handdator

Visa fullständig version : Ta tillvara på uppmärksamheten.

Magnus Jacobsson
2009-04-19, 19:59
Det känns som vi borde ta tillvara på uppmärksamheten runt att vi har växt så mycket de senaste dagarna. Jag tror folk är mycket mer villiga att prata med oss på stan och dyligt när dom ser att vi är med och "spelar med dom stora grabbarna" i medlemsantal.

Vad finns det för ideer och funderingar kring vad vi kan göra? Jag är gärna med på alla aktiviteter vi kan hitta på. Richie, har du planerat något? Kom med ideer! Gärna något från våra nya medlemar den senaste tiden, va inte rädd för att posta. Nu kör vi!

lejon
2009-04-19, 22:29
Givetvis ska vi nu smida medan järnet är varmt. I samband med Ricks besök satte vi upp några hållpunkter, men tyvärr har vi inte annonserat dessa (jag har varit AFK nästan helt sedan Påsk). Hur som helst, på lördag 25/4 (lönehelg) så är tanken att genomföra en flygbladsutdelning både i Lillänge och nere på stan. Vi pratade även om en entusiasmerande AFK-träff (ett rent fysiskt möte alltså) någon kväll i veckan för att lära känna folk, smida planer och peppa oss inför lördag. Tisdag eller onsdag kväll, några preferenser? Förslag på plats? Vi går ut med en annonsering imorrn förmiddag (måndag), förslag och tankar kring detta mottages givetvis tacksamt här i forumet.

/L-E

Magnus Jacobsson
2009-04-20, 12:42
Onsdag är nog den dag jag kan då. När vi bestämt oss så kanske Richie kan skicka ut info till alla aktivister så vi når de nya, vet inte vilka dom är ännu. Detta måste nog göras idag dock för att inte få så kort framförhållning.

Edit: Richie är tydligen redan på G med nyhetsbrev. Onsdag Kl 17 på nån pizzeria vid sjukhuset, men ta inte mig på orden, vänta på officiell info.

Richie
2009-04-20, 16:19
Upptaktsmöte, PP Jämtland

Informell träff och information innan flygbladsutdelningen på lördag

Datum: den 22 april 2009

Tid: 17:00 - 20:00

Plats: Restaurang Rendez-Vous

Gatuadress: Kyrkgatan 36

Stad/ort: Östersund, Sweden

Vi träffas, käkar lite och snackar lite. No worries.

Plats:

http://www.restaurangkoll.se/restaurang/ostersund%09/6474/rendez_vous_restaurang_o_pizzeria

http://www.rendez-vous.nu/

http://www.facebook.com/event.php?eid=75078057079

Flygbladning på stan

Datum: den 25 april 2009

Tid: 11:00 - 15:00

Plats: Kopparhuset

Gatuadress: Prästgatan 51

Stad/ort: Östersund, Sweden

Vi samlas, plockar på oss kampanjmaterial och går sedan iväg och delar ut det. Enkelt, va?

* Gå helst två och två med en liten bit mellan er.

* Sträck fram en rättvänd folder, le vänligt och säg "Varsågod".

* När personen tar foldern, säg "Tack!".

* Om personen inte vill ha foldern, säg också "Tack!" och stoppa tillbaka foldern mitt i högen med foldrar och ta fram en ny till nästa person.

http://www.facebook.com//event.php?eid=72118612684

siimont
2009-04-20, 20:13
Ska bli kul att vi i jämtland visar vad vi går för :)

Har bara ett litet tipps för framtida aktiviteter, Försök att hålla aktiviteter på vardagar. Det underlättar för personer som mig själv som har 10 mil att åka för att ta mig till östersund. För om man har aktiviteter på vardagar så kan jag använda mitt busskort att åka gratis in till östersund villket min ekonomi skulle må bättre av och förmodligen många andras :) En liten tanke från mig bara

Magnus Jacobsson
2009-04-20, 20:36
Vi bör nog mixa lite med dagar, tider och platser så att vi täcker så många olika "typer" av människor som möjligt. Det förväntas inte att alla ska vara med på alla aktiviteter, utan har man inte möjlighet att vara med så är det inget mer med det. Ser dock väldigt mycket fram emot att få träffa alla nya rekryter så jag hoppas att många kan.

Själv åker jag egen bil från Tandsbyn via Brunflo och in så om det är någon som behöver skjuts så är det bara att säga till. Jag kan även åka en liten omväg för att hämta upp. Inga problem. Är det fler som ska åka in så skriv gärna så kanske det passar så precis att andra kan få skjuts. Försök dela resan precis som med filerna.

siimont
2009-04-20, 20:46
Jo det är ju bra :)

Och om det är någon från strömsundstrakten som ska in till östersund i på lördag och har en plats över så skriv gärna :D

Richie
2009-04-20, 20:58
Sist så hade vi en aktivitet på en måndag, och vi räknar med att sprida ut dem lite framöver. Däremot är det mest folk ute på stan lördagar mtt på dan/eftermiddagen, och det är också en faktor.

gaqzi
2009-04-21, 19:17
jag tänker åka med, samlar gärna upp folk från Svenstavik och byarna runtikring.

bara att ringa, maila eller skicka ett pm här!

bjorn.andersson@piratpartiet.se - 070-254 68 64