handdator

Visa fullständig version : Lund

Fredde182
2006-01-03, 14:25
Bor i Lund. Vart politiskt aktiv i 2 år och ställer upp på allt som behövs göras inom kommunen!

Zarei
2006-01-03, 18:57
Från Lund jag med. Gissar att det kommer va en hel del intresserade från Lund och andra studentstäder.

Bra initiativ.

Fredde182
2006-01-03, 21:02
Håller med. Överallt hör man folk prata om fildelning..unga som vuxna. Tror att partiet har stor chans nu inför valet!

Selle
2006-01-03, 23:15
Jag är såååååå på!

soma
2006-01-04, 22:38
Bra inititativ ja, också från Lund. När ska vi dela ut flygblad? :D

Zarei
2006-01-04, 22:46
Räcker väl med att köra mun-till-mun metoden än så länge. Vi borde kanske också förbereda ett möte om några veckor eller så.

Fredde182
2006-01-05, 15:45
Håller med...sprid bland era poalre och sånt nu sen kan vi här kanske försöka ta en ledande roll inom lunda distriktet

soma
2006-01-06, 00:53
Ja, ett möte kanske vore i sin ordning. Får se hur det hela utvecklas, partiet är ju lite absurt än så länge.. inte förankrad i någon direkt rörelse, snarare i ett beteende... Det finns ju organisationer som verkar för likvärdiga mål redan, men piratpartiet verkar ju startat som ett initiativ från en väldigt liten grupp människor. Inget fel i det förvisso, men jag personligen hoppas att partiet utvecklas underifrån efter uppstarten. Mer p2p alltså, snarare än någon konstlad hierarki.

ReLeVaTioN
2006-01-08, 08:53
Och här har vi ytterligare en lundabo som är taggad. Tycker dock att vi bör sätta ihop någon slags rudimentär inre organisation som vi kan utgå ifrån när det blir dags att agera (alltså få listor påskrivna). Mitt förslag är:

1. Vi upprättar en mailinglista som vi utser någon som "ägare av". Ägaren är ansvarig för att listan är aktuell. På så sätt kan vem som helst när som helst be "listägaren" om senaste listan om man har någon budskap man vill ut med. T. ex. om vi ska träffas. (Jag anmäler mig som frivillig "listägare" om inte ni andra känner att någon annan skulle passa bättre och ni tycker att det är en god idé).

2. Vi ser till att få till stånd ett möte någonstans. Kan vara t.ex. på ett café om vi är många, eller hemma hos någon om vi inte är så många. Första mötet bör ägnas åt att diskutera förväntningar, lära känna varandra och definiera upp och fördela tillfälliga roller.

På så vis kan vi vara beredda att agera direkt när det är dags att göra något praktiskt.

Jag förväntar mig nu att de av er som tycker att detta är en god idé också skriver detta i forumet och om jag får intrycket att flertalet tycker att det ÄR en god idé kommer jag lägga in ett nytt inlägg i forumet om ett par dagar där jag ber alla intresserade skicka in sina e-mail addresser till mig (eller den person ni andra verkar tycka ska stå som listägare). Så försöker vi hitta en tid då alla kan träffas. Låter vi vårt engagemang stanna vid foruminlägg tror jag inte vi kommer nånvart. IRL is the way to go!:w00t:

Zarei
2006-01-08, 18:20
Bra förslag. Däremot bör vi dela med oss så mycket som möjligt av vad vi gör här på forumet så andra kan ta del av det.

Fredde182
2006-01-08, 22:15
listägare platsen är din om du frågar mig:)...give me time and date and i'll be there

ReLeVaTioN
2006-01-09, 00:29
Ok ... Fredde182 ... jag frågar dig ... :D

Och ni övriga intresserade ... När ni ser att Fredde182 gett sitt medgivande kan ni skicka er kontaktinfo (email-address, alias i forum och för och efternamn) till: ppvalkrets13@gmail.com

Jag räknar till 4 aktiva användare i vårt forum. Så när jag har har 4 anmälda användare skickar jag ut all samlad info till alla anmälda. Annars skickar jag ut kontaktinfo till alla på Tisdag kväll, eftersom jag inser att kanske inte alla som skriver i forumet vill vara aktiva IRL också. Att anmäla sig till listan är naturligtvis frivilligt.

Fredde182
2006-01-09, 10:54
Skicker uppgifter senare idag:)

ReLeVaTioN
2006-01-11, 02:15
Hmmm ... intresset för min maillista var tydligen inte så stort. Det är bara Zarei som anmält sig så långt, men allteftersom fler människor anmäler sig skickar jag ut nyinkommen information till alla andra i min lista. Jag föreslår att folk läser mitt inlägg under "Ordförande" topicen och gör som där står ... ENGAGERAR sig ... Jag har föreslagit mig själv som ordförande också. Ni får mer än gärna kommentera det också.

Vem ska godkänna kandidaturen?

Richard Ainz
2006-01-11, 08:36
Jag tillhör egentligen Valdistrikt 14, men jag jobbar i Lund.

Behöver ni utrymme för site eller något annat jag kanske kan hjälpa till med, så hör av er.

Kan Ni inte slå ett slag för att tillåta bilar i centrum oxå ? :P

J-a elände till stad...

ReLeVaTioN
2006-01-12, 00:29
Kan kanske slå ett slag för avskaffandet av alla enkelriktade gator ... :P

Tack för erbjudandet om hjälp med hemsida. Något jag definitivt ska ta upp med Fredde182 och Zarei på vårt första möte, vilket jag är i full gång med att försöka få till. Du är naturligtvis välkommen också, så fort vi bestämt tid & plats.

(Två anmälda till listan så långt ... DET TAR SIG!!!)

:w00t:

ReLeVaTioN
2006-01-13, 00:33
Hur går det med namninsamlingarna? Jag skulle vilja veta om det är fler än jag i Lund som samlar namnteckningar i Lund och var dessa personer i så fall samlar underskrifter så vi inte gör dubbelt arbete. Tänkte gå lite på stan eller nått i helgen. Har dock lite svårt att komma på var våra potentiella väljare kan befinna sig på helgen ... ? Några förslag någon?

John Nilsson
2006-01-13, 01:37
Jag kanske drar runt lite på Ekonomicentrum den 19:e om vi ordning på principdeklaraionen.

Eller när vi nu börjar terminen.

ReLeVaTioN
2006-01-17, 23:48
Läste precis detta under "Valkretsar förena eder" under "Valkretsar" (längst ned):

Nästa steg blir för valkretsarna att organisera sig. Vi har fått flera mail av typen "Jag vill vara ordförande för (Norrbotten, Skåne, Stockholm) och sådana mail kristalliserar tyvärr inte ut de ledare, som kan driva de här frågorna med den energi som behövs -- man blir inte ledare genom att höra av sig till rätt person, men blir ledare genom att visa för sina jämlikar att man är det. Så för att börja på ett enkelt sätt, så vill vi se ett råd på fem personer i varje valkrets, som har det operativa ansvaret, och där det här rådet är enigt om vem av dessa fem som är kontaktperson gentemot styrelsen för aktiviteterna i den valkretsen.

Jag föreslår följande:

1. Alla som är intresserade av att sitta i detta råd skriver det i "Ordförande/Vice Ordförande" tråden.

2. Kan vi sen genom diskussion i forumen inte komma fram till vem som ska sitta där så har vi en poll.

3. De 5 som vinner i pollen får sedan ha en diskussion om vem som ska vara kontaktperson gentemot styrelsen.

Jag postar detta i alla trådar i forumet för att försäkra mig om att alla läser det.

liddellpower
2006-01-18, 09:35
Jag bor i staffanstorp men är i lund allt som oftast, så jag är på med allt som händer inne i lund! :D

soma
2006-01-28, 01:20
Möte! Ordna möte i Lund så att vi kan samla ihop underskrifterna och skicka dem tillsammans?

nimbus
2006-02-11, 19:44
Hejsan! Tänkte väl att Lund skulle vara engagerat. Håller på att fixa lite namnunderskrifter att skicka in. Kul med ett parti värt att rösta på.