handdator

Visa fullständig version : Valvaka

RosaMaggan
2009-05-30, 17:58
Finns det intresse och/eller planer på att anordna en valvaka i Göteborg?

Björn Felten
2009-05-30, 18:26
RosaMaggan (2009-May-30)Finns det intresse och/eller planer på att anordna en valvaka i Göteborg?

Det finns det säkert. Ett hett tips är det café där tydligen en handfull pirater träffas lite då och då.

Tyvärr har ännu inte någon lyckats prestera ett gatunummer, och caféet finns inte registrerat vare sig på Eniro eller gula sidorna så det går inte att söka på det. Annars ligger det tydligen på Vasagatan, så om du parkerar på Heden och sedan promenerar längs norra sidan av Vasagatan bort till Sprängkullsgatan och sedan längs södra sidan tillbaka, så borde du hitta caféet i fråga någostans på vägen.

Det lär förvisso ta upp emot en halvtimme att gå hela vägen, så bäst vore ju ifall någon kunde prestera ett gatunummer till detta oreggade café. :(

J. C.
2009-05-30, 20:26
En valvaka är på gång! Vi har lyckats boka Meeths vid domkyrkan helt gratis, och har 200 kvm tillgodo med plats för drygt 100 pirater! Så fort lite mer är spikat hade jag tänkt skriva ett mailutskick med detta, där man har möjlighet att anmäla sig om man skulle vilja komma.

Och Björn: Jag kollade upp adressen igår faktiskt, fikat ligger på Vasagatan 8. Hade tänkt skriva med det i mailet hädanefter.

Kram :)

Oldtimer
2009-05-30, 20:32
Björn Felten (2009-May-30)Tyvärr har ännu inte någon lyckats prestera ett gatunummer, och caféet finns inte registrerat vare sig på Eniro eller gula sidorna så det går inte att söka på det. Annars ligger det tydligen på Vasagatan, så om du parkerar på Heden och sedan promenerar längs norra sidan av Vasagatan bort till Sprängkullsgatan och sedan längs södra sidan tillbaka, så borde du hitta caféet i fråga någostans på vägen.

Det lär förvisso ta upp emot en halvtimme att gå hela vägen, så bäst vore ju ifall någon kunde prestera ett gatunummer till detta oreggade café. :(

Vasagatan 6. Mitt emot Sjuans gatukök.

brelovich
2009-06-03, 17:31
Jimmy Callin (2009-May-30)En valvaka är på gång! Vi har lyckats boka Meeths vid domkyrkan helt gratis, och har 200 kvm tillgodo med plats för drygt 100 pirater! Så fort lite mer är spikat hade jag tänkt skriva ett mailutskick med detta, där man har möjlighet att anmäla sig om man skulle vilja komma.

Ska vi tolka detta som att en pirat tar upp 2 kvm golvyta? Det kan bli trångt i Europaparlamentet i så fall. ;)

Hur går det med utskicket? Har jag kanske missat det?

np422
2009-06-04, 12:31
Jag skulle gärna titta förbi en pirat-valvaka så jag bevakar den här tråden och hoppas att det blir av!!

Är träffarna på Kafé regelbudna? När kan man fövänta sig att stöta på pirater där i så fall?

/N

Björn Felten
2009-06-05, 13:22
Jag skulle ju väldigt gärna vilja samlas med ett gäng pirater och fira triumfen efter allt slit. Men saft och bullar på en valvaka? Nja...

Ingen som har ett bättre alternativ att föreslå? Annars får det bli frugan, grannar och vänner över en trerätters middag (tillagad av yours truely) med öl och vin som gäller för mig.

donner
2009-06-06, 08:34
np422 (2009-Jun-04)Jag skulle gärna titta förbi en pirat-valvaka så jag bevakar den här tråden och hoppas att det blir av!!

Är träffarna på Kafé regelbudna? När kan man fövänta sig att stöta på pirater där i så fall?

/N

Torsdag 11 juni är en planerad i alla fall, sen hur det fortsätter sen vet jag inte.

J. C.
2009-06-06, 23:46
brelovich (2009-Jun-03)Jimmy Callin (2009-May-30)En valvaka är på gång! Vi har lyckats boka Meeths vid domkyrkan helt gratis, och har 200 kvm tillgodo med plats för drygt 100 pirater! Så fort lite mer är spikat hade jag tänkt skriva ett mailutskick med detta, där man har möjlighet att anmäla sig om man skulle vilja komma.

Ska vi tolka detta som att en pirat tar upp 2 kvm golvyta? Det kan bli trångt i Europaparlamentet i så fall. ;)

Hur går det med utskicket? Har jag kanske missat det?

Jag vet inte var jag fick 200 från... närmare 1500 kvm är det ^^'