handdator

Visa fullständig version : Rickards besök söndag den 23/4

Balder Lingegård
2006-04-11, 09:21
Hej allihopa!

Rickard kommer hit söndagen den 23/4. Då får vi passa på att fira vilken grym valkrets vi är så alla förslag på aktiviteter är välkomna. Skriv gärna också om ni har möjlighet/intresse eller inte av att komma så vi vet hur många som kan komma.

Med vänlig hälsning

Balder Lingegård

Frida Franzén
2006-04-11, 11:47
Vad trevligt att få besök!!

- Jag föreslår bowling, det är trevligt.

- Museum

Jag anmäler mig för att deltaga.

Bo Leuf
2006-04-11, 13:01
Är gärna med. Har vikt dagen i mitt schema.

Mattias Agar
2006-04-11, 13:23
Kanske en middag av något slag, det är ju alltid trevligt.

Jag jobbar tyvärr till kl 17 så ju senare desto bättre för mig. Men jag skall nog kunna närvara om aktiviteten är efter kl 18.30.

SM5POR
2006-04-11, 13:59
Jag förmodar att ni främst planerar partiinterna aktiviteter, men jag vill påminna om att den 23 april dessutom är World Book and Copyright Day (http://en.wikipedia.org/wiki/World_Book_and_Copyright_Day), eller Världsbokdagen som den kallas i Sverige. Vore inte det en lämplig dag för er att synas utåt också, och påminna göteborgarna om att Piratpartiet faktiskt existerar? Piratpartiet är ju för kulturen i alla dess former, inte mot den, och böcker är kultur. Att man i utlandet kopplar samman böcker med upphovsrätt är något ni borde lyfta fram och ifrågasätta, inte bara ignorera. Gör detta till en av era dagar.

Vid det laget skall valsedlarna vara beställda, så ni kan täcka in ett flertal aktuella nyheter i ett lokalt pressmeddelande, exempelvis vilka som är Piratpartiets riksdagskandidater från Göteborg och vad som är Piratpartiets kärnfrågor. Att partiledaren själv kommer på besök förtjänar väl ett omnämnande, även om han inte hinner träffa allmänheten.

Folkbiblioteken brukar uppmärksamma Världsbokdagen med informationsfoldrar och liknande. Är något bibliotek i Göteborg öppet söndagen den 23 april?

SM5POR
2006-04-11, 15:53
Och glöm för allt i världen inte att fotografera; även vanliga "mingelbilder" utan arrangerad uppställning är användbara för att ge liv åt kommande webbsidor och artiklar om partiets olika aktiviteter.

Jag bör kanske nämna att jag inte kommer att närvara, då jag bor i Uppsala och saknar anknytning till Göteborg.

SeB
2006-04-11, 19:36
Låter ju som en given grej att försöka hitta på något med anknytning till världsboksdagen. Hmmm, vad.... :ermm:

Gargamelo
2006-04-12, 12:18
hänger gärna på men slutar arbeta kl 17 på söndagen. får hoppas det pågår någon aktivitet efter kl 17 då

Mattias Agar
2006-04-19, 00:15
Skall vi ta tag i det här snart eller. Något måste vi ju fixa, det finns ju massvis med aktiviteter man kan hitta på.

Möte?

Balder Lingegård
2006-04-19, 12:29
Jag tycker bowling låter som en sjysst idé. Någon som känner till ett bättre (och billigare) ställe än Hard Rock?

Björn Felten
2006-04-19, 14:30
Balder Lingegård (2006-Apr-19)Jag tycker bowling låter som en sjysst idé. Någon som känner till ett bättre (och billigare) ställe än Hard Rock?

Som gammal hisingsbonde förordar jag såklart Volvo City. Där finns inte bara kommunalsnöre och massor av gratis parkering, men också stor simhall (med bastu -- tyvärr inte unisex :) ) och trevligt café.

Och såklart bowling. Där har jag bowlat många gånger, och till och med gjort min bästa serie någonsin (213), så det är min turarena. :cool: