handdator

Visa fullständig version : Katastrofal demonstration, ÅTGÄRDER

tr4cy
2009-04-20, 01:17
Var på demonstrationen i Göteborg idag. Har efter det läst bloggar där det står hur bra det gick och vilket grymt koncept det var med 1000 afk väljar grejen och hur alla skrek 138.

Tänkte bara påpeka att det var två och enbart två bra saker med dagens demonstration.

Christian Engström hade ett starkt tal samt att den tog slut så snabbt.

Nu vill jag inte bara stå och kasta skit på alla som arrangerade men jag skämdes för första gången över att vara pirat och för första gången ville jag inte att medierna skulle se oss. Jag vet att det blev stressigt att arrangera med kort varsel men det är ingen godtagbar ursäkt.

Därför tänkte jag peka ut de största bristerna och vad vi kan göra bättre till nästa gång för bättre måste det bli.

1. Ljudet.

Det måste verkligen ordnas fram ett bra ljudsystem. Jag stod i mitten 15 meter från talarna och hörde det Christian Engström sa med stora svårigheter. Vad Kalle sa i megafonen både innan och efter gick mig helt förbi fastän jag försökte. Jag och mina kompisar fick reda på vad som skreks (138 på engelska) av personen bredvid oss istället för av talaren. Ingen av oss uppfattade vad som sas när alla började vifta med skyltar och gå åt olika håll och ingen av oss blev speciellt intresserade av att följa med ut på stan när vi väl förstått.

Lösningen står som sagt i början. Antingen får vi ansöka om pengar, skrapa bland göteborgs medlemmar eller tigga oss till en riktig högtalaranläggning men detta MÅSTE ordnas.

2. Talaren.

Kalle Vedin, du är fantastisk för ditt stora engagemang och roliga idéer men en talare är du INTE.

Kommer man till en demonstration vill man bli eggad att gå ut och förändra, inte få viljan att gå hem utan att nån ser en.

Jag föreslår att det utses en talesman för piratpartiet väst. Någon som är van att tala inför folk och kan konsten att kommunicera med en publik.

Ber om ursäkt om du ser detta som ett personangrepp. Jag försöker bara ärligt säga hur jag tror partiet kan bli bättre i sin kommunikation till gammelsverige.

3. Tidpunkten.

Ärligt talat. Kl 12.00 en söndag? Tänk efter lite.. Kan det möjligtvis vara så att anledningen till att dagens demonstration låg en bra bit över genomsnittåldern i partiet är att stora delar av den yngre generationen precis håller på att vakna efter att ha varit ute dagen innan? Det är min teori ivf.

Hade den startat kl 14 är jag övertygad om att åtminstone ett hundratal till demonstranter hade dykt upp utan minsta lilla ansträngning från partiets sida.

4. Banderollerna.

Fylleflaggan var förstås jättefin med kvistar och glada färgeroch allt...

Till nästa demonstration skulle jag vilja se banderoller av en helt annan dimension dock. Banderoller som inte bara säger att vi är ett gäng lata ungdomar utan som kan få folk att tro på oss som politiskt parti.

Jag kan personligen ta på mig ansvaret för att tillverka ett flertal banderoller om materialkostnaderna ersätts. Räknade lite på det och det ser ut som om 1x3m banderoller av vit presenning med rundstavar till skulle kunna komma ner i 150 kr/st om man gör minst 4. Sammanlagt ca 600kr materialkostnad

Om en 1-2 personer till dessutom är intresserade av att hjälpa till kan jag fixa gratis tillgång till fullt utrustad träverkstad. Tänkte att vi kunde bygga en lila talarstol med stort piratpartiet-P på i guldfärg.

Materialkostnad ca 450kr.

Dagens demonstration var under all kritik. Nu kan det bara bli bättre.

Hoppas det är många fler som ser relevansen i att förbättra de här punkterna.

Kritik och åsikter mer än välkomna.

MVH Edvin

Da_Nerd
2009-04-20, 02:31
jag var inte där men förbättringarna lät bra. fixa!... om inte partiet lägger ut pengar för att fixa så får jag göra det...

Oldtimer
2009-04-20, 07:13
Jag är helt med dig, men man måste ju också komma ihåg att söndagens demonstration kastades ihop i all hast i ett administrativt kaos, där våra servrar gick på knäna och vi knappt kunde kommunicera över mejl ens. Tidigare demonstrationer har varit betydligt mer välordnade.

Banderoll-idén är grym. Sån'a idéer och initiativ är klockrena. Det finns säkert ingen budget för det, men vi kan nog skramla ihop pengarna lokalt. Jag lägger en hundring direkt.

Högtalaranläggning brukar vi låna ihop, men du har rätt i att vi nog borde ha en egen sådan. Det finns naturligtvis inga pengar till det heller, men kanske någon pirat känner till någon begagnad anläggning man kan få köpa billigt? Jag har ju ett elverk i garaget, så själva strömförsörjningen är ju löst - fattas bara PA-anläggningen.

Kalle är givetvis ingen talare med samma naturlighet som Christian, men han kämpar och försöker (och har blivit enormt mycket bättre!). Men om vi hittar någon Västsveriges Christian Engström, så lämnar Kalle säkert gärna över micken till honom/henne. Tills dess är det, som sagt, bättre att lyss till den sträng som brast, än att aldrig spänna en båge. :)

Jocce Hedberg
2009-04-20, 11:25
Jag måste tyvärr instämma med tr4cy, att demonstrationen inte riktigt var vad jag hade hoppats på.

Speciellt vill jag trycka lite på det där med valet av tiden; som tr4cy nämnde så var nog en hel del människor fortfarande utslagna från piratfesten som jag hörde gick på dagen innan. Själv tog jag mig med nöd och näppe dit men tappade två kollegor ...

Vi bör väga in i ekvationen att detta goa gäng pirater faktiskt har en väldigt låg medelålder. Söndag är förstås en bra dag för att folk inte jobbar, men tiden som sagt ...

I övrigt; jag hade gärna varit med och sponsrat, ja, vad som helst faktiskt; men tyvärr är jag fattig som skammen själv.

"I'm so poor I have to raise 10 bucks to be broke." ...

Mazdak
2009-04-20, 13:29
den 25/4 så har vi "övningstillfälle" =)

Jocce Hedberg
2009-04-20, 13:55
Mazdak (2009-Apr-20)den 25/4 så har vi "övningstillfälle" =)

Va? Vad menar du? Jag förstår ingenting. xD

Öva inför 1 maj eller?

Krister Svanlund
2009-04-21, 12:11
Jag kan inte annat än hålla med på flesta punkter.

Vad gällande talare så är ju alla tips välkomna. Kalle har mycket bra att säga och säger det gärna och det är ju mycket bättre än ingen alls.

Banderollerna tror jag säkert vi kan betala för om dom blir proffsigt gjorda. Att kalla demon katastrofal tycker jag dock är lite överdrift... visst att den var lite hastigt ihopslängd (största anledningen att vi inte hade riktig ljudanläggning var att vi inte hade tillstånd från polisen vad jag förstår) och tidpunkten kanske lite illa vald, men vi lyckades iaf få ihop mer människor än väntat och det var många som engagerade sig i virus delen av demonstrationen.

Och komihåg... tror någon att den personen kan göra något bättre så accepteras all hjälp :) För alla som vill engagera sig i även dessa lite hetsigare events så rekommenderar jag minitruth.org's mailinglista.

tr4cy
2009-04-21, 14:25
Jag är absolut allvarlig med banderollerna. Hjälp är dock mer än välkommen.

Planen är ivf att samla in pengar till 1 burk svart vattenfast målarfärg, ca 40m rundstav och en ca 4x6m stor vit presenning som man sedan delar upp i mindre bitar. printar ut mall, skär ut, ritar upp och fyller i. svårare än så behöver det inte va och det kommer antagligen förbättra intrycket hundrafalt.

detta skulle isf. resultera i 8st 1x3m banderoller. (eller 4st 1x6m = 20m rundstav)

har även en idé om två stora 3x3m banderoller med bara PP-loggan på.

Jag tycker personligen att talarstol hade varit sjukt coolt att ha så jag har mycket starka planer på att bygga en hopfällbar sådan också.

Har maskiner tillgängligt för att såga ut alla bitar inklusive en stor PP-logga i stål.

nån för nån emot?

come one, come all, hjälp till

Torsdagar är väldigt dåliga för mig men ska försöka ta mig till ett vanilj-möte antingen denna eller nästa vecka så blir det lättare att diskutera.

mvh edvin

Da_Nerd
2009-04-21, 19:15
jag kan låna ut pengar till er om ni sparar kvitton, sen får ni redovisa köpen och då kan partiet betala tebax cashen till mig.

snacka med killarna som har bilen så kan ni kanske bygga en snygg talarstol som kan monteras på den : )

warpi
2009-04-21, 23:18
Tja!

Ja är totalny här men har nappat på erat partikoncept efter all denna internetövervakning och vagande av pirater :)

Läste precis att ni inte har någon najs ljudanläggning. Eventuellt (utan att lova förmkt) så kanske ja kan fixa fram två PA högtalare som låter något så inni helvete. Dock behövs ett steg (typ 12V som används i bilstereo eller något annat).

Om de är intressant kan ja kolla vidare påde.

guff
2009-04-22, 11:18
Jag skulle vilja kommentera det idiotiska konceptet "1000 afk-väljare".

Är det verkligen någon i Piratpartiet som tror att vi behöver mer stöd bland målgruppen "datanördar"?

Varför i helsike riktar vi vårt budskap mot den enda grupp väljare som vi skulle kunna totalt ignorera och vi skulle fortfarande få deras röster. Vi behöver nå ut till de som kallar skärmen för "datorn", de som aldrig fattat vad en server är och som använder cd-trayn som en mugghållare.

Bort med nördestetiken!

Bort, bort, BORT!

guff
2009-04-22, 11:20
Jag håller också totalt med min käre tr4cy - Söndagen var en katastrof.

Vad jag undrar är vad som gjorts för att det inte ska hända igen på Lördag.

Kan vi slippa taffliga talare, värdelösa ljudsystem, hemslöjdade flaggor, obskyr nördhumor och allmän förvirring den här gången?

Jag kan säga att jag är inte så fett sugen att komma efter arrangemanget i Söndags. Jag skäms inte för mina åsikter, men det känns förbannat tråkigt att behöva skämmas för de man delar dem med. Tråkigt nog var det ju press där också såg spektaklet också.

Vad har gjorts för att garantera att det inte blir likadant igen?

/ Gustaf

Jocce Hedberg
2009-04-22, 14:16
warpi (2009-Apr-22)

Läste precis att ni inte har någon najs ljudanläggning. Eventuellt (utan att lova förmkt) så kanske ja kan fixa fram två PA högtalare som låter något så inni helvete. Dock behövs ett steg (typ 12V som används i bilstereo eller något annat).

Om de är intressant kan ja kolla vidare påde.

Jag ska inte säga att jag är insatt i det helt, men som jag förstått detta så är det en sak som verkligen behövs. Oldtimer har också visat sig ha strömförsörjning till spektaklet.

PM:a honom alternativt personen ansvarig för demon (borde inte vara svårt att hitta, jag kan kolla vem det är och edita här efter att jag har varit nere i Brunnsparken).

Jättebra warpi! :)

Ses på Brunnsparken om 45!

Oldtimer
2009-04-22, 21:28
warpi (2009-Apr-22)Om de är intressant kan ja kolla vidare påde.

Absolut! Egen PA-anläggning vore guld värt. Och högtalare är en bra början.

Med stativ?

Krister Svanlund
2009-04-23, 12:43
guff (2009-Apr-22)Jag skulle vilja kommentera det idiotiska konceptet "1000 afk-väljare".

Är det verkligen någon i Piratpartiet som tror att vi behöver mer stöd bland målgruppen "datanördar"?

Varför i helsike riktar vi vårt budskap mot den enda grupp väljare som vi skulle kunna totalt ignorera och vi skulle fortfarande få deras röster. Vi behöver nå ut till de som kallar skärmen för "datorn", de som aldrig fattat vad en server är och som använder cd-trayn som en mugghållare.

Bort med nördestetiken!

Bort, bort, BORT!

Jag håller med dig om att extern nördhumor bör undvikas i största möjliga mån. Men det här var faktiskt mer än intern benämning på kampanjen som framförallt användes för att få dit pirater som sedan med egna metoder skulle ut på stan och värva medlemmar. Så i just den här situationen tror jag inte att namnet var något större misstag.

Och om du har någon inspirerad ide för hur vi ska kunna locka till oss icke-datorkunniga så vill nog all vi höra det förslaget tror jag.

xor
2009-04-23, 21:45
Okej. Massa folk gillade inte demonstrationen :/

Då får väl jag ta och be om ursäkt. Vi tog till oss kritiken ni gav oss och ställde in nästa demonstration, som sannolikt också skulle gå lika kaotiskt till så att alla vi slipper något sådant. I stället gör vi något bra och välorganiserat i stället.

Da_Nerd
2009-04-23, 21:54
xor (2009-Apr-23)Okej. Massa folk gillade inte demonstrationen :/

Då får väl jag ta och be om ursäkt. Vi tog till oss kritiken ni gav oss och ställde in nästa demonstration, som sannolikt också skulle gå lika kaotiskt till så att alla vi slipper något sådant. I stället gör vi något bra och välorganiserat i stället.

dumt att ställa in... bättre att de som klagat får hjälpa till...

Oldtimer
2009-04-24, 11:03
xor (2009-Apr-23)Okej. Massa folk gillade inte demonstrationen :/

Det var väldigt tråkigt att kritiken fick er att ställa in. Jag tror inte det var avsikten.

Personligen ser jag hellre många små events än ett enda välregisserat spektakel. Men i den bästa av alla världar skulle vi inte behöva välja, utan kunna ha bådadera.

Björn Felten
2009-04-24, 11:47
xor (2009-Apr-23)Då får väl jag ta och be om ursäkt. Vi tog till oss kritiken ni gav oss och ställde in nästa demonstration, som sannolikt också skulle gå lika kaotiskt till så att alla vi slipper något sådant. I stället gör vi något bra och välorganiserat i stället.

Vårt (vi på Sveriges framsida) problem är att alla resurser läggs på Sveriges baksida. Uppe i Stockholm/Uppsala finns hur mycket som helst på piratpartiets bekostnad, vi här nere får nöja oss med handmålade lakan och skrapiga käftförlängare.

Som partiets revisor så blir jag mer och mer upprörd över hur vissa regioner i landet prioriteras samtidigt som den region (Göteborg) som hade det i särklass bästa valresultatet 2006 ständigt försummas. Och då pratar jag alltså inte enbart om att Stockholm har sex kandidater och Skåne har fem -- samtidigt som hela västsverige har en enda, långt nere på tionde plats -- på vår valsedel.

Om någon bara kan ge mig lite konkreta förslag om vad vi här nere behöver, så skall jag försöka få de 08/040-fixerade beslutsfattarna där upp i toppen signaler om att det går att spendera våra knapphänta resurser betydligt bättre än nu. De lägst hängande frukterna hängde i alla fall 2006 här i Göteborg...

Da_Nerd
2009-04-24, 12:23
på dom bara : )

guff
2009-04-25, 10:10
Oldtimer (2009-Apr-24)xor (2009-Apr-23)Okej. Massa folk gillade inte demonstrationen :/

Det var väldigt tråkigt att kritiken fick er att ställa in. Jag tror inte det var avsikten.

Personligen ser jag hellre många små events än ett enda välregisserat spektakel. Men i den bästa av alla världar skulle vi inte behöva välja, utan kunna ha bådadera.

Det känns skittråkigt att det verkar som att man medverkat till att en demonstration blir inställd. Jag vet själv inte bakgrunden, men jag litar på att det var ett korrekt beslut.

Jag håller med om att många små events kan vara bra, men då skall de vara tydligt marknadsförda som små. När man dunkar på djungeltrumman, skriker efter uppslutning och inget händer så står man lite med skägget i brevlådan.

GP dagen efter senaste demon:

"Demonstrationen lockade endast 150 till Götaplatsen"

"... uppslutningen var inte särskilt stor, endast 150 personer kom för att visa sitt missnöje efter PirateBay-domen"

All press är bra press, men samtidigt måste vi som litet parti ta hänsyn till att vi riskerar att förlora väljare som tror att vi inte är tillräckligt stora för att ta oss in i eu-parlamentet och därför inte vill "slänga bort" sin röst på ett parti som inte räknas.

Da_Nerd (2009-Apr-23)

Med risk för att låta ännu gnälligare än jag redan gjort, så håller jag inte med om detta. Efter mina inlägg här och framför allt på facebook var det flera som hoppade på mig med "gör det bättre själv". Även andra som har kommit med kritik får denna kängan. Det är inte okej att ifrågasätta en annan pirats engagemang. Vi gör alla så mycket vi kan och så mycket vi har tid med. Jag brinner verkligen för partiet och jag gör vad jag kan genom att vara guldpirat. Jag önskar att jag hade haft möjlighet att vara mer aktiv och kunnat lägga mer tid, men nu går inte det. Trots detta förbehåller jag mig rätten att "klaga".

Usch och fy vad gnällig jag låter....

Jag är grymt glad att så många engagerar sig och jag tror verkligen vi är på väg mot en storskräll i valet. Keep it up! Vi fixar det här!

Arrr!

Da_Nerd
2009-04-25, 10:33
Da_Nerd (2009-Apr-23)

Med risk för att låta ännu gnälligare än jag redan gjort, så håller jag inte med om detta. Efter mina inlägg här och framför allt på facebook var det flera som hoppade på mig med "gör det bättre själv". Även andra som har kommit med kritik får denna kängan. Det är inte okej att ifrågasätta en annan pirats engagemang. Vi gör alla så mycket vi kan och så mycket vi har tid med. Jag brinner verkligen för partiet och jag gör vad jag kan genom att vara guldpirat. Jag önskar att jag hade haft möjlighet att vara mer aktiv och kunnat lägga mer tid, men nu går inte det. Trots detta förbehåller jag mig rätten att "klaga".

Usch och fy vad gnällig jag låter....

Jag är grymt glad att så många engagerar sig och jag tror verkligen vi är på väg mot en storskräll i valet. Keep it up! Vi fixar det här!

Arrr![/quote]

menade inte att ni skulle hjälpa fysiskt, ideer och sånt har man väll tid att skriva ner.

Nicke_W
2009-04-25, 10:41
Angående den ena punkten talare så ställer jag mig gärna som frivillig talesman för väst. Jag har en hel del erfarenhet inom området!

Da_Nerd
2009-04-25, 12:16
Nicke_W (2009-Apr-25)Angående den ena punkten talare så ställer jag mig gärna som frivillig talesman för väst. Jag har en hel del erfarenhet inom området!

gött! mer sånt...

har du en resume?

:D

Mab
2009-04-25, 14:17
Björn Felten (2009-Apr-24)[quote]xor (2009-Apr-23)

Vårt (vi på Sveriges framsida) problem är att alla resurser läggs på Sveriges baksida. Uppe i Stockholm/Uppsala finns hur mycket som helst på piratpartiets bekostnad, vi här nere får nöja oss med handmålade lakan och skrapiga käftförlängare.

Som partiets revisor så blir jag mer och mer upprörd över hur vissa regioner i landet prioriteras samtidigt som den region (Göteborg) som hade det i särklass bästa valresultatet 2006 ständigt försummas.

Trams!

Jag levererade personligen femton Piratpartiflaggor, av samma modell som används i Stockholm, till Jonatan Kindh under påskhelgen efter att ha blivit ombedd av er distriktsansvariga att göra så. Att dessa inte fanns på plats kan enbart ni själva i väst lastas för. Var det brast vet jag inte, men det var minsan inte någonstans i Stockholm.

Och det var definitivt inte i Uppsala. I Uppsala finns två stycken flaggor som bekostats med partiets medel, samt lite flyers, affischer och foldrar. Allt annat är bekostat av lokala aktiva, tex vår valstuga, eller genom våra lokalavdelningar i Ung Pirat, tex en schysst rollupvägg, som vi har här (ni har en egen lokalavdelning, och skulle lätt kunna skaffa er fler). Så vad det är för rikedomar du tror vi snuvar er på har jag faktiskt ingen aning om.

lies
2009-04-25, 15:25
1. Sorry to post in this thread - I don't know what it's about, but I do know my post is not related to that topic.

2. Is there an English language thread...I have looked, but have had no luck...I would like to help organise an Irish branch of the party, but have no Swedish.

If anyone cares to point me in the right direction, please PM with a link to the right thread...

Sorry again,

Chris

Björn Felten
2009-04-25, 16:02
lies (2009-Apr-25)Sorry again,

No need to apologize, Chris! On the contrary, this kind of initiative, that you are demonstrating here, is just the stuff pirates are made of. :)

Try this group (http://forum.piratpartiet.se/Group76.aspx) and see if it fits your needs. If not, feel free to ask again.

Björn Felten
2009-04-25, 16:04
Mab (2009-Apr-25)Trams!

Nice.

Var det brast vet jag inte

Det är väl inte så svårt att gissa? Leta här i vår del av forat och se om du kan hitta minsta lilla information om det du just berättat.

Oldtimer
2009-04-25, 18:08
Mab (2009-Apr-25)Jag levererade personligen femton Piratpartiflaggor, av samma modell som används i Stockholm, till Jonatan Kindh under påskhelgen efter att ha blivit ombedd av er distriktsansvariga att göra så. Att dessa inte fanns på plats kan enbart ni själva i väst lastas för. Var det brast vet jag inte, men det var minsan inte någonstans i Stockholm.

Va fan! Har väst tillgång till 15 pp-flaggor? Alltså i princip två per valkrets? Var sjutton är mina två? Påskhelgen var ju flera veckor sedan.

Ursäkta om jag blir upprörd, men jag kämpar som besatt med att få ut material och aktivera valkretsen. Flaggor att på officiella torgmöten och liknande är ju guld värt!

Björn Felten
2009-04-25, 18:48
Oldtimer (2009-Apr-25)Va fan! Har väst tillgång till 15 pp-flaggor?

Jajamensan. Glömde jag berätta det när du var här? De ligger bakom mitt garage. :)

Men allvarligt talat, visst hade det varit trevligt om åtminstone vi funktionärer fick reda på sådant?

Oldtimer
2009-04-25, 20:11
Björn Felten (2009-Apr-25)Oldtimer (2009-Apr-25)Va fan! Har väst tillgång till 15 pp-flaggor?

Jajamensan. Glömde jag berätta det när du var här? De ligger bakom mitt garage. :)

Aha, det var de som hunden låg och sov på. ;)

Men allvarligt talat, visst hade det varit trevligt om åtminstone vi funktionärer fick reda på sådant?

Jo, det hade ju underlättat arbetet lite.

dansve
2009-04-26, 11:34
En lämplig rask fördelning vore bra. Absolut bäst vore om det var klart så att flaggorna kan åka med samma transport som valsedlarna. Med tanke på geografisk form på våra områden skulle det kanske kunna räcka med 2 flaggor i Göteborg? Baserat på följande...

Jag skulle önska att Älvsborgs Norra kunde få minst 6 st att placera i Alingsås, Ale, Lerum, Trollhättan, Vänersborg, Dalsland (ort TBD). Det i Alingsås, Ale och Lerum finns då nära till hands även för Göteborg.

Oldtimer
2009-04-26, 12:16
Daniel Svensson (2009-Apr-26)En lämplig rask fördelning vore bra. Absolut bäst vore om det var klart så att flaggorna kan åka med samma transport som valsedlarna. Med tanke på geografisk form på våra områden skulle det kanske kunna räcka med 2 flaggor i Göteborg? Baserat på följande...

Jag skulle önska att Älvsborgs Norra kunde få minst 6 st att placera i Alingsås, Ale, Lerum, Trollhättan, Vänersborg, Dalsland (ort TBD). Det i Alingsås, Ale och Lerum finns då nära till hands även för Göteborg.

Jo, jag skulle också gärna önska mig 6 flaggor. :)

Men, lite realistiskt, om vi har 15 flaggor i västra distriktet, borde man väl placera 2 stycken under förvaltning av varje valkrets (=14st) och behålla en som förvaltas av distriktet. Sedan får ju varje valkretsledare bestämma om de fysiskt skall placeras ut hos vissa kommunledare eller förvaras centralt hos valkretsledaren.

dansve
2009-04-26, 12:41
Oldtimer (2009-Apr-26)

Jo, jag skulle också gärna önska mig 6 flaggor. :)

Men, lite realistiskt, om vi har 15 flaggor i västra distriktet, borde man väl placera 2 stycken under förvaltning av varje valkrets (=14st) och behålla en som förvaltas av distriktet. Sedan får ju varje valkretsledare bestämma om de fysiskt skall placeras ut hos vissa kommunledare eller förvaras centralt hos valkretsledaren.

Lite åpet lät det kanske... :Whistling:

Jag menade inte att vi skulle ta dessa 6 flaggorna direkt utav de 15. Det var mer för att belysa var det finns aktivitet och behov av flaggor just nu och inom kort. :) Det ultimata är ju att det finns åtminstone 2 flaggor i varje kommun så det är väl mot det vi ska jobba.

Vi bör kolla vad som händer med UP:s startpaket. Jag har sett kommentarer om att det kanske kommer flaggor med i det paketet. Om det blir så kommer vi snart att ha betydligt fler än 15 flaggor i distriktet.

Björn Felten
2009-04-26, 12:57
Daniel Svensson (2009-Apr-26)Det var mer för att belysa var det finns aktivitet och behov av flaggor just nu

Skall man gå efter var det hållits större demonstrationer, där flaggorna behövs, så borde hälften gå till Gustav Adolfs Torg och hälften till Götaplatsen -- båda i Göteborg. :)

Nä, men naturligtvis borde de i alla fall spridas lite utanför Jonatan Kindhs garderob, eller var de nu befinner sig. Förhoppningsvis i god tid innan den 7 juni.

Och det där med UP-paketet låter hoppingivande, vi får hålla tummarna.

Drakvakt
2009-04-26, 13:01
Jag skall ju köra ut valsedlar till kommunerna i valkrets 18 den 3:e maj, så om det finns flaggor som skall ut enligt Daniels önskan, så kan väl den som har flaggorna leverera dem till Björn Felten innan detta datum, så fixar jag ut dem med.

dansve
2009-04-26, 15:24
Björn Felten (2009-Apr-26)

Skall man gå efter var det hållits större demonstrationer, där flaggorna behövs, så borde hälften gå till Gustav Adolfs Torg och hälften till Götaplatsen -- båda i Göteborg. :)

touché :P

xor
2009-05-07, 11:42
Mmmm... Vi fick reda på att flaggorna låg där de låg för inte så länge sedan. Nu bör de vara på väg att distruberas ut till alla.

dansve
2009-05-08, 09:12
Daniel Svensson (2009-Apr-26)

Vi bör kolla vad som händer med UP:s startpaket. Jag har sett kommentarer om att det kanske kommer flaggor med i det paketet. Om det blir så kommer vi snart att ha betydligt fler än 15 flaggor i distriktet.

För närvarande kommer det tydligen inga flaggor via UP-paketet. UP Vänersborgs ordförande fick detta beskedet av Stefan Flod.

Prylkittet innehåller

Bordsstandard, stång och marmorfot

ca 400 klistermärken

Tygkassar

100 Pins se: http://butik.piratpartiet.se/images/piratpin.jpg

T-shirts beroende på hur många ni är i styrelsen

Björn Odlund har sagt att det, pga lång leveranstid, troligen inte kommer fler flaggor förrän efter EU-valet.