handdator

Visa fullständig version : Ett förslag för att träffa fler lokala PPare.

Magnus Jacobsson
2009-04-28, 14:40
Jag tänkte att vi kunde ta och anordna t.ex. en grillfest i knytkalas-anda på förslagsvis en helg-eftermiddag/-kväll någonstans i närheten av Östersund, t.ex. i Badhusparken om dom där grillarna finns kvar där. Vill gärna att vi inte kallar det möte eftersom det låter så stelt och gör att många människor som inte träffat någon annan i PP inte törs komma.

lejon
2009-04-28, 22:29
Sure, godtyckligt förslag....eh...söndag 3/5, eller kanske...söndag 3/5....mitt förslag! Visst vankas det grillväder till helgen??

Magnus Jacobsson
2009-04-28, 23:11
Det ser ut som det blir bra väder från nu tills Lördag förmiddag, sen ser det dåligt ut åtminstone ända tills nästföljande Lördag. Är Fredag 1 Maj är för kort varsel? Krockar det med 1 Maj-firande? 10-dygns-prognoser är rätt osäkra mot slutet också, så det kanske blir bättre nästföljande helg även fast det inte ser ut så nu.

lejon
2009-04-28, 23:47
Skjut inte upp i morgon det du kan skjuta upp idag, som pyroteknikern brukar säga!

Fredag 1/5 är kanske en helt ypperlig dag, en dag som dessutom traditionellt brukar ägnas åt politik.

Magnus Jacobsson
2009-04-29, 13:04
Ja, kanske den nya traditionen blir 1 Maj-grillning istället för 1 Maj-tåg.

lejon
2009-04-29, 15:36
Ja grillning är ju något dagens politiker helst tycks vilja undvika då alla tomma argument lätt blottläggs vid grillning, således tycker jag det passar oss ypperligt för vi vill ju inget hellre än att få våra argument grillade. =)

Jag hade tänkt kolla grillplatsmöjligheter på vägen hem från stan idag, men fick flera telefonsamtal som rörde ihop det för mig så att teflonhjärnan tappade bort denna viktiga punkt på den icke nedskrivna att-göra-listan.

Om någon har förslag på bra grillplats så är det ytterst välkommet....

Det är för min del dock lite oklart ifall jag kommer att kunna vara i Östersund på fredag, försöker just nu reda ut läget.