handdator

Visa fullständig version : Surfa På IPRED-Vågen!

Farthinder
2009-04-20, 22:17
Jag var aktiv i PP inför förra valet men tappade ärligt talat sugen efter att Fi fick mer röster än PP men nu tycker jag det är dax att dra igång igen!!

Jag tror vi borde ha en hyfsat bra chans att komma in i EU-parlamentet. EU-valet är folk ofta inte speciellt passionerade om men ger vi dom ett alternativ som dom känner faktiskt kommer ha en direkt effekt i deras liv så tror jag att vi kan få folk att lyssna på oss. Jag tycket att vi ska se IPRED-som det största hjälpmedlet vi har att få makt och bli hörda, IPRED är det som har fasstnat i Svenssons öron och om vi gör det väldigt klart och enkelt att sätta sig in i vad IPRED faktiskt betyder så tror jag många kommer bli intresserade. Men vi bör inte heller få folk att stirra sig blint enbart på IPRED, öpnnar vi deras ögon för dom flertal andra lagar har klubbats igenom dom senaste åren, övervakningslagar, trafik-logglagar etc både på EU-nivå och på mer lokal nivå så tror jag dom får en bättre helhetsbild i vad som håller på att hända.

Vi har ett Guldläge i Skåne, vi har nog bland det bästa bredbandsnäten i Sverige/världen och vi har dessutom två Universitets-städer (Lund och Malmö). Dessa två är de bästa intressenter vi kan ha på vår sida men tyvärr också dom som kan vara bland dom svåraste att motivera till aktion och det är upp till oss!!

Är det inte dags att dra igång det här på allvar om vi ska kunna bli hörda inför valet!

Organisera välgörenhets-pubkvällar på universiteten för att samla in pengar!

Dela ut Fil(mjölk) på torg och gator med info om PP tryckt på!

Gammal hederlig affisch och pamflett utdelning!

Prata med alla lokaltidningar, lokalbloggare alla som är villiga att lyssna på oss och som i sin tur har många som lyssnar på dom.

Men först ett möte oss Pirater i Skåne i mellan!!

Jag öppnar här med för diskussion om ev. intresse för möte, plats och smak på filmjölk!!

AAAAARGH MATEYS!!!!