handdator

Visa fullständig version : Pirater på Hvitfeldtska?

Svante
2009-05-01, 14:13
Hej, alla!

Jag skulle gärna höra från andra piratpartister på Hvitfeldtska. Om vi är några stycken kunde vi kanske stå utanför Norra Aulan med information någon dag. Jag vet inte hur man går tillväga för att få tillstånd (om det behövs), men om RKU kan är vi knappast för kontroversiella. Om någon annan är intresserad kan väl han/hon skriva en rad så bestämmer vi mer sen.

Oldtimer
2009-05-01, 19:20
Hej,

Jag är valkretsledare för Bohuslän och har en dotter som går på Hvitfeldtska (och gick där själv för cirka en miljon år sedan). Jag har fått mejladressen till den person som ger tillstånd och tidpunkt för sådana övningar och har skickat en förfrågan för Piratpartiets räkning. Jag utgår också ifrån att det inte blir ett problem utan vi kommer att få tillstånd.

Sedan är det bara upp till er Hvitfeldtska-pirater att genomföra det... ;)

Svante
2009-05-01, 21:34
Här går det undan! Man tackar.

Hittills har jag bara hittat en annan Hvitfeldtskapirat, och har ännu inte fått besked om han kan vara med eller inte. Jag vet inte hur många man behöver vara, men vi ska nog kunna få ihop tillräckligt i alla fall. Det är ju en rätt stor skola.

Sen har inte jag den bästa kollen på var man får tag på materiel. Kan broschyrer, flygblad eller liknande hämtas någonstans eller trycker vi upp dem själva? En stor logga vore bra att ha också, finns det någon flagga eller banderoll som inte används och som kan lånas ut för en dag?

Men för tillfället är det viktigaste att hitta folk. Är du hvitfeldtare och kan ställa upp kan du väl som sagt lägga en post här.

VictorBlomberg
2009-05-01, 22:35
Svante (2009-May-01)Sen har inte jag den bästa kollen på var man får tag på materiel. Kan broschyrer, flygblad eller liknande hämtas någonstans eller trycker vi upp dem själva? En stor logga vore bra att ha också, finns det någon flagga eller banderoll som inte används och som kan lånas ut för en dag?

För att svara på det jag faktiskt vet något om...

Material så som broschyrer, flygblad och liknande finns i första hand hos Kalle Vedin/xor (http://minitruth.org/wiki/Kalle_Vedin). Han har också affischer i A3-format. (Med reservation för att lagret ibland kan tunnas ut)

Vad gäller banderoller/flaggor så finns det tydligen 15 stycken flaggor i Göteborg någonstans (som senare ska spridas över vänstra distriktet, men det är inget problem här). Enligt ryktet ska en viss Jonatan Kindh ha dem, men vi har mig veterligen inte riktigt fått tag på dem än. Men de finns i alla fall...

Så det är vad som finns att erbjuda i den vägen i dagsläget, tror jag. :)

Svante
2009-05-03, 18:08
Tack för informationen. Vi får tydligen inte dela ut flygblad eller motsvarande (för mycket att städa sen) men en flagga vore kul om det går att fixa. När det gäller folk klarar vi oss nog, vi är två hvitfeldtare och antagligen några utifrån. Det får plats fler om någon skulle vara intressserad, dock.

Oldtimer
2009-05-03, 20:32
Det vore väldigt konstigt om vi inte får dela ut information i tryckt form. Andra partier som har varit där, har definitivt delat ut trycksaker. Jag skall kolla med Per-Martin (eller rektor) för säkerhets skull.

När det gäller bemanning kan det vara bra att ha någon från det äldre gardet också, till exempel mig själv. Vi vill ju visa så stor spännvidd på medlemmar som möjligt. Jag skall försöka få dottern att ha tid att sitta med också, så vi visar att det finns tjejer bland piraterna också.

Enligt vad jag hört har två flaggor skickats till mig, så då kan vi använda dem för att göra oss riktigt synliga. Informationsmaterial kan vi ta från Kalles förråd eller, om det börjar sina, från mitt.

Jag postar här så fort jag får svar från Per-Martin.

Oldtimer
2009-05-05, 21:55
Vad jag förstod på Per-Martin är det klistermärken som inte får delas ut (kan man förstå). Informationsfoldrar verkar inte vara ett problem. Det är väl snarare normalt att folk har trycksaker med sig dit.

Han bad oss välja en dag själva, så jag och Mazdak kom överens om måndag nästa vecka (11 maj). Tider som gäller är 09:30 - 13:30 och platsen är, om jag förstod saken rätt, utanför aulan. Jag skall bara få bokningen bekräftad av Per-Martin, så kör vi.

Oldtimer
2009-05-10, 20:52
I morgon, måndag, kommer vi alltså att vara på Hvitfeldtska för att informera och rekrytera.

Vi börjar redan 09:00 och håller på tills runt 15:00.

Vi ses där!

Arrrr!

Svante
2009-05-11, 18:05
Idag gjorde vi det alltså. Det gick riktigt bra, enligt egen uppfattning (även om jag inte har erfarenhet att jämföra med). Folk var allmänt positiva, och många foldrar gick åt.

Oldtimer
2009-05-11, 18:35
Jo, det var grymt kul. Verkligen något som fler gymnasiepirater borde ta efter.

Min kommunledare ute i Partille skall köra en liknande tillställning på Porthälla gymnasium senare i veckan. Så det är bara för alla andra att hänga på... ;)

VictorBlomberg
2009-05-13, 16:42
Apropå gymnmasier, vi har fått inbjudan till Mimers Hus i Kungälv. Fallet tycks ha ramlat mellan alla stolar, och jag känner inte att jag kan ta ansvar för det, så gör lite reklam för det här.

Censurerade personliga uppgifter då det här väl aldrig var avsett för ett internetforum. Avsändarens kontaktuppgifter kan fås om ni hör av er till mig, eller till någon annan som är med i diskussionslistan på minitruth.org (eller kolla själv om ni är med där). Någon måste ta itu med detta, om inte annat måste någon tacka nej.

"Ämne: Inbjudan till Mimers Hus i Kungälv

Hej!

Mitt namn är x och jag arbetar som samhällskunskapslärare

på Mimers Hus Gymnasium (kommunalt gymnasium i Kungälv med ca: 2000

elever). Jag pratade med några av er på Hjalmar Brantingsplatsen förra

veckan och ombads skicka ett mail till denna lista.

Skolan anordnar en debatt inför Europaparlamentsvalet i Teatern i Mimers

Hus. Debatten sker i 3 omgångar från ca: klockan 09.00-15.00 den 28 maj.

Tyvärr är debatten begränsad för våra nuvarande 7 riksdagspartier

(huvudsakligen för att undvika mindre partier med främlingsfientliga

åsikter). Piratpartiet är dock välkomna att komma till skolan med ett

bokbord, dela ut material och samtala med våra elever. Förslagsvis kan

ni ställa upp ett bord i cafeterian som också ligger i anslutning till

teatern där debatten hålls.

Är ni intresserade kontakta gärna mig så vet jag att ni kommer och så

kan vi bestämma en tid då jag kan möta upp er och visa var ni kan stå."

Oldtimer
2009-05-13, 17:03
Vad sägs om att lämna över kontaktuppgifterna till Malin Lindsjö som är kommunledare i Kungälv?

Visst får Göteborg gärna besöka Kungälv, men det borde ju vara Malins ansvar.

VictorBlomberg
2009-05-13, 17:32
Oldtimer (2009-May-13)Vad sägs om att lämna över kontaktuppgifterna till Malin Lindsjö som är kommunledare i Kungälv?

Visst får Göteborg gärna besöka Kungälv, men det borde ju vara Malins ansvar.

Smart idé! Sagt och gjort, nu är det hennes ansvar. :)