handdator

Visa fullständig version : Göteborgsvarvet

Oldtimer
2009-05-03, 18:06
Den 16 maj kommer Göteborg att sjuda av liv mer än vanligt då det årliga Göteborgsvarvet går av stapeln. Här är banan:

http://www.goteborgsvarvet.com/NR/exeres/9440FF0B-8E73-4C85-8425-228205ADBCDE.htm

Runt banan kantar uppskattningsvis 200 000 människor och sammanlagt över 50 orkestrar är med och höjer stämningen. Publikplatser med storbildsskärmar vid Lindholmen, Gustaf Adolfs torg, Götaplatsen och start/mål vid Slottsskogsvallen.

Borde vi inte vara ute och synas just då? Flygbladsaktivitet?

Jocce Hedberg
2009-05-05, 14:43
Bra idé tycker jag!

Flygblad och kanske några personer med flaggor eller liknande; gärna mediastrategiskt placerade typ vid målgången eller så att de syns på tv och så. Gratisreklam är också (bra) reklam! :)

Björn Felten
2009-05-05, 20:15
Jocce Hedberg (2009-May-05)några personer med flaggor

YEAH!!! FLAGGOR!!! Tänk 15 stycken i Slottsskogen vid först vid start- och sedan vid målrakan. Det hade varit något det.

Men nu har vi ju dessvärre fortfarande ingen aning om vart de 15 flaggor, som vi i väst enligt uppgift fick i påskas, har tagit vägen. :(

Oldtimer
2009-05-05, 22:50
Björn Felten (2009-May-05)Jocce Hedberg (2009-May-05)några personer med flaggor

YEAH!!! FLAGGOR!!! Tänk 15 stycken i Slottsskogen vid först vid start- och sedan vid målrakan. Det hade varit något det.

Men nu har vi ju dessvärre fortfarande ingen aning om vart de 15 flaggor, som vi i väst enligt uppgift fick i påskas, har tagit vägen. :(

Jag hittade två av dem i min brevlåda igår. Vad jag förstod på Björn O skickade han iväg flaggor till närmast sörjande i torsdags.

Så rimligtvis borde Kalle ha fått några för Göteborgs räkning.

brelovich
2009-05-06, 18:33
Flaggor hit och dit. Vi ska ju springa Göteborgsvarvet. Jag åtminstone.

Det jag saknar är en funktionströja med "Rösta Pirat 7 juni" tryckt på ryggen.

Någon som har lämplig utrustning för att göra något dylikt, eller förslag på lämpliga lösningar?

Alex_Brunius
2009-05-06, 22:54
brelovich (2009-May-06)Flaggor hit och dit. Vi ska ju springa Göteborgsvarvet. Jag åtminstone.

Det jag saknar är en funktionströja med "Rösta Pirat 7 juni" tryckt på ryggen.

Någon som har lämplig utrustning för att göra något dylikt, eller förslag på lämpliga lösningar?

Tjena jag skall också springa, inga rekordtider dock glad om jag kommer runt ^^.

Den 16:e maj har vi aktivister planerat valstuga på "Angered Centrum" med Piratbussen och dess 4 tillhörande flaggor som Kalle hade (samt paviljongen och de 2sofforna). Men intresset verkar svalt att anmäla sig dit på Minitruth, så den kanske kan dyka upp i Slottskogen istället?

Jag tar upp det på morgondagens Piratfika.

Alex_Brunius
2009-05-09, 08:04
Vi ändrade planerna ang. varvet

Sattsar stenhårt på att vara där vid Slottskogsvallen istället. Vi är iaf minst 3 stycken som skall springa också så arbetet med att skaffa fram pirat tröjor är igång.