handdator

Visa fullständig version : Valkampanj "två röster"

merirosvo
2009-05-07, 22:43
En idé som kan tänkas funka. jag håller på med den här i Lysekils kommun där jag är lokal ledare, kampanjen har sitt ursprung hos Mikael Börjesson som tipsade mig om detta, då tänkte jag alla borde göra detta.

uppdraget går ut på att:

alla medlemmar i din kommun ska hitta mins TVÅ säkra röster, do the math. det blir många röster i längden.

jag har drivit detta ganska bra här i Lysekil, men då vi inte har så många medlemmar här tycker jag att detta ska drivas i alla kommuner i Sverige, det kan ju inte bli sämre, så skicka ut detta. Allt som gör att vi kan få fler röster hjälper oss.

så nu gör vi detta tillsammans.

//Fredrik Höglind

Fredrik.hoglind@piratpartiet.se

Davisx3m
2009-05-07, 23:50
Jo jag borde ha MINST två säkra röster.

Albihn
2009-05-08, 03:04
Jag skall ta så många vänner jag kan i handen och gå och rösta tillsammans. Dvs lobba innan som bara den! Och sedan ringa runt till alla på dagen D och bestämma träff med de som vill.

En annan ide är att skapa en liten event på facebook. Med rubriken: "Gå och rösta dag med [sätt in namn]". Där man kanske går och fikar efteråt. Tror det kan vara bäst att utelämna PP i rubrik och beskrivning då det kanske finns de som inte vill att andra skall veta vad man röstar, och inte annonesra ut det bland alla sina jobbarkompisar etc.

hansomsover
2009-05-09, 15:53
Redan fixat för min del... Fast istället för att ta en fika efteråt blir det kebabpizza :D

Gamle Rödskägg
2009-05-10, 17:01
Inga problem med den biten. Själv har jag säkrat uppemot 20 röster från folk som annars inte hade röstat alls.

Bland ungdomar verkar det inte vara så svårt att värva just nu.

Fetrock
2009-05-19, 12:57
En strålande idé!

Enkel matte t.o.m för mig...

Här i Sthlm spånar jag på en "piratturné" med hjälp av pendeltågen.

Tyvärr är det hela "bara" på planeringsstadiet men idén kan ju komma att användas till valet 2010.

Alla typer av "här bjuder vi på fika/en bulle/ansiktsmålning/blablabla funkar för att attrahera en publik men man vill ju så att säga "vinna rösten" också.

Alla bra ideér är - bra ideér!