handdator

Visa fullständig version : Auktion

Henry Rouhivuori
2006-04-21, 12:41
Kan inte partiet hålla auktion som Bidplayer gör?

Jag kan tänka mig att datafirmor som Komplett eller Dustin t.o.m skulle skänka prylar till oss i utbyte mot deras logotyper på auktionssidan.

15 kr per sms gånger 2000 bud = 30000 kr och auktionsobjektet skulle vara en dator för 15000 kr.

Tor Skude
2006-04-21, 17:44
Det är dock inte speciellt vackert att avkräva en avgift varje gång någon lägger ett bud. Däremot tycker jag att att auktionera ut saker med partianknytning (som kan få samlarvärde längre fram i tiden) är en bra idé. T ex en "Piratpartiet-matchtröja" för riksdagsvalet 2006 med styrelsens och/eller top10-kandidaternas autografer på. Det kanske vore något?

Henry Rouhivuori
2006-04-21, 19:44
Ja, det vore mer partianknutet. Driva en auktionsavdelning kommersiellt är kanske inte det bästa ur partipolitisk synpunkt. Låt firmorna tjäna pengar istället. Det är dom till för, men knappast majorskivbolagen... *hrmfh*

Henry Rouhivuori
2006-04-21, 20:05
Tor Skude (2006-Apr-21)Det är dock inte speciellt vackert att avkräva en avgift varje gång någon lägger ett bud.

Bidplayer (http://www.bidplayer.com/) auktionerar ut till det lägsta unika budet. Dom tar in pengarna den vägen.