handdator

Visa fullständig version : Örnsköldsvik, Piratpicknik!

Christoffer.Edlund
2009-05-06, 21:07
Hejsan alla! Här kan vi disskutera om piratpicknik. Bakgrund: Vi har på ett piratmöte idag, 6/5, tagit upp att vi vill ha en piratpicknik och gärna kring Eu-val helgen.

Mitt förslag är att vi har det på Fredag den helgen då valet är på söndag, sedan tycker jag att alla pirater som kommer borde ta med sig sina kära famlijer också för att få en jätte mysig stämming. Alla som kommer behöver inte vara pirater och jag tycker att det ska finnas möjlighet att grilla. Förslag på platt har jag hamnparken.

Mvh, Christoffer. Partiledare Örnsköldsvik.

frozen
2009-05-06, 23:55
:D Roliga saker.

Fråga dock: ska det vara ett knytkalas (alla tar med komponenter och bidrar till helheten), eller ska alla ta allt sitt eget, eller ska käket erbjudas av organisatörerna? det kan nog vara viktigt att reda ut.

Christoffer.Edlund
2009-05-07, 11:13
frozen (2009-May-07):D Roliga saker.

Fråga dock: ska det vara ett knytkalas (alla tar med komponenter och bidrar till helheten), eller ska alla ta allt sitt eget, eller ska käket erbjudas av organisatörerna? det kan nog vara viktigt att reda ut.

Jag tycker att man kan ha en blandning mellan knytkalas och ta med eget. Man försöker se till att man tar med sig det man vill äta, men sedan så lär ju folk dela med sig ändå! Vad tycks?

Stiftprinsessan
2009-05-07, 16:14
sharing is caring, i sann piratanda!

Johnny.Osterberg
2009-05-07, 16:22
Ja :w00t: det låter ju som det skulle kunna bli riktigt trevligt

Det kommer man ju självklart på om inget hamnar ivägen :)

Och är det nåt man kan hjälpa till men så är jag självklart frivillig

//Johnny

Kuei
2009-05-07, 16:59
Nu är fan jag här också och jag tror det var min idé om en piratpicknik så jag kräver royalty eller en muffin

Stiftprinsessan
2009-05-07, 17:45
Jag ser fram emot det :D

Christoffer.Edlund
2009-05-07, 20:49
Kuei (2009-May-07)Nu är fan jag här också och jag tror det var min idé om en piratpicknik så jag kräver royalty eller en muffin

Haha, bra att vi får lite ordning på saker och ting ;)

Men vad sägs gott folk, blir det bra på fredagen? Hmm, jag vet inte om tillstånd måste inskaffas.

Aletheos
2009-05-07, 21:56
Jag kommer att göra som vid fikautdelningen. Jag bakar både till mig och andra. Självklart delar vid med oss.

Kuei (2009-May-07)Nu är fan jag här också och jag tror det var min idé om en piratpicknik så jag kräver royalty eller en muffin

Ska se vad jag kan göra åt saken. Har inte bakat muffins förrut, men det kan inte vara så svårt.

Stiftprinsessan
2009-05-07, 22:18
Jag är GANSKA övertygad om att vi inte ska behöva tillstånd om vi vill sätta oss i tex parken framför museet och äta tillsammans.

Bör väl ändå tillhöra allemansrätten.

Christoffer.Edlund
2009-05-08, 11:23
Stiftprinsessan (2009-May-07)Jag är GANSKA övertygad om att vi inte ska behöva tillstånd om vi vill sätta oss i tex parken framför museet och äta tillsammans.

Bör väl ändå tillhöra allemansrätten.

Har seriöst för mig att det kosta typ 210 kronor eller nått, och jag skulle gärna vara i hamnparken!

Stiftprinsessan
2009-05-08, 15:35
Men jag blir ju FÖRBANNAD om de ska kräva pengar av oss för att vi ska få sitta i en park och äta lite!

Dels så finns det nästan alltid folk i parker som äter nåt, glass eller så, dels så brukar ju mammor alltid ha med något mellanmål till sina ungar i lekparker.

Nej, jag VÄGRAR acceptera att någon tar betalt för att vi ska äta mat. Om vi inte skräpar ner alltså, då får man ju skylla sig själv.

Christoffer.Edlund
2009-05-08, 15:53
Stiftprinsessan (2009-May-08)Men jag blir ju FÖRBANNAD om de ska kräva pengar av oss för att vi ska få sitta i en park och äta lite!

Dels så finns det nästan alltid folk i parker som äter nåt, glass eller så, dels så brukar ju mammor alltid ha med något mellanmål till sina ungar i lekparker.

Nej, jag VÄGRAR acceptera att någon tar betalt för att vi ska äta mat. Om vi inte skräpar ner alltså, då får man ju skylla sig själv.

Hehe, men i vilket fall som helst så lär vi inte bli bortkörda om vi bara har trevligt och äter met så jag tycker vi kör hårt! =) Någon som har nå grill man kan ta till plattsen? Förslag på marknadsförning?

Johnny.Osterberg
2009-05-08, 19:00
Hej kan kolla upp om vi har den stora grillen kvar :) en såndär halv fats tunna

tror vi ska ha den hemma stående perfekt för en stor grillning men ser kanske lite väl organiserat ut då utan tillstånd/betlaningen hehe :D

//johnny

Estetarn
2009-05-08, 19:57
Låter fantastiskt! Hoppas det blir bra väder, och att den ökända "picnickförbannelsen" inte slår in. Ni vet, att det börjar spöregna så fort man säger ordet picnick.

Johnny.Osterberg
2009-05-08, 20:15
party tält över ett bord för oss PP medlemmar kanske och äre högt nog kanske det går att ställa under grillen när det bara är glöd, om det mot förmodan blir regn under picknicken så äre bra & vara förberädd kanske? :P

Christoffer.Edlund
2009-05-09, 08:46
Johnny.Osterberg (2009-May-08)party tält över ett bord för oss PP medlemmar kanske och äre högt nog kanske det går att ställa under grillen när det bara är glöd, om det mot förmodan blir regn under picknicken så äre bra & vara förberädd kanske? :P

haha, då verkar det inte organisert alls eller? ;)

Johnny.Osterberg
2009-05-09, 14:26
Ja exakt :D ja vet :P

men 210 kr är väl inge pengar eller hehe

/johnny

Kuei
2009-05-09, 15:50
Johnny.Osterberg (2009-May-09)Ja exakt :D ja vet :P

men 210 kr är väl inge pengar eller hehe

/johnny

det är ju runt 4 pizzor

Johnny.Osterberg
2009-05-09, 17:03
4 pizzor hehe äter du ofta pizza XD

ne men okey :P

Christoffer.Edlund
2009-05-09, 19:53
Ao, det är sant att det kanske inte är så mycket med 210, speciellt då jag kanske kan få parteiet att betala. Men Pratytält kostar mer att hyra ^^

Stiftprinsessan
2009-05-10, 18:24
Vi skiter i tältet :) spänn bara upp en pressänning mellan några träd, ser mer spontant ut :D

Johnny.Osterberg
2009-05-10, 22:37
ja exakt :D o billigt, och sen kan man ju he det på högre höjd än ett party tält tak :) om ingen har ett party tält förståss :)

tror ni man för göra de då alltså spänna upp en pressänning :P

/johnny

Christoffer.Edlund
2009-06-02, 10:56
Tjena Pirater! Det ser just nu inte bättre ut än att det kommer regna på fredag, jag funderar på om vi ska ställa in det. Synpunkter?

Ullhass
2009-06-02, 21:42
Hmm, det verkar vara dubbla givar angående vädret beroende på vilken meteorologitjänst man nyttjar.

SMHI:s prognos ger mycket riktigt regn, medan den norska yr.nohttp://www.yr.no/sted/Sverige/V%C3%A4sternorrland/%C3%96rnsk%C3%B6ldsvik/ ger att det blir växlande molnighet på fredagseftermiddag-kvällen.

Så nu gäller det bara att våra grannar i väst har koll på vädret, för jag hoppas på picknick :w00t:

//Ullhass

Christoffer.Edlund
2009-06-05, 16:44
Ullhass (2009-Jun-02)Hmm, det verkar vara dubbla givar angående vädret beroende på vilken meteorologitjänst man nyttjar.

SMHI:s prognos ger mycket riktigt regn, medan den norska yr.nohttp://www.yr.no/sted/Sverige/V%C3%A4sternorrland/%C3%96rnsk%C3%B6ldsvik/ ger att det blir växlande molnighet på fredagseftermiddag-kvällen.

Så nu gäller det bara att våra grannar i väst har koll på vädret, för jag hoppas på picknick :w00t:

//Ullhass

verkade som normännen hade rätt! Men vi lyckades ändå inte få nå tillstånd pga byråkrati.. >.<