handdator

Visa fullständig version : Piratfika på Roasters

Humlan
2009-05-05, 10:46
På onsdag kl 18.00 -> är det piratfika på Roasters i Luleå, Roasters hittar man mitt emot Smedjan på gågatan.

Kaffe är alltid rätt...

Truls Nyberg
2009-05-05, 16:00
Kommer även finnas mat för de som inte vill stilla hungern med kaffe...

Kan förövrigt meddela att vi nästan helt säkert kommer att få låna en valstuga av kommunen! Av de 6 kyrkstugor som fanns så har det bara kommit in 5 ansökningar från kommunfullmäktige.

MrQ
2009-05-07, 21:05
Hej alla glada pirater, hoppas fikat blev lyckat. Kunde inte komma pga. tjänsteresa men hoppas det blir fler tillfällen.. snart!

Blev det ngt sagt om vallokalsinsatser osv? Jag å tjejen är grymt peppade inför detta. För närvarande är det måååånga lokaler som saknar pirater, vi kommer plocka så många vi rimligen kan (men avvaktar å ser vad som blir över innan vi bokar upp oss). Det är här vi kan göra en verklig insats, kom igen nu Norrlandspirater!!!

Vi kommer även att skicka personliga brev, till våra vänner runt om i landet, med vår syn på varför vi behöver deras röst på PP, samt bifoga en valsedel för säkerhets skull så de inte kommer till en PP-fri vallokal. Tyckte vi var en bra idé :) Får vi med 10 personer som annars inte hade röstat så är det ju grejt!

Jag är rädd att många kommer kasta sina röstkort innan de fått veta (av oss PP'are) vad de ska ha dem till. Innan TPB-skandalen (dvs. domen) hade jag nog gjort likadant men nu j-vlar är det annat ljud i skällan. Vi måste informera våra familjer å vänner att EU-valet är viktigt, kanske viktigare än riksdagsvalet, iaf när det gäller dessa frågor..!?

För Er som undrar vilka jag och min fv. är så har vi deltagit vid de 2 senaste demonstrationerna vid gula paviljongen i Luleå och vi ser ut som en "streber" och "en blond tjej" :P Vi har inte varit så aktiva som vi kanske velat (blyga) men men, vi brinner för detta. Så leds på orättvisor och översittarfasoner.

Mvh

Love - Strålningsfysiker/strålskyddsexpert

&

Frida - Sjuksköterskestudent

Truls Nyberg
2009-05-07, 22:44
Ett långt härligt inlägg med massa bra idéer...

Mötet var kanon. Ni behöver inte skämmas för att ni inte varit aktiva tidigare, nästan alla på mötet (inklusive mig själv) kände likadant. Som tur är så finns det mycket att göra om man vill ta igen sig. Förutom arbetet med valsedlar till vallokaler så kom det upp ett antal andra viktiga punkter som det kommer att jobbas med i länet. Jag bifogar det lilla protokollet som Joar så duktigt har skrivit ihop här i tråden där ni kan läsa mer om detta. Det handlar bland annat om valstuga, stor demo, piratspelning, skolinformation och sen även en föreläsning som det planeras inför.

Lägger upp dokumentet i pdf-format här med lite småändringar på något namn och något annat litet...

På tisdag klockan 20 ses vi igen. Inte spikat vars det blir men det kommer komma ut så småningom.