handdator

Visa fullständig version : Piratpartiet: Välkomna nya medlemmar - nu gör vi skillnad!

Urban Sundström
2009-04-19, 13:11
Hej Pirater!

Först och främst vill jag välkomna de nästan 200 nya medlemmarna och över 50 nya

aktivisterna i Gävleborgs Län som tillkommit sen igår. Ni är varmt välkomna till

partiet. Mitt namn är Andreas Rönnqvist och jag är VL (valkretsledare) för

Gävleborg. Det betyder att ni kommer att höra mycket från mig de närmaste veckorna.

Det är lite mer än en månad kvar tills valurnorna öppnar för EU-valet och aldrig har

det varit viktigare att rösta. I natt runt klockan 02:00 gick Piratpartiet över

20'000 medlemmar (http://www.piratpartiet.se/partiet/medlemsstatistik) och vi är

därmed Sveriges femte största parti medlemsmässigt. Ung Pirat, vårt ungdomsförbund

är Sveriges största politiska förbund för ungdomar och kommer snart att bli 10'000

medlemmar.

Igår fick vi in ett tjogtal nya individer som vill hjälpa till på olika nivåer inom

partiet och jag kommer att kontakta alla så fort jag har tid och möjlighet. Om DU

har anmält dig som intresserad kan du maila mig på andreas.ronnqvist@piratpartiet.se

(andreas.ronnqvist@piratpartiet.se) och meddela mig vad DU vill arbeta med

helst och varför, så kommer det att snabba upp mitt arbete avsevärt. Ju snabbare vi

får ut fler kommunledare och engagerade, desto mer kan vi göra. Om du har möjlighet,

rekrytera fler medlemmar till partiet, det sänder en tydlig signal till både media

och etaberade partier att vi har fått nog och kommer att förändra saker och ting.

Varje vecka kommer vi att ha folderutdelning och jag kommer att meddela alla om tid

och plats. Under våren kommer vi att anordna lite piratfika och piratgrill, så att

vi får chansen att lära känna varandra.

Om du vill ha foldrar eller affischer att dela ut eller sätta upp, hör av er till

mig på 0735-20 77 40 (för er som fått mitt telefonnummer tidigare, detta är mitt nya

nummer. Förra telefonen dog i onsdags kväll, använd nya numret), eller via e-post på

andreas.ronnqvist@piratpartiet.se (mailto:andreas.ronnqvist@piratpartiet.se) så ska

jag försöka ordna det, helst via existerande kommunledare.

Återigen, varmt välkomna alla nya medlemmar och ett stort tack till er gamla som

gett oss styrkan att fortsätta. Vi höres på måndag då information om veckans

aktiviteter kommer! Väl mött med flaggan i topp!

- Andreas Rönnqvist

VL Gävleborg

andreas.ronnqvist@piratpartiet.se

0735-20 77 40

026-678 98 58

MSN: angellis_ater@hotmail.com

Gtalk/Jabber: stormhierta@gmail.com