handdator

Visa fullständig version : Höganäs

John Nilsson
2009-04-26, 16:08
Jag skickade nyss ut detta till alla pirater i Höganäs. Har du kommentarer på det så kan du svara här.

Hej

Fikaträffen idag var riktigt trevlig. Tack alla som kom!

För er som inte var där tänkte jag summera lite vad som sades.

Förutom lite allmänt snack om politik och strategi så kom vi fram till att vi skall köra en kampanj nu på valborg. Så vi träffas på torsdag klockan 15:00 på samma ställe (på gräsmattan vid Kvickbadet precis vid parkeringen längs vägen).

Eventuellt delar vi upp oss i två gäng där, ett som tar Höganäs och ett som tar Lerberget, beroende på hur det ser ut med aktiviteten.

Inför valborgskampanjen kommer jag även att köpa in lite T-shirts och pins. När man delar ut flygblad så är det bra om det syns att man representerar piratpartiet. Vill du också ha något från piratshoppen (http://butik.piratpartiet.se/) så maila mig så tar jag allt på en gång.

Inför valet kommer är vi själva att ansvara för att få ut valsedlar till alla vallokaler. Dels kommer man att kunna förtidsrösta från och med den 20:e Maj och sen har vi själva valdagen den 7:e Juni. Vilka vallokaler som gäller annonseras ut i början av Maj.

Vad vi behöver göra är att se till att alla vallokaler har valsedlar för piratpartiet. På själva valdagen är det viktigt att vi får ut valsedlar till så många vallokaler så tidigt som möjligt. Så därför är det bra om vi är många som kan dela upp oss på olika vallokaler. På valdagen är det också bra om vi står utanför vallokalen, tillsammans med de andra partierna, och är tillgängliga för frågor och delar ut valsedlar till de som går in för att rösta.

Valsedlarna kommer jag att frakta hit när det börjar bli dags. Jag återkommer med mer information om detta. Kan du hjälpa till med att få ut valsedlarna till vallokalerna så skicka ett mail till mig så hör jag av mig.

Vi pratade även om att starta upp en lokalavdelning för Ung Pirat på Kullagymnasiet. Denna lokalavdelning skulle då t.ex. se till att Piratpartiets politik kommer med i eventuella arrangemang på inför EU-valet. Det kan även vara aktuellt att arrangera LAN-kvällar vilket är ett utmärkt bruk av de pengar som varje lokalavdelning får av förbundet. En annan populär aktivitet är att arbeta för att skolan skall använda öppna och fria programvaror för att inte enbart lära ut Microsofts produkter och eventuellt spara pengar på licenskostnader.

Jag sade även att jag skulle försöka få till ett mailinglista eller så för oss i Höganäs. Det kommer innom kort att komma upp en ny chattklient på piratpartiets hemsida där man enkelt kan komma i kontakt med valkretsen (för oss är det Skåne väster som gäller). Jag insåg nu också att en mailinglista inte behövs då vi faktiskt har en egen forum del (http://forum.piratpartiet.se/Forum31-1.aspx").

Mvh,

John Nilsson

Liljegren
2009-04-26, 16:42
Ser fram emot valborg, blir säkert skoj. :)

John Nilsson
2009-04-26, 17:01
Liljegren (2009-Apr-26)Ser fram emot valborg, blir säkert skoj. :)

Jodå. Just flygbladsutdelning brukar varar riktigt roligt. Många olika människor med väldigt olika åsikter och erfarenheter att diskutera med. :D

Dreammastr
2009-04-29, 21:04
Kommer lite sent själv, måste tyvärr jobba, men runt 16 bör jag vara redo..