handdator

Visa fullständig version : Chalmers firar World Intellectual Property Day, 26 april

chucky
2006-04-13, 16:26
Hej allihop,

En vän uppmärksammade mig på följande lilla jippo som Chalmers anordnar den 26:e april, se:

https://www.chs.chalmers.se/index.php/chs/content/view/full/10344

Texten i sin helhet:

Har du ett patent på gång? Patent- och registreringsverket uppmärksammar World Intellectual Property Day med lunchföreläsningar i samarbete med fem tekniska högskolor i Sverige. Det är sällan man tänker på de otaliga idéer som ligger bakom prylar som vi tar för givet i vardagen. Från cykel och biobränsle till mikrochip och mobiltelefon - allt har en gång börjat med en idé. En idé som så småningom blivit ett patent. PRV arrangerar föreläsningar med sina experter och bjuder på lunch. Välkomna till HA3 kl 12.00 den 26 april. Anmälan görs till capet@chalmers.se senast den 20 april. Skriv PRV i ämnesraden.

Personligen har jag ingen möjlighet att närvara (är i Linköping det datumet) men det skulle ju kunna vara ett utmärkt tillfälle för några driftiga personer att till exempel ställa obekväma frågor till föreläsarna (typ: Om jag som fattig student vill ansöka om ett patent, hur mycket pengar skulle det kosta ungefär?) och därigenom kanske göra lite PR. Om inte annat så får man gratis mat.

Eventuellt måste man gå på Chalmers för att kunna anmäla sig, men jag skulle bli grymt förvånad om det var så.

Balder Lingegård
2006-04-14, 14:51
Välkomna till HA3 kl 12.00 den 26 april. Anmälan görs till capet@chalmers.se senast den 20 april. Skriv PRV i ämnesraden.