finns frågor.. Eller ta det här.. :P

Jonas Lundqvist
2009-02-28, 18:38
Humlan (2009-Feb-28)

Hade du anmält dig som aktivist ? Eller nyfiken ? Du kan alltid maila / ringa / pma mig om det finns frågor.. Eller ta det här.. :P

Jag är anmäld som aktivist.

Hur många medlemmar har PP i Norrbotten samt i Luleå?

Edit: stavfel...

mry
2009-03-02, 23:27
Enligt statestiken på hemsidan är det 2.38 promille av väljarna i Luleå är medlemmar i piratpartiet, mot 1.59 promille i hela norrbotten. Hur många väljare det finns i norrbotten resp Luleå vet jag inte i dagsläget.

Nu har jag dock tagit reda på att det finns nästan 200 000 röstberättiga i norrbotten varav nästan 60 000 i Luleå. Det ger typ 300 medlemmar i norrbotten varav nästan hälften i Luleå. Men om det här är nya siffror vet jag inte...

Jadawin
2009-03-22, 10:12
Fick nyss en mailpåminnelse om att nominera inför valet till Distriktsledare i Norr. Skulle gärna göra det men jag är en ganska ny medlem. Så jag undrar om det finns en lista någonstans med typ nomimeringbara människor. Skulle ju kunna rösta på mig själv förstås men det hjälper ju inget/ingen haha. Så var är listan?

Mab
2009-03-22, 10:58
jonasl (2009-Feb-28)[quote]Humlan (2009-Feb-28)

Hur många medlemmar har PP i Norrbotten samt i Luleå?

Piratpartiets medlemsantal i Norrbotten: 318

Piratpartiets medlemsantal i Luleå: 134

Falathar
2009-03-22, 20:08
alla medlemmar som bor i norra distriktet går att nominera, känner du inte vet om nån som skulle passa, så skit i att nominera, ingen mening med att nominera för nominerandets skull