handdator

Visa fullständig version : Affischering

Dalkvist
2009-04-24, 15:15
Tjo

På det flesta platser är det mycket uppskattat om man frågar innan man affischerar och dylikt.

Så jag har frågat på skolorna i gävle:

Högskolan tillåter egentligen bara regeringspartier att informera, men den ansvarige har sett våra material och sa att det inte är några problem.

Så jag har satt upp affischer idag, och lagt ut flygblad på utvalda ställen.

Polhemsskolan tillåter inte politisk affischering över huvudtaget.

Vasa och borgarskolan har inte svarat än, det är för övrigt rektorn på skolorna som bestämmer.

Edit:

Fick just svar från akademiska hus, de som äger husen och marken runt högskolan, och de ger inte tillstånd till flygbladsutdelning.

Därimot så har inte högskolan något i mot det, så inne i husen på hig går det bra att stå och dela ut flygblad, så länge vi frågar först dvs.

/Mattias

Urban Sundström
2009-04-24, 16:07
Hej

Bra ställen att affischera på är affärer, pizzerior, hamburgerbarer, typ Sibylla Jansas i Sandviken. Det är enormt viktigt att fråga först och vara ödmjuk och trevlig. Om det inte riktigt vet om det får, (chefen är inte inne) så kan man lämna affischen och be dom sätta upp den själva.

Om man blivit rutinerad affischuppsättare så vet man attityden hos olika ställen. T ex har Amercan TakeAway i Sandviken positiv inställning osv.

Hälsn. Urban

jontewut
2009-04-27, 23:29
Du skulle ju kunna kolla med friskolor också, t.ex. John Bauer.

Dalkvist
2009-04-29, 16:27
Fått svar från borgarskolan också:

Vi tillåter inte politisk affischering på skolan om det inte är i samband med temadag eller dyligt och då enligt undervisande lärares anvisning.

På anslagstavlan i ingångshallen till matsalen är det dock fri affischering om den inte är kränkande eller förhärligar alkohol/droger mm....

Olof

Någon från borgis här, som kan affischera lite vid matsalen?

peranders
2009-05-04, 23:28
Får jag tag på lite affischer kan jag bara smita in där och affischera lite. Behöver faktiskt en bunt ändå. Hur får jag lättast tag på dem? Även jag pluggar på HiG, så att man träffades där vore ju lättast. Hör av dig/någon via PM!