handdator

Visa fullständig version : Ska vi ha en eller två revisorer?

Richie
2006-04-09, 17:42
Här är den efterlängtade omröstningen om vi ska ha en eller två revisorer. Avsaknaden av denna omröstning togs för intäkt att styrelsen inte vill att Kjell ska ha "inblick i firman". Jag måste erkänna att jag inte riktigt förstår hur den logiken ser ut, men här är i alla fall omröstningen.

Till saken hör att vi har två kandidater (Björn och Kjell) till posten som revisor, varav Björn tydligt avsagt sig posten i det fall han skulle tvingas samarbeta med Kjell. Stadgarna säger att vi ska ha en eller två revisorer med upp till två revisorssuppleanter. Vi har haft en omröstning om vem som medlemmarna ville ha som revisor och Björn vann klart över Kjell. Trots dessa fakta är det tydligen relevant nånstans att ha denna omröstning också.

(EDIT: Testar en grej)

Henry Rouhivuori
2006-04-09, 17:54
Menas det att för att Kjell skall vara revisor och att det skall vara två revisorer, så skall Kjell klonas?

Rick Falkvinge
2006-04-09, 18:16
Henry Rouhivuori (2006-Apr-09)Menas det att för att Kjell skall vara revisor och att det skall vara två revisorer, så skall Kjell klonas?

Precis så. Eller någon annan lösning.

Själv röstade jag att vi skulle ha två revisorer och att båda två ska vara Björn.

Daniel.Lecoq
2006-04-09, 18:33
jag röstar för att när vi har brytit upp patenten på DNA så klonar vi Björn och har 2 Björn.

infinite_emma
2006-04-09, 18:37
Vi bryter inte mot någon lag med detta oanständiga kopierande av folk...?:P

Jan Lindgren
2006-04-09, 18:43
Älskar altenativen som man kan rösta på. :D

Fast personligen är jag lite tveksam till att verkligen ha med en klon. Risken är flerfaldigt. Till att börja med så kan det ha skett nåt fel vid kloningen och klonen kan vara mentalt instabil. Är det en risk vi är villiga att ta? Sen... även om den inte är mentalt instabil så kan klonen bli avundsjuk på sitt riktiga jag och vilja ta över dess liv så den blir ensam kvar och då sitter vi i en dålig sists eftersom vi då bara har en revisor. Visst, vi kan klona honom igen, men då kommer vi bara få en oändlig cirkel av kloning och mord och det ger ingen bra image för partiet. :)

Jacob Boström
2006-04-09, 18:52
Jag missminner mig att Jeff Goldblum 1986 klonad sig själv. Det kan bli hur bra som helst :D

http://www.musicman.com/00pic/703.jpg

laws of tradition
2006-04-09, 18:53
Det är så kul med konflikter! Det här gjorde min dag.

infinite_emma
2006-04-09, 18:57
jakethecake (2006-Apr-09)Jag missminner mig att Jeff Goldblum 1986 klonad sig själv. Detta kan bli hur bra som helst :D

Nej nej nej - han teleportade sig själv och råkade dela utrymmet med en fluga, filmen är en remake från en härlig gammal svart-vit rysare, och, öh, varför tittar alla så konstigt på mig?

fredux
2006-04-09, 18:58
Jag har funderat och kommit fram till att om det lugnar Kjell och Björn så om medlemmarna vill ha 2 revisorer så skulle jag kunna tänka mig hoppa av valberedningen och istället gå in som revisor till Björn eller Kjell. Jag har inget problem med någon av dom.

Jan Lindgren
2006-04-09, 19:02
@fredux

Låter som en intressant idé, men då är problemet att vi bryter mot våra stadgar och så får vi ju inte göra...

fredux
2006-04-09, 19:04
Vet inte vi får fråga Kjell han verkar ha koll på stadgarna eller?

Kanske är det okej att bryta på stadgarna om det gynnar...

Jacob Boström
2006-04-09, 19:07
infinite_emma (2006-Apr-09)Nej nej nej - han teleportade sig själv och råkade dela utrymmet med en fluga, filmen är en remake från en härlig gammal svart-vit rysare, och, öh, varför tittar alla så konstigt på mig?

Så rätt så, men jag missminner mig att någon år 2000 klonade sig :D Det kan bli hur bra som helst!

http://www.cinemagia.ro/getimg.php?id=465&size=s

infinite_emma
2006-04-09, 19:09
Där har vi minsann en RIKTIG rysare - men kanske inte av samma kvalitativa orsaker som tidigare titel... :P

Anders Forsman
2006-04-09, 19:12
Riktigt komiskt faktiskt :D

fredux
2006-04-09, 19:13
Hur länge ligger pollen uppe för omröstning?

Jacob Boström
2006-04-09, 19:18
fredux (2006-Apr-09)Hur länge ligger pollen uppe för omröstning?

Oändligt öppen tror jag på, den borde bli ett vandringsmärke. Så att andra kan vallfärda till denna satirens sista utpost. :P

Jan Lindgren
2006-04-09, 19:19
fredux (2006-Apr-09)Vet inte vi får fråga Kjell han verkar ha koll på stadgarna eller?Kanske är det okej att bryta på stadgarna om det gynnar...

Med tanke på att styrelsen inte fick (enligt Kjell) utse en tillfällig efterträdare till Cecilia som kassör innan årsmötet så tror jag inte han anser det är okej. Det alternativ som Kjell förespråkade var att partiet var utan kassör i några veckor fram till årsmötet.

Rick Falkvinge
2006-04-09, 19:20
fredux (2006-Apr-09)Hur länge ligger pollen uppe för omröstning?

Tills någon stänger den. :)

Det är bara årsmötet som kan besluta om den här frågan, och vi har haft vårt årsmöte.

burlöv-kommun
2006-04-09, 19:46
Haha..vet inte om jag ska skratta eller gråta....

Detta bevisar mitt antagande att forum befinner sig i en sandlåda.

Tror den som startade denna poll sig kunna (om så sker) förvalta sina väljares förtroende i Sveriges Riksdag??

Och viktigast av allt.. Vill Sveriges väljare bli representerad av denna person.?

Och stilla sittande låter ordförande denna poll pågå.. och svarar..tills någon stänger det.

Säger bara...lycka till..

Piratpartiet behöver mycket av "LYCKA TILL ........

Anders Häggström
2006-04-09, 19:59
Sen... även om den inte är mentalt instabil så kan klonen bli avundsjuk på sitt riktiga jag och vilja ta över dess liv så den blir ensam kvar och då sitter vi i en dålig sists eftersom vi då bara har en revisor.Jag har sett en film om just ett sådant senario. Kommer dock inte ihåg vad filmen heter men den var från 2000-talet iaf.

Vet inte vi får fråga Kjell han verkar ha koll på stadgarna eller?Kanske är det okej att bryta på stadgarna om det gynnar...Oändligt öppen tror jag på, den borde bli ett vandringsmärke. Så att andra kan vallfärda till denna satirens sista utpost.Det är helt okej att diskutera och debbatera och vara osams, alla kan ju inte komma överens, eller? Men skippa nedtryckande av andra och/eller personangrepp, så håller vi diskutionen/satiren på en vettig nivå.

Henry Rouhivuori
2006-04-09, 20:00
burlöv-kommun (2006-Apr-09)Säger bara...lycka till..

Jag slapp lämna ut min adress till denna individen. Inte är jag sur över att jag inte fick sätta mitt namn på årsmötesprotokollet. Kör hårt pirater in till rikstan! :cool:

Jan Lindgren
2006-04-09, 20:05
burlöv-kommun (2006-Apr-09)Och stilla sittande låter ordförande denna poll pågå.. och svarar..tills någon stänger det.

Nu blir jag lite förvirrad. Är inte det bra att Rick inte stänger den? Ett bevis på att han inte försöker styra allt kanske?

burlöv-kommun
2006-04-09, 20:15
Henry Rouhivuori (2006-Apr-09)burlöv-kommun (2006-Apr-09)Säger bara...lycka till..
Jag slapp lämna ut min adress till denna individen. Inte är jag sur över att jag inte fick sätta mitt namn på årsmötesprotokollet. Kör hårt pirater in till rikstan! :cool:

Fråga?? Vad skulle jag med din adress till?? OM jag ville ha den så finns den ju att få tag på utan att fråga dig om den eller?? det är ju såSverige är fungerar..Öppna register..

Nix..jag är inte sur/besviken att inte få sätta mitt namn på protokollet.

Däremot vill jag skapa debatt. om hur man rimligtvis bör sköta ett årsmöte.

Årsmötet är nu av slutat.. valet/valen är gjorda..

Frågan är.. Är dom korrekt genomförda.. Kanske det , Kanske inte .

Men det har ju årsmötet 2007 att ta ställning till.

OM piratpartiet klarar sig fram till det årsmötet, Min åsikt om det..Kanske..

Det ska inte jag ensam sätta mig till doms över.

Men jag tror personligen inte att det går så vidare bra.. med facit hur frågor hanteras och framförallt nivån på diskutionen från vissa kritiserade och dess anhängare.

Mest skrämmande är att dessa vill kandidera till riksdagsval.

men som avslutning.. jag önskar dom all lycka..dom kommer att behöva det..

Jan Lindgren
2006-04-09, 20:17
BSDHagge (2006-Apr-09)Sen... även om den inte är mentalt instabil så kan klonen bli avundsjuk på sitt riktiga jag och vilja ta över dess liv så den blir ensam kvar och då sitter vi i en dålig sists eftersom vi då bara har en revisor.Jag har sett en film om just ett sådant senario. Kommer dock inte ihåg vad filmen heter men den var från 2000-talet iaf.

Jag tror jag vet vilken du tänker på. Har inte sett den och vet inte vad den heter, men han klonar sig en massa gånger för att hinna med allt och få tid med sin fru, men eftersom hon är läcker så blir klonerna avundsjuka och försöker ta över hans liv. Det hela slutar med att hon blir klonad en massa gånger så att de blir jämt. Har inte sett den. Lovar. :D

Henry Rouhivuori
2006-04-09, 20:22
Fråga?? Vad skulle jag med din adress till??

Som förste justerare skulle du ha skickat mig protokollet för min underskrift.

Alternativet skulle vara att du skickade tillbaka till partiet och de sedan skickade till mig.

floodis
2006-04-09, 20:27
Jag håller faktiskt med Kjell om att skrämmande många piratpartister inte är mogna nog för riksdagen eller för att kandidera. Långt ifrån. Och det är det jag är mest orolig för, att personer som inte är tillräckligt mogna kommer med i riksdagen. Om det inte förstör mer än det hjälper så kommer det i alla fall minst sagt att vara slöseri med tid.

Vilket fall som helst så ser jag hellre omogna clowner i riksdagen än dödsseriösa, lomhörd, oinsatta, lobbystyrda, sliskiga dinosaurier (alltså etablerade politiker) i riksdagen. Om inte annat så lär det bli ett gott skratt som varar i fyra år :). Men det är bara vad jag känner. Det kan bli riktigt bra också...

fredux
2006-04-09, 20:34
Det verkar som om en majoritet vill ha 2 revisorer. Och det kan vi ta med oss till nästa årsmöte. Jag tror 2007 årsmötet blir intressant eftersom vi då sitter i riksdagen och förhoppningsvis så har alla fullt upp med att jobba i riksdagen med våra frågor så allt internt tjafs kommer att försvinna.

floodis
2006-04-09, 20:48
Det verkar som om en majoritet vill ha 2 revisorer.

Jaså? Jag kan väl berätta att jag röstade på Två, Björn och jag är inte ens medlem i partiet. Och anledningen till att jag röstade så är för att jag tycker att björnar är coola. Och då menar jag djuret björn och inte Björn Felten (Inget ocoolt menat Björn Felten :D). Två blev det för två björnar är coolare än en björn.

För övrigt så är ni över 2000 medlemmar i partiet, men mindre än 30 pers av alla registrerade har röstat.

Denna omröstning bör tas med en skopa salt. Inte minst pga min röst :D

Anders Häggström
2006-04-09, 20:58
Jan Lindgren (2006-Apr-09)BSDHagge (2006-Apr-09)Sen... även om den inte är mentalt instabil så kan klonen bli avundsjuk på sitt riktiga jag och vilja ta över dess liv så den blir ensam kvar och då sitter vi i en dålig sists eftersom vi då bara har en revisor.Jag har sett en film om just ett sådant senario. Kommer dock inte ihåg vad filmen heter men den var från 2000-talet iaf.Jag tror jag vet vilken du tänker på. Har inte sett den och vet inte vad den heter, men han klonar sig en massa gånger för att hinna med allt och få tid med sin fru, men eftersom hon är läcker så blir klonerna avundsjuka och försöker ta över hans liv. Det hela slutar med att hon blir klonad en massa gånger så att de blir jämt. Har inte sett den. Lovar. :D

hehe, aa just så utspelade sej filmen. Men jag kommer som sagt inte ihåg vad den heter. Det var två helekopprarar inblandade oxå har jag för mej.

Björn Felten
2006-04-09, 21:03
Jan Lindgren (2006-Apr-09)Jag tror jag vet vilken du tänker på. Har inte sett den och vet inte vad den heter, men han klonar sig en massa gånger för att hinna med allt och få tid med sin fru, men eftersom hon är läcker så blir klonerna avundsjuka och försöker ta över hans liv. Det hela slutar med att hon blir klonad en massa gånger så att de blir jämt. Har inte sett den. Lovar. :D

Den filmen heter Multiplicity (http://us.imdb.com/title/tt0117108/) och han som kopierar sig själv spelas av Michael Keaton.

För övrigt vill jag härmed acceptera att bli klonad. Detta efter enträgen uppmaning från min fru, som anser att jag aldrig har tillräckligt med tid över till hus och trädgård. Hon emotser tacksamt en alldeles egen kopia att förfoga över.

Jan Lindgren
2006-04-09, 21:05
Ah. Så var det. Och utan att kika... det var Andie McDowell som var frun, eller hur? ... jag lovar. Jag har aldrig sett filmen. :)

Och hur ska ni se till att din klon inte försöker ta över ditt liv då?

Björn Felten
2006-04-09, 21:09
Jan Lindgren (2006-Apr-09)Ah. Så var det. Och utan att kika... det var Andie McDowell som var frun, eller hur? ... jag lovar. Jag har aldrig sett filmen. :)

Jepp. Och jag har heller aldrig sett den. Tre gånger till och med. Lovar! :)

Och hur ska ni se till att din klon inte försöker ta över ditt liv då?

Frågan är hur vi kloner skall veta vem som är originalet, om vi är identiska kopior. Så frågan är väl vems liv det gäller i så fall.

burlöv-kommun
2006-04-09, 21:12
Henry Rouhivuori (2006-Apr-09)burlöv-kommun (2006-Apr-09)Säger bara...lycka till..

Aha.. det kunde ju vara ett skäl,

Dock så va det ju redan avklarat då diskutionen om revisorer kom upp.

Har du sett några protester om felaktheter i valet av justeringsmän?? Nix.. inte från mig .. Har kommit över det..redan innan voteringen.

Jacob Boström
2006-04-09, 21:20
BSDHagge (2006-Apr-09)hehe, aa just så utspelade sej filmen. Men jag kommer som sagt inte ihåg vad den heter. Det var två helekopprarar inblandade oxå har jag för mej.

Det är två framtidshelikoptrar med i the 6th day och den andra filmen är Multiplicity (http://www.imdb.com/title/tt0117108/)med Michael Keaton och Andie MacDowell.

Floodis, har du missat klonskämtet? det var pollens enda syfte.

edit

hah, björn tog filmen först, långsam jag var

Jan Lindgren
2006-04-09, 21:21
Björn Felten (2006-Apr-09)Jan Lindgren (2006-Apr-09)Ah. Så var det. Och utan att kika... det var Andie McDowell som var frun, eller hur? ... jag lovar. Jag har aldrig sett filmen. :)Jepp. Och jag har heller aldrig sett den. Tre gånger till och med. Lovar! :)

:P

Hmmm... då kanske jag borde se den en gång i alla fall. :)

Och hur ska ni se till att din klon inte försöker ta över ditt liv då?Frågan är hur vi kloner skall veta vem som är originalet, om vi är identiska kopior. Så frågan är väl vems liv det gäller i så fall.

Men du som är orginalet vet ju att du inte är en klon. Du kanske kan klara dig om du får dina koner att tro att de är orginalet, men då kommer de ju vilja ha alla fördelarna och inte några nackdelar. Hur du än gör så riskerar du en massa problem.

Björn Felten
2006-04-09, 21:39
Jan Lindgren (2006-Apr-09)Hmmm... då kanske jag borde se den en gång i alla fall. :)

Absolut. Jag tyckte den var kul. Särskilt den sista kopian, eftersom det tydligen var analoga kopior så att kopian på kopian osv. blev allt "suddigare".

Men du som är orginalet vet ju att du inte är en klon.

Men i så fall är vi ju inte identiska kopior, eftersom jag då har en kunskap som inte de andra har fått.

Jan Lindgren
2006-04-09, 21:41
Analoga kopior? ROFLOL Underbart. :D

Ah... sant... men ärver verkligen en klon alla minnen? Det är väl inget som säger att en klon är en 100% identisk kopia?

John Nilsson
2006-04-10, 01:10
BSDHagge (2006-Apr-09)Det är helt okej att diskutera och debbatera och vara osams, alla kan ju inte komma överens, eller? Men skippa nedtryckande av andra och/eller personangrepp, så håller vi diskutionen/satiren på en vettig nivå.

Jag håller med, detta har gått på tok för långt. (Vad var det jag sa om groupthink?, det var iofs längesedan nu). Vi vill väl att folk skall våga opponera sig även i fortsättningen utan att vara rädda för att göras till offentligt åtlöje?

(Kom inte dragandes med några spydiga komentarer om att han gör det bra själv, vi är alla lika goda på att bre på, visst det är jätte kul nu, men vi behöver folk som säger ifrån).

Edit: Och, ja, jag röstade (två björn). Tycke det var ett jätte roligt skämt faktiskt:hehe:.

SwedishElk
2006-04-10, 01:23
Håller med Kjell, det är mycket sandlåda tyvärr. Sedan tycker jag att han verkar kompetent och duktig. Men man kanske inte behöver bete sig som ett barn själv alla gånger heller. Inse när det är dags att ta det lite lugnt.

Jag tycker att det är bra med en noggran revisor som verkligen granskar dokumenten utan påverkan. Men min röst föll i valet på Björn och likadant här.

Hade gärna sett att dessa två hade kunnat sammarbeta istället och gjort ett bra jobb ihopp. Men det verkar vara två personer som inte kan glömma gamalt groll eller jämka.

Så helst hade jag nog velat kicka bägge två och tagit någon annan, men nu var det ju ingen annan nominerad så.

Men det är patiskt med denna pajkastning, speciellt ifrån styrelsemedlemmar.

Björn Felten
2006-04-10, 01:55
SwedishElk (2006-Apr-10)Men det verkar vara två personer som inte kan glömma gamalt groll eller jämka.

Här finns inget gammalt groll. I alla fall inte från min sida. Om du var med på årsmötet redan från start i lördags, så bör du ha sett att jag redan direkt nominerade bland annat Kjell som justeringsman för årsmötet. Tror du att jag hade gjort det om jag hade hyst något groll?

Vad gäller det du kallar för kritisk granskning, så verkar du ha missat att denna inskränker sig till två punkter ifrån Kjells sida.

1) Han tror att våra stadgar/svensk lag (oklart vilket) kräver att "firmatecknaren" är den enda som kan ändra uppgifter på hitta.se.

2) Han är sur för att han inte fick bli revisor.

Vad gäller punkt 2), så fanns det faktiskt tid för alla (även för dig) ifrån lördag klockan 1700 och ända till söndag klockan 1100 att nominera andra kandidater till revisorsposten. Punkt 24 på dagordningen löd klart och tydligt "Nomineringar till revisor(er)" och för säkerhets skull poängterade Rick i intron att "Ytterligare kandidater kan nomineras".

Att då i efterhand komma och klaga över att det inte gick rätt till, och till och med, mer eller mindre uttalat, anklaga mig för att slicka Rick i röven, det måste väl ändå även du anse vara tämligen oseriöst?

SwedishElk
2006-04-10, 02:14
Björn Felten (2006-Apr-10)Här finns inget gammalt groll. I alla fall inte från min sida. Om du var med på årsmötet redan från start i lördags, så bör du ha sett att jag redan direkt nominerade bland annat Kjell som justeringsman för årsmötet. Tror du att jag hade gjort det om jag hade hyst något groll? Vad gäller det du kallar för kritisk granskning, så verkar du ha missat att denna inskränker sig till två punkter ifrån Kjells sida. 1) Han tror att våra stadgar/svensk lag (oklart vilket) kräver att "firmatecknaren" är den enda som kan ändra uppgifter på hitta.se. 2) Han är sur för att han inte fick bli revisor. Vad gäller punkt 2), så fanns det faktiskt tid för alla (även för dig) ifrån lördag klockan 1700 och ända till söndag klockan 1100 att nominera andra kandidater till revisorsposten. Punkt 24 på dagordningen löd klart och tydligt "Nomineringar till revisor(er)" och för säkerhets skull poängterade Rick i intron att "Ytterligare kandidater kan nomineras". Att då i efterhand komma och klaga över att det inte gick rätt till, och till och med, mer eller mindre uttalat, anklaga mig för att slicka Rick i röven, det måste väl ändå även du anse vara tämligen oseriöst?

Oj, nu blev jag lite besviken på dig Björn. Som jag sa så röstade jag på dig på under mötet och nu. Du verkar inte ha läst igenom min post speciellt ordentligt, speciellt med tanke på den fösrvarsposition du intar nu igen om att förutsätta att jag tar någon av er i parti.

Framgår det av mitt inlägg att jag på något sätt framställer Kjell som en bättre kritisk granskare?

Jag säger att det är bra med kritisk granskning och det är precis vad en revisor är till för. Jag har inte sagt någon av er är bättre eller sämmre på det.

Jag struntar fullständigt om era åsikter om varandra, det är inte relevant. Vi ska ha ett fungernade parti och en fungernade ledning.

Jo jag tyckte att jag uttryckte mig klart där tidigare, att bete sig som ett barn själv. Trodde att det framkom tydligt, men jag håller med om det är löjligt. Tror inte att det är någon som tror det här heller. Fast jag kan tycka att även du överreagerar en del i den här frågan. Och visst det är tufft att bli utsatt för den kritiken, men det är ju bara att svälja och gå vidare. Men all respekt till dig för ett väl genomnfört revisionsjobb.

P.S. Jo man kunde ju nominera flera det vet jag med, men det är inte helt lätt. Jag anslöt mig typ dagen innan årsmötet. Och revisor vill man inte välja utan att veta lite om personen som skall utföra jobbet. Så en nomineringen hade varit utan grund. D.S.

Daniel.Lecoq
2006-04-10, 02:19
jag tror inte 'rövslickandet' var menat till dig elk

SwedishElk
2006-04-10, 02:24
Jo jag höll på att editera mitt i. :)

Jacob Boström
2006-04-10, 02:37
SwedishElk (2006-Apr-10)Håller med Kjell, det är mycket sandlåda tyvärr. Sedan tycker jag att han verkar kompetent och duktig.

Nej, det är han inte och han är även skället till att diskussionen hamnat i sandlådan, då tonen sattes med den inledande posten och från hans sida kontinuerligt nedgraderade för varje ny post. Det var bara enda lång trovärdighetsattack mot styrelsen, stadgarna, partiet och medlemmarna.

Nu är detta avslutat och begravet, se insiktsfull post nedan. Det är dax att slicka såren och gå vidare. För nu har vi riksdagskandidater, en vald partiledning och en ny organisationsplan (http://www.p2punite.org/organisation.gif)! :)

https://www.piratpartiet.se/forum/FindPost17753.aspx

Björn Felten
2006-04-10, 03:07
SwedishElk (2006-Apr-10)Oj, nu blev jag lite besviken på dig Björn.

Oj, tänk om jag hade haft 100:- för varje gång jag fått höra det, då hade Bill Gates kunnat slänga sig i väggen med näbben före. Men jag vet ju att det är priset jag måste betala för att jag vägrar köra med det vanliga politikertricket, nämligen att bläddra fram lämpligt svar ur häftet "20 politiskt korrekta svar på valfri fråga" och i stället svarar fullständigt ärligt på frågor som ställs till mig.

Jag säger att det är bra med kritisk granskning och det är precis vad en revisor är till för.

Och jag har vid upprepade tillfällen påpekat att denna allmänna villfarelse är helt fel! Om ovanstående hade varit enda kriteriet på en bra revisor, så hade Kjell förmodligen passat perfekt. Men revisorns roll sträcker sig betydligt längre bort än så. Framför allt så skall han kunna hjälpa såväl medlemmar som styrelsen i deras kontakter med varandra. Och då duger minsann inga halsstarriga sätta-sig-på-tvären-attityder åt någotdera hållet.

Fast jag kan tycka att även du överreagerar en del i den här frågan.

Att jag överreagerar??? Snälla du, du skulle bara läsa vad vi som blivit utsatta för Kjells vendetta egentligen hade velat skriva. Men vi försöker lägga band på oss och hålla en så civilicerad ton som vi någonsin kan. Men du skall veta att det inte alltid är lätt, när man sitter inne med de kunskaper vi har, och jag misstänker att våra egentliga åsikter tyvärr inte går att hålla tillbaka helt och hållet -- vi är ju trots allt bara vanliga människor precis som alla andra. :(

G-Man
2006-04-10, 17:34
oj oj jag måste ha missat något igen

Ken Rabelius
2006-09-26, 17:06
<DIV>floodis (2006-Apr-09)Jag håller faktiskt med Kjell om att skrämmande många piratpartister inte är mogna nog för riksdagen eller för att kandidera. Långt ifrån. Och det är det jag är mest orolig för, att personer som inte är tillräckligt mogna kommer med i riksdagen. Om det inte förstör mer än det hjälper så kommer det i alla fall minst sagt att vara slöseri med tid.

Vilket fall som helst så ser jag hellre omogna clowner i riksdagen än dödsseriösa, lomhörd, oinsatta, lobbystyrda, sliskiga dinosaurier (alltså etablerade politiker) i riksdagen. Om inte annat så lär det bli ett gott skratt som varar i fyra år :). Men det är bara vad jag känner. Det kan bli riktigt bra också...</DIV><DIV></DIV><DIV>håller med där!</DIV><DIV></DIV><DIV>Jag personligen ska däremot INTEin i någon riksdag.......skulle garanterat bli nåt att skratta (eller gråta) åt. ;)</DIV>

Henrik Lindberg
2006-09-26, 20:35
1. Vad är syftet med den här tråden?

2. Vem är Kjell?

3. Varför diskuteras revisiorer i en tråd på nyhetsforumet?

Hänger inte med i svängarna här...

Henry Rouhivuori
2006-09-26, 21:03
Henrik Lindberg (2006-Sep-26)1. Vad är syftet med den här tråden?

Förlöjliga Kjells krav på revisorspost eller två revisorer, tror jag det var.

2. Vem är Kjell?

Signaturen "burlöv_kommun" om jag minns rätt.

3. Varför diskuteras revisiorer i en tråd på nyhetsforumet?

På grund av Kjells krav på två revisorer.

Antingen måste Kjell eller Björn klonas för att revisorerna skall kunna samarbeta med varandra,

om två revisorer önskas. Kjell och Björn kunde inte samarbeta.

Hänger inte med i svängarna här...

Årsmöten på nätet är häftiga grejer.

Signatören "burlöv_kommun" blev invald i valberedningen, men

ville inte tala om vem han var, så han sket i uppdraget.

Richie
2006-09-26, 21:12
Henry Rouhivuori (2006-Sep-26)Signatören "burlöv_kommun" blev invald i valberedningen, men ville inte tala om vem han var, så han sket i uppdraget.

Nästan, det var fredux som blev invald i valberedningen och hoppade av direkt som nån frågade efter hans/hennes verkliga identitet. Kjell var nära att bli revisorerna.

Kadelake
2006-09-26, 21:37
Varför har en tråd från april grävts fram?

exodus
2006-09-27, 00:33
Det var mitt fel är jag rädd. Jag bara tipsade om tråden när Mab pratade om att ha två revisorer.