handdator

Visa fullständig version : Dvala - teater om framtidens säkerhetssamhälle

OlofOlsson
2009-05-04, 23:48
Kära pirater!

Den 12 och 13 maj kommer teaterföreställningen Dvala gå upp på Storsjöteatern i Östersund. Den är rätt och slätt en reaktion på FRA-lagen och säkerhetshysterin som följt i dess fotspår. Vi besöker ett samhälle utan rättsäkerhet, där befolkningen är omsorterad och placerad i Säkerhetsstäder - personligt bevakade av så kallade Tillsyningsmän.

Namnet Dvala syftar till att debatten i Sverige, om demokrati, yttrandefrihet och rättsäkerhet, inte har större genomslagskraft än att den kan bli bortviftad med ett;

- Äsch, orka bry sig.

Kom hemskt gärna och bevittna denna frukt av FRA-diskussionen och upplev hur man kan tolka säkerhetspolitiska frågor ur ett estetiskt och filosofiskt perspektiv. Det blir ett konkret och mastigt inlägg i debatten! Vi spelar både 12 och 13 maj och startar klockan 19.00 båda kvällarna.

Läs mer på www.dvala.nu

Välkomna!

Magnus Jacobsson
2009-05-05, 09:24
Fixade länken åt dig...

http://www.dvala.nu/

lejon
2009-05-06, 20:53
Jag skulle gärna gå och se den här föreställningen men det vore trevligt att göra sällskap med fler pirater. För mig passar båda kvällarna bra, är det fler som vill hänga med, tisdag eller onsdag?

/L-E

OlofOlsson
2009-05-08, 17:57
Tack för länkningen!

Det låter ju som en superidé för piraterna i Östersund att göra något tillsammans! Vi är redan några i ensemblen som röstar lila och det vore givetvis roligt att träffa fler. :)

Återigen välkomna allihop!

gaqzi
2009-05-09, 20:03
Jag är intresserad av att gå, har inga förhinder eller så för endera dagen så jag lämnar valet till er andra. :)

lejon
2009-05-11, 22:35
Jag siktar in mig på att gå på onsdag 13/5, det vore givetvis kul om fler hängde med!

/L-E

Magnus Jacobsson
2009-05-12, 20:33
Hur länge pågår föreställningen?

(Hoppas jag får svar före imorgon...) :hehe: